Skip to main content
Kan ik niet gewoon weer terug naar prepaid bij jullie met bestaande simkaart en nummer behoud ( na de maand opzeg termijn) i.p.v. opzeggen en nieuwe simkaart bestellen. in het buitenland een sim only genomen in de hoop te kunnen internetten (werkte helaas niet dus) In Nederland heb ik voldoende aan prepaid, bij Simyo, dus niet bij een andere provider. Bij opzeggen abonnement kun je deze optie echter niet kiezen maar moet je blijkbaar weer een nieuwe simkaart bestellen.
Hoi Klumpke50,



Je kan terug naar prepaid, met behoud van nummer, in dit topic https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1 lees je de nodige informatie.
Duidelijk. Ik moet dan echter weer eerst een nieuwe simkaart bestellen met nieuw beltegoed (dat ik voorlopig niet nodig heb) omdat volgens uitleg de sim kaart andere instellingen heeft. Vreemd dat andersom wel binnen 24 uur geregeld is met behoud van nummer èn simkaart. Dan zeg ik denk ik maar liever helemaal op.
HoiKlumpke50,



Een prepaidkaart en sim-only kaart verschillen softwarematig. Technisch gezien is de kaart hetzelfde, op de prepaidkaart zijn extra dingen opgenomen. Vandaar dat je met een prepaid wel terug naar sim-only kan gaan, de extra dingen worden dan gewoon niet meer gebruikt, andersom gaat dus niet. Je kunt het een beetje vergelijken met computersoftware die op de ene Windows-versie wel werkt en op de andere niet.
Hoi Klumpke50,



Welkom op het forum. Is het je gelukt om de Prepaid kaart aan te vragen en het nummerbehoud in te vullen? Wanneer je nog vragen hierover hebt, weet je ons te vinden!



@franswon bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar

Reageer