Skip to main content

.

Ik heb een aantal maanden geleden gebruik gemaakt van een prepaid dagbundel internet.

Dat werkte prima. Afgelopen vrijdag wilde ik dat weer en zette daarom op mijn telefoon de mobiele gegevens aan.

Nu komen de afrekeningen binnen en blijkt dat alle data volgens een veel hoger tarief afgerekend worden!

Ik had verwacht deze keer ook een dagbundel aan te schaffen, ik kon dit namelijk niet van te voren aanschaffen via de site omdat ik geen beschikking over wifi had.

Waarom wordt deze instelling (dagbundel bij aanzetten mobiele gegevens) niet automatisch onthouden?

Ook zie ik op de site dat ik 29 mb verbruikt heb terwijl mijn telefoon zegt dat ik 12,8 mb verbruikt heb! Hoe kan dat verschil zo groot zijn?

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Wat je laatste punt betreft: de datateller van je mobiel is niet erg nauwkeurig want het OS waar hij de gegevens van krijgt registreert ook maar een deel van de verstookte MBs. Het netwerk van je provider meet wel precies hoeveel je verbruik is. Onavo Count is een app die je kunt installeren om zelf te zien wat het werkelijke verbruik is want die leidt al je dataverkeer om via een internet server waar alles wat langs komt nauwkeurig geteld wordt.
Hoi Scotsman,

Bedankt voor je tip. Ik zal deze app bekijken, ik zie dat hij meer doet dan alleen dataverbruik bijhouden dus dat wil ik even goed bestuderen.
Ik heb een aantal maanden geleden gebruik gemaakt van een prepaid dagbundel internet.

Dat werkte prima. Afgelopen vrijdag wilde ik dat weer en zette daarom op mijn telefoon de mobiele gegevens aan.

Nu komen de afrekeningen binnen en blijkt dat alle data volgens een veel hoger tarief afgerekend worden!

Ik had verwacht deze keer ook een dagbundel aan te schaffen, ik kon dit namelijk niet van te voren aanschaffen via de site omdat ik geen beschikking over wifi had.

Waarom wordt deze instelling (dagbundel bij aanzetten mobiele gegevens) niet automatisch onthouden?

Ook zie ik op de site dat ik 29 mb verbruikt heb terwijl mijn telefoon zegt dat ik 12,8 mb verbruikt heb! Hoe kan dat verschil zo groot zijn?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Hoi MarB,

Dat klopt. De optie Internet op je Mobiel zorgt ervoor dat je internet via het netwerk kunt verbruiken. Dit kan zonder bundel (tegen een hoog tarief), maar ook met een dag- of maandbundel. De dag- of maandbundel verandert je tarief tot een bepaald aantal MB's.

De bundel die je wilt, dien je zelf te kiezen en in te schakelen. Wij weten immers niet of je dit keer weer een dagje wilt, of toch liever een maand, en hoeveel je in de maand wilt gaan verbruiken (daar is ook nog keus in). We proberen wel te waarschuwen als je internet verbruikt zonder bundel. Bij 5MB zonder bundel hebben we je daarom een sms en een email gestuurd.

Het beste kies je dus eerst een bundel, en dan zet je de optie op Mijn Simyo aan. Is je bundel verlopen, dan zet je op Mijn Simyo de optie Internet op je Mobiel weer uit. Dan kan je niks gebeuren. :)

Als jij op je toestel Mobiele gegevens aan of uit zet, dan kunnen wij dat niet zien. Wij krijgen daar niks van mee. De optie op Mijn Simyo is voor ons wel controleerbaar, en is ook veiliger dan die op je toestel. Nu kon je niet op de site geef je aan, maar ik geef het je toch mee. Een internetbundel kun je sowieso alleen aanschaffen op Mijn Simyo.

Scotsman heeft je al uitgelegd hoe het zit met verschil in verbruik. Wij krijgen van het netwerk door wat er precies door je simkaart is geregistreerd. Op Mijn Simyo kun je dat ook nakijken, met de tijdstippen erbij. Misschien dat dat wat opheldering geeft.

Groetjes,

Charlene

Reageer