.

Beantwoord

Hoe maak ik mijn beltegoed op?

  • 17 November 2016
  • 7 reacties
  • 656 Bekeken

Badge
ik wil mijn simkaart leeg maken met wat bellen/sms sturen en dan niet meer opwaarderen. Hoe doe ik dat?
icon

Beste antwoord door Asma 18 November 2016, 10:39

Bekijk originele reactie

7 reacties

Met een simlockvrije telefoon bel SMS. ..trouwens het kan ook via data(bundels)L
Zorg er wel voor dat je binnen je saldo blijft, dus mijn simyo in de gaten houden !
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Schoenklomp,

Je vraag is mij niet helemaal duidelijk, maar ik doe toch een gok!

Bedoel je dat jij je beltegoed wilt opmaken en niet meer wilt opwaarderen? Zo ja, dan kun jij je simkaart in een simlock vrije telefoon plaatsen en hiermee bellen en sms'en.

Ik heb je aansluiting er gelijk bij gepakt en zie dat je automatisch opwaarderen niet aan hebt staan. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je beltegoed wordt opgewaardeerd als het opraakt. Op dit moment heb je € 1,49 beltegoed. Het duurt vast niet lang om dit op te raken. :D

Houd er wel rekening mee dat als je beltegoed op is, dat je simkaart vervalt als jij je simkaart zes maanden niet gebruikt. Om je simkaart actief te houden, is het belangrijk dat je eens in de zes maanden een sms stuurt, telefoontje pleegt of internet gebruikt via ons netwerk.

Laat je het mij weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Het is inderdaad de bedoeling dat het beltegoed opgebruikt gaat worden en niet meer opgewaardeerd.
Deze simkaart is een extra simkaart, die ik nu een jaar of 15 (??) heb maar waar ik nooit echt gebruik van heb gemaakt.
Voor zover ik begrijp is het bij Simyo mogelijk om op een negatief saldo uit te komen.
Dit wil ik niet want ik zie geen optie om dat dan te betalen en zo op € 0,00 beltegoed uit te komen.
Je hebt 1,49 eur beltegoed, stuur je bijvoorbeeld 14 SMS blijft er 0.09 opstaan en hoef je geen zorgen te maken over een negatief saldo. SIMYO tarief SMS 0.10.
Badge
Inmiddels is het beltegoed nog wat gezakt maar mijn vraag is kennelijk niet echt goed doorgekomen.
Friesian bedankt voor je tips maar die geven niet het antwoord waar ik op doel.
Ik kan alleen maar hopen dat als het beltegoed op is de verbinding wordt verbroken zodat er gewoon geen negatief ontstaat.
Jawel hoor het is wel begrepen maar in mijn ogen is het beter als je een restant hebt van 0.09 dan dat je het risico neemt, je hoopt op tijd de verbinding verbreken maar, buiten bundel is 0.31 per minuut/SMS. En dan kan wat je moet betalen om te vereffenen meer zijn dan die 0.09 maar die keuze is voor jou !
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Schoenklomp,

Ik snap je punt! Ik denk dat je het beste kunt doen wat Friesian je aanraadt 🙂 We kappen inderdaad geen gesprekken of online activiteit af, omdat je je activiteiten gewoon af zou moeten kunnen maken. Daarom is het mogelijk om een negatief saldo te hebben. Als je zeker wilt weten dat dat niet gaat gebeuren, dan is het het verstandigst om vooraf te berekenen hoeveel sms'jes of minuten je op kunt maken.

Laat je ons weten waar je voor kiest te gaan?

@ Friesian, dankjewel voor je tips!

Groetjes,
Jihane

Reageer