.

Beantwoord

Hoe wordt het prepaid tegoed geldig gehouden? Is een MB dagbundel genoeg per 6 mnd? [poll]

  • 27 December 2015
  • 9 reacties
  • 591 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik houd er van om open en eerlijk te zijn, dus...... (tot zover mijn afscheid-topic..:@:S:)

Waar het om gaat is dat er tegenstrijdige reacties/antwoorden zijn van moderatoren.
Hoe houd ik het beltegoed geldig?
Enkele voorbeelden...

MB dagbundel, ja dat volstaat.
https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/alternatief-websms-om-nummer-actief-houden-29437/index1.html#post107288

Lees vanaf...https://forum.simyo.nl/buitenland-88/niet-smsen-vanuit-de-usa-prepaid-sim-nu-30000/index1.html#post111097

Je kunt beltegoed alleen geldig houden via bel/sms
Lees vanaf https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/waarom-geen-online-sms-meer-versturen-30485/index1.html#post119612

Verwarring compleet.
Dus moderatoren(team) bespreek dit even met elkaar en geef duidelijkheid !
icon

Beste antwoord door Naomi 30 December 2015, 16:59

Bekijk originele reactie

Wil jij dat voor prepaid geldig houden de MB dagbundel ook volstaat?


9 reacties

Er is maar 1 moderator die jouw tip als handig beschouwd. Ik doel dan op die dag bundel. De rest zegt dat het alleen via een uitgaande bel/sms actie kan. Dit laatse klopt ook volgens mij, staat ook zo op de servicepagina.

Hoewel het handig is kan het niet denk ik. Je aansluiting is gekoppeld aan een nummer, internet gebruik niet. Daarom heb je bij een abonnement ook altijd een bel/sms bundel als minimum.

Je kan ook losse data bundels kopen, niet bij Simyo, voor bijvoorbeeld je laptop dongle. Daar zit dan ook geen nummer aan vast.

Dus hoe handig ook, ik denk niet dat het kan.
In zoverre ben ik het wel met je eens Raytje, ik heb hetzelfde gezien bij service al lang voordat ik dit topic plaatste.
Echter het is de taak van de moderator(s) controle uit te blijven oefenen of de door hen gegeven informatie klopt.
Je zou kunnen zeggen dat het lijkt alsof ik op het achterste van het perd (paard) ben gesprongen en deze controle uitvoer.
Daarom ook mijn vraag...

Communicatie is belangrijk in deze, open en eerlijk.
Wat ik dus ook doe zodat anderen de te verkrijgen info mee kunnen lezen en /of daar waar nodig op de hoogte worden gebracht.
Daarom is het voor de topic starters / vragenstellers ook belangrijk dat het klopt wat er aan antwoord wordt gemarkeerd / gegeven door anderen/jij/ik en de moderator(s).

Zoals je weet gebruik ik af en toe graag een stukje humor, maar wat betreft communicatie met de juiste info ben ik bloedserieus.

Bron:
https://www.simyo.nl/tarieven/prepaid

Belangrijk.. Simyo dient bekend te maken tarieven, wijziging voorwaarden e.d. hier zie ik dus ook iets tegenstrijdigs.
Goed om te weten:

Je beltegoed is onbeperkt houdbaar mits je *** belt/sms't/internet *** een keer per half jaar. Anders vervallen je beltegoed en nummer.
Het afrekenen van je internetverbruik gaat per kB.
Bij Simyo maak je altijd je gesprek of internetsessie af, zelfs als tijdens de sessie je tegoed op raakt. Je krijgt dan een negatief saldo.

Service pagina.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-243?c=81

Het beltegoed op je Prepaid simkaart is onbeperkt geldig zolang je simkaart actief is. Om je simkaart actief te houden moet je minimaal één keer per half jaar een *** uitgaand gesprek houden óf een sms *** sturen.

Het lijkt me wel goed dat ik dit aankaart...zelfs dit is tegenstrijdig..
Zie mijn handtekening...
Je vergelijkt 2 verschillende dingen, namelijk het actief houden van de Simkaart en de geldigheid van het beltegoed 😉 Het is verwarrend, geef ik toe, maar het zijn toch echt 2 verschillende dingen. Ik vermoed dat die verwarring ook is ontstaan bij iemand van Simyo. Heeft dus niks met eerlijkheid te maken, meer met duidelijkheid. Ga er van uit dat er niet bewust verkeerde info wordt gegeven.

Kortom;

Als je je beltegoed wilt houden moet je minimaal 1 van de 3 eens per 6 maanden gebruiken. Binnen die 6 maanden die je dus ook minimaal 1x te bellen / smsen om je nummer actief te houden. 2 verschillende dingen, beide belangrijk eens in de 6 maanden te doen.

Maar het mag dus inderdaad wel iets duidelijker omschreven worden.
Kort en bundig...

Wanneer je beltegoed vervalt, vervalt ook het nummer, de simkaart is dan niet langer actief.
De door mij aangehaalde voorbeelden hebben dus belang bij de juiste info.

Raytje, heb je het vetgedrukte ook gezien? Hier staat ook verschillende info...

Mijn oproep t.a.v. de moderators is niet voor niets !

Verwarring compleet.
Dus moderatoren(team) bespreek dit even met elkaar en geef duidelijkheid !


De eerlijkheid komt van mijn kant, ik signaleer tegenstrijdige info zowel op het forum als op de site.
Ik heb het gisteren nog eens door zitten lezen, en idd je hebt gelijk het is trickey..
Op de service pagina en tarieven pagina staan 2 verschillende dingen over actief houden van je nummer en het vervallen van je nummer. Met mijn topic titel zit ik ook fout qua actief houden vs geldigheid beltegoed en de antwoorden om het nummer actief te houden verschilt per moderator(s)...
Maar wel is het zo en daar moet iets aangedaan worden m.i. dat er bij TS een verkeerd beeld is ontstaan evenals bij mij.
Er zal lijkt mij, en daar heb je een zeer goed punt, de puntjes op i moeten worden gezet wat betreft duidelijkheid..

Hoe kan het nummer actief blijven als zoals op de tarieven door mij aangehaalde info het beltegoed en nummer vervallen?
**Je beltegoed is onbeperkt houdbaar mits je *** belt/sms't/internet *** een keer per half jaar. Anders vervallen je beltegoed en nummer.

Schiet mij maar lek zou een forumlid zeggen, past lijkt me zelfs in het onlogisch topic...:8
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Friesian,

Je topic heb ik voor het overzicht verplaatst naar het subforum Prepaid.

Fijn dat je zo scherp bent en dit bij ons aangeeft, dankjewel! Ik ga bij mijn IT collega’s navragen wat er precies wel en niet werkt voor het actief houden van je Prepaid simkaart. Wanneer ik hier meer over weet, dan geef ik dit bij jullie aan. Aan de hand daarvan kunnen we kijken of er eventueel informatie moet worden aangepast op de website. Raytje jij ook bedankt voor je input 🙂

Jullie horen het in ieder geval nog van mij.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Friesian,

Van mijn IT collega’s heb ik een terugkoppeling gekregen. Als je je Prepaid nummer wilt houden, dan moet je echt één keer in de zes maanden uitgaand hier gebruik van maken. Dit betekent dat je uitgaand kan bellen, sms’en en internetten. Zo hou je je nummer en beltegoed actief.

Op de website kun je dit terugvinden bij Tarieven. Ik zie dat we hier nog kunnen aangeven dat internetten via ons netwerk ook voldoende is. Dit ga ik even doorgeven, zodat het wordt aangepast.

Daarbij staat het nu duidelijker in de drie topics die je aangaf 🙂 Bedankt voor je tip!
Beste Naomi.

Maar hoe zit het nu met mensen zoals Sara07 die door mij en Tiury een verkeerd beeld hebben gekregen wat betreft prepaid en woonachtig van broer of iemand anders in het buitenland? Zou het niet goed zijn om hen even rechtstreeks te contacteren om tot een oplossing te komen?

Want het is maar de vraag of ze dit lezen...
Er is misinformatie ontstaan...vandaar mijn melding... dit is toch een heel goed voorbeeld van hoe belangrijk het is dat communicatie open en eerlijk dient te gebeuren.

De fout is door mij aangebracht m.b.t. de internetbundel voor een dag.
Tiury gaf zelfs een speciaal dankjewel.
De constatering heb ik open en eerlijk aangekaart in het belang van Simyo...
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Friesian,

Met mijn IT collega's had ik het besproken. Ik heb het hierna nog gedubbelcheckt. Intern hebben we nog eens met elkaar gezeten. Het blijkt dat een Prepaid internetbundel ook voldoende is. De oplossing die je dus toen aanbracht werkt nog steeds. Sorry dat het zo verwarrend is.

De informatie op onze website gaan we aanpassen. Daarbij ga ik het ook met mijn social collega's delen zodat iedereen hiervan op de hoogte is.

Conclusie: een belletje plegen, een sms versturen en internetten is voldoende. Ook een Prepaid internetbundel aanvragen is voldoende 🙂 Door dit minimaal één keer in de zes maanden te doen blijft je Prepaid simkaart, beltegoed en telefoonnummer actief. Deze drie dingen horen bij elkaar.

Reageer