Skip to main content
antwoord

Hoe lang blijft een Prepaid kaart actief?

• July 17, 2025
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoe lang moet een mobiele prepaid kaart actief zijn om het nummer te behouden? Stuurt u een herinnering wanneer het nummer bijna vervalt?

Moderator: De titel is iets verduidelijkt zodat andere leden sneller kunnen zien waar het bericht over gaat.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@o.O,

Bedankt voor je bericht. Ik informeer je graag verder!

Je Prepaid blijft inderdaad 6 maanden actief na je laatste verbruik (bellen, sms’en of internet). Als je 6 maanden geen gebruik hebt gemaakt van je Prepaid, dan wordt deze automatisch opgezegd. Wij sturen hier eerst 2 mails over ter herinnering, dit doen wij 15 dagen en 7 dagen voordat je Prepaid opgezegd wordt.

Bedankt voor je hulp! ​@Friesian 😊

Groetjes,
Roeqajja

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Helper
  • July 17, 2025

Meldt SIMYO me via e-mail wanneer de prepaid kaart bijna vervalt?

Friesian
  • Forum Expert
  • July 17, 2025

Moge ​@o.O

Allereerst om te beginnen welkom op het Simyo forum, vooral voor en door medeklanten ondersteunt samen met een aantal medewerkers van Simyo - de moderators.

Om de prepaid simkaart actief te houden is het van belang om eens in de 6 maanden te bellen, sms-en en/of internet te gebruiken.

Verder telt ook het opwaarderen bij de geldigheidsduur van het beltegoed. 

Meer informatie vindt je op onderstaande pagina. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/beltegoed-en-opwaarderen

Wat gebeurt er als ik dat niet doe?

Heb je vijfeneenhalve maand je simkaart niet gebruikt? Dan sturen we je een e-mail ter herinnering. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Controleer in Mijn Simyo of in de app of het juiste e-mailadres staat geregistreerd.

Succes en laat je het weten of ik je hiermee heb geholpen ?

Fijne dag nog (en bescherm je goed tegen de uv-stralen.) 😎🙂

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • July 17, 2025

Hi ​@o.O,

Je Prepaid blijft inderdaad 6 maanden actief na je laatste verbruik (bellen, sms’en of internet). Als je 6 maanden geen gebruik hebt gemaakt van je Prepaid, dan wordt deze automatisch opgezegd. Wij sturen hier eerst 2 mails over ter herinnering, dit doen wij 15 dagen en 7 dagen voordat je Prepaid opgezegd wordt.

Bedankt voor je hulp! ​@Friesian 😊

Groetjes,
Roeqajja

Friesian
  • Forum Expert
  • July 17, 2025

Hoi ​@Roeqajja 

Volgens mij ben je nog een belangrijke optie vergeten. 

Hi ​@o.O,

[……] 

Roeqajja

Beste ​@o.O - o.O.🙂😎

*edit*

https://www.simyo.nl/klantenservice/beltegoed-en-opwaarderen#houdbaarheid

Eens in de zes maanden doen

Voer minimaal eens in de zes maanden een van onderstaande acties uit om je simkaart actief te houden:

• Een uitgaand gesprek voeren

• Een sms sturen

• Verbinding maken met mobiel internet. Tip: Bezoek een website via je telefoon op de mobiele data. Dan weet je zeker dat er internetverbinding is geweest.

• Een internetbundel kopen

• Je beltegoed opwaarderen