.

Beantwoord

Hoe kan mijn beltegoed zijn verdwenen?

  • 2 March 2016
  • 4 reacties
  • 1777 Bekeken

Vanmiddag de prepaidkaart opgewaardeerd met 20 euro en nu op en zelfs negatief! Dat terwijl de telefoon lag op te laden en wifi ingeschakeld was. Hoe kan dat? Na opwaardering was het tegoed 22.99 euro en nu dus ineens negatief, terwijl na de opwaardering geen internet meer is gebruikt (ook niet volgens "mijn simyo".
icon

Beste antwoord door Caspar 3 March 2016, 12:29

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi Matthijs04,

Wat vervelend dat je beltegoed zo snel op is gegaan en dit zelfs nu in de min staat! :S

Ik heb even gekeken naar je aansluiting en zie dat er gisteren veel internet is verbruikt waardoor het beltegoed zo snel op is gegaan. De reden dat jij nog niks zag is omdat dit met een vertraging op Mijn Simyo komt te staan. Als je nu kijkt zul je het als het goed is wel zien.

De WiFi was ingeschakeld, maar wanneer het signaal van de WiFi zwak wordt schakelt je toestel over op het internet via Simyo. Hierdoor kan er toch nog internetverbruik zijn, ook al denk je dat je op de WiFi zit.

Weet je wel waar het verbruik vandaan komt? Zo niet, dan kan deze blog je helpen inzicht te krijgen in je dataverbruik. Zo kom je erachter waardoor er zoveel internet is verbruikt.

Het beltegoed in de min zullen wij trouwens binnen een paar dagen weer aanvullen tot 0.


Groetjes, Caspar
Hoe kan het zo zijn dat na opwaardering dan het beltegoed verdwijnt, terwijl "mijn verbruik" aangeeft dat de laatste actie is dat er opgewaardeerd is? Dit is nu inderdaad op "0" gezet, maar de opgewaardeerde 20 euro is met terugwerkende kracht verdwenen. En dat is dus waar wij onze vraag over stellen. Uit voorzorg voor teveel gebruik geef je je zoon een prepaid kaart. Maar het kan toch niet zo zijn dat deze na opwaarderen alsnog helemaal met terugwerkende kracht wordt "opgeslokt"? Onvoorstelbaar dit........ Nu zijn alle voorzorgsmaatregelen wel genomen (internet nu geheel uitgeschakeld). Neemt niet weg dat onze zoon zijn geld dus gewoon bij jullie in een pot heeft gedumpt en nu niets meer heeft om alsnog zijn tegoed weer op te waarderen. Op het moment van opwaarderen was zijn saldo 2.99 euro. En dat was de laatste actie. Pas daarna werd er opnieuw 3 x 8.79 afgeschreven (op tijdstippen voor opwaardering!), dus opgewaardeerde 20 euro alsnog geheel verdwenen. De eerste 8.79 heb ik begrip voor, maar niet voor die andere 3 x 8.79 euro als je beltegoed weer is aangevuld. Ik heb hier werkelijk geen woorden voor! Denk er sterk over om direct naar een ander provider over te stappen met al onze gezinstelefoons.
Als we niet op tijd hadden opgewaardeerd, was dan het negatieve bedrag ook op 0 gezet????? Hadden we dus beter een dag kunnen wachten......
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Matthijs04,

Ik vind het heel vervelend om te lezen dat je ondanks de voorzorgsmaatregelen, toch nog met een naar gevoel achterblijft. Goed dat je nu in elk geval Internet helemaal uit hebt gezet op zijn Simkaart. Wat ik voorstel is dat we jouw zoon in elk geval één keer tegemoetkomen in de internetkosten die hij heeft gemaakt 🙂. Ik stuur je per e-mail de verrekening van de tegemoetkoming.

Laat je me weten of je blij bent met deze oplossing?

Groetjes, Tiury

Reageer