.

Beantwoord

Hoe vraag ik een prepaid simkaart aan voor een Nederlander die in het buitenland woont?

  • 26 January 2018
  • 4 reacties
  • 881 Bekeken

Badge
Zij heeft geen internet, maar wel een nederlandse bankrekening. Gebruik is voor enkele maanden per jaar in Nederland. Kan ik voor haar een account aanmaken?
icon

Beste antwoord door Scotsman 27 January 2018, 10:17

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik herken deze situatie!

Een eerste vraag is in welk buitenland zij woont en of ze daar al een mobiel gebruikt. Is het een EU-land en heeft ze al een mobiel, dan heeft het aanvragen van een Nederlands mobiel nummer niet veel zin want gesprekken naar een ander in de EU geregistreerd nummer (inclusief Nederlandse nummers) kosten dan evenveel als een binnenlands gesprek in haar woonland. En als ze een belbundel heeft in haar woonland dan kost het bellen in Nederland niets extra want de belminuten gaan gewoon van haar bundel af. De enigen die profiteren van het hebben van een Nederlands nummer zijn haar Nederlandse contacten want als zij haar bellen dan is het gewoon een (goedkoop) binnenlands gesprek.

Maar ligt haar woonland buiten de EU dan heeft het hebben van een Nederlands mobiel nummer wel zin.

Aanvragen is makkelijk, het enige is dat Simyo alleen Nederlandse adressen accepteert. Daar wordt ook de simkaart naar toe gestuurd. Daar moet dus iemand wonen die bereid is de simkaart naar haar buitenlandse adres door te sturen. Ze heeft al een Nederlandse bankrekening, dus ik zie verder geen enkel probleem met het aanvragen van een prepaid account.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Brammert,

Scotsman (hartstikke bedankt voor je reactie!) zegt het eigenlijk allemaal al 😉 Het is zeker mogelijk om een prepaid simkaart te bestellen in deze situatie. Je geeft aan dat de persoon in kwestie de simkaart alleen een aantal maanden per jaar in Nederland gebruikt. Het is belangrijk dat er minimaals eens per half jaar gebruik wordt gemaakt van de aansluiting. Zo niet, dan wordt het telefoonnummer afgesloten.

Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik die graag!

Groetjes,
Niels
Badge
Hartelijk dank voor jullie duidelijke info! We kunnen hiermee verder.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Brammert,

Dat is fijn om te horen! Mocht je toch nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. :)

Alvast een fijn weekend!

Groetjes,
Els

Reageer