.

Beantwoord

Hoe stop ik ongewenste afschrijving door een SMS-dienst?

  • 9 January 2016
  • 3 reacties
  • 358 Bekeken

Sinds 25-12-2015 wordt iedere vrijdag 6 euro afgeschreven van mijn beltegoed voor een ontvangen bericht van een betaalde SMS dienst.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan blokkeren en hoe ik het afgeschreven beltegoed terug kan vorderen.
Ik ben zo dom geweest om de berichten waar dit waarschijnlijk opslaat direct te deleten.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 9 January 2016, 12:37

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Dicq,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat en met zo'n dienst wordt geconfronteerd.
Je kunt je afmelden via Payinfo.nl
Een dienst van dit soort komt meestal niet zomaar dus je moet ergens toestemming voor gegeven hebben.
Dit kan je al onbewust gedaan hebben door ergens je nummer door te geven.
Of het bedrag terug gevorderd kan worden weet ik niet maar ik acht die kans nihil.

Heb ik je zo goed geholpen of heb je nog vragen?
Bij Payinfo.nl wordt een lijst weergegeven waarin staat waar je lid van bent. In die lijst staat niets.
Dan wordt gevraagd een nummer of de naam op te geven maar om dat ik ze gelijk heb weg gegooid, heb ik die niet.
Ben bang dat ik dan nog een keer moet betalen. Of zou Simyo nog wat kunnen doen?
Reputatie 2
Badge +5
Hoi dicq,

Welkom op het Simyo Forum 😉.

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je ongewenst betaalde sms'jes binnen krijgt. Inmiddels heeft maikel.twinnie je al heel goed geprobeerd te helpen. Bedankt daarvoor 😳!

Er is een activatie sms verzonden naar een betaalde sms-dienst. In reactie hierop heb je meerdere sms'jes ontvangen. Zoals maikel.twinnie aangeeft, kun je via payinfo.nl de afzender blokkeren. Een andere optie is om STOP te sms'en naar het desbetreffende telefoonnummer. Als laatst kunnen wij de optie 'Premium sms' volledig voor je blokkeren. Als wij dit doen, kun je helemaal geen betaalde sms'jes meer ontvangen.

Laat je mij even weten wat je wilt?

Groetjes,
Estelle

Reageer