Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan mijn beltegoed op zijn?

  • 7 juli 2019
  • 9 reacties
  • 652 Bekeken

Beste,

Hoe kan het zijn dat mijn beltegoed op is terwijl de simkaart nog niet in gebruik is sterker nog zit nog in de kaart in de envelop kunt u mij dit duidelijk uitleggen?

Bedankt.

Mvg Niels
icon

Beste antwoord door Jihane 8 juli 2019, 17:28

Hi JoNina,



Welkom op het Simyo Forum!



Dat is vreemd, op z'n zachtst gezegd! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je op 5 juli data (internet) hebt verbruikt. De simkaart zat op dat moment dus in een telefoon. Als de simkaart namelijk niet in een telefoon zit, is het eigenlijk gewoon een stukje plastic. De simkaart zelf is niet in staat om verbinding te leggen met een netwerk. Je hebt een sms gekregen op 5 juli waarin stond dat je internet verbruikte zonder internetbundel, en dat het dus van je beltegoed af zou gaan.



Als je geen internet wil kunnen verbruiken, dan kun je die optie uitzetten door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Internet en bellen. Op Mijn Simyo kun je ook opwaarderen!



Kom je er zo uit?



Groetjes,

Jihane
Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi JoNina,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is vreemd, op z'n zachtst gezegd! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je op 5 juli data (internet) hebt verbruikt. De simkaart zat op dat moment dus in een telefoon. Als de simkaart namelijk niet in een telefoon zit, is het eigenlijk gewoon een stukje plastic. De simkaart zelf is niet in staat om verbinding te leggen met een netwerk. Je hebt een sms gekregen op 5 juli waarin stond dat je internet verbruikte zonder internetbundel, en dat het dus van je beltegoed af zou gaan.

Als je geen internet wil kunnen verbruiken, dan kun je die optie uitzetten door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Internet en bellen. Op Mijn Simyo kun je ook opwaarderen!

Kom je er zo uit?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Sorry maar deze reactie geeft aan dat u mij niet heel hoog heeft staan.

De simkaart heeft idd 5 min in een telefoon gezeten om een instelling aan te passen en daarna heb ik hem er weer uitgehaald want hij is voor een GPS horloge maar daar heb ik hem nog niet ingedaan. U gaat mij toch niet vertellen dat ik internet gebruik om een instelling aan te passen dat zou helemaal te gek zijn en klopt voor geen meter ik ga hier echt niet mee akkoord 7,50 verdwenen voor niets dan ben ik snel klaar met Simyo kan ik je vertellen. Ik verwacht mijn beltegoed op zijn minst terug en ik ga hier echt niet om vragen als ik weet dat de simkaart is gebruikt dus graag wat beter onderzoek aub neem aan dat u mij kunt vertellen waarmee ik MB's heb verbruikt toch?

Met vriendelijk groet,

Niels Rapmund
Reputatie 7
Waarom zou het niet kloppen? Op de MijnSimyo pagina staat internet in Nederland standaard aan. Als internet op je mobiel ook aan staat verbruik je dus internet. Er kan ook internet verbruikt worden zonder actief gebruik van de telefoon.

Zonder internetbundel is prepaid internet €0.15 per MB.


Hoe kan het zijn dat mijn beltegoed op is terwijl de simkaart nog niet in gebruik is sterker nog zit nog in de kaart in de envelop kunt u mij dit duidelijk uitleggen?


De simkaart heeft idd 5 min in een telefoon gezeten


Dit komt overigens een beetje tegenstrijdig over.
Reputatie 7
Badge +9
Voordat dit een hele discussie onnodige discussie met Ray en mijzelf wordt, Ray en ik zijn klanten. Wij kunnen niet echt iets voor u betekenen, want wij kunnen geen beltegoed teruggeven. Wij kunnen wel informatie van elders delen en diverse dingen extra goed uitleggen.

Jihane is Community Manager. Moderatoren en Community Managers zijn medewerkers van Simyo.

Sorry maar deze reactie geeft aan dat u mij niet heel hoog heeft staan.

De simkaart heeft idd 5 min in een telefoon gezeten om een instelling aan te passen en daarna heb ik hem er weer uitgehaald want hij is voor een GPS horloge maar daar heb ik hem nog niet ingedaan.

Jihane kan als medewerker zien hoeveel en wanneer er gebeld/SMSt of data verbruikt wordt en constateert dat er op 5 juni data is verbruikt, wat raar zou zijn als de simkaart dan niet in een toestel zou hebben gezeten. In deze post geeft u zelf aan dat u de simkaart, die nog niet gebruikt ("zit nog in de kaart in de envelop") zou zijn, hebt geplaatst in een telefoon om wat instellingen te wijzigen.

U gaat mij toch niet vertellen dat ik internet gebruik om een instelling aan te passen dat zou helemaal te gek zijn en klopt voor geen meter ik ga hier echt niet mee akkoord 7,50 verdwenen voor niets dan ben ik snel klaar met Simyo kan ik je vertellen.


Iets waar u waarschijnlijk geen rekening mee houd is, dat u bij het wisselen van een simkaart, uw instellingen net zo blijven als bij uw "normale" simkaart. Bij menig smartphone-gebruiker staat de dataverbinding dan voor de nieuwe simkaart wagenwijd open en zullen diverse apps geen probleem hebben om op de achtergrond de notificatie e.d. binnen te halen. (Hetzelfde geld voor nieuwe toestellen; daarbij kan ook veel dataverbruik optreden wanneer de simkaart erin zit, wifi nog niet ingesteld is, maar al wel hele backups worden gedownload)

Het lijkt mij dus ook niet raar dat u op dat moment daaraan data hebt gebruikt.

Afhankelijk welke instellingen werden gewijzigd, kan dat data kosten. Dat geldt over ongeveer alle instellingen, die in de Simyo app staan (Hiervoor hoeft u overigens de simkaart niet in uw toestel te hebben.) Simkaart instellingen op de simkaart zelf, de pincode, instellingen voor doorsturen of degelijke instellingen kosten geen data om te wijzigen.

Het is aan een Simyo moderator om hier nog een keer naar te kijken, maar mij zou het niet verbazen als Simyo het beltegoed niet terug geeft. Als Simyo dat wel doen, kunt u blij wezen.
Beste allen,

Volgens verbuik heb ik in 4 min tijd 74000 KB verbruikt dus mijn hele beltegoed om een instelling van simkaart aan te passen DIT KAN NIET. Simkaart is voor de GPS horloge van mijn zoontje hiervoor moet ik de blokkade eraf halen om het goed te laten werken en heb de simkaart er weer uit gehaald dit heb ik gedaan in de telefoon van mijn andere zoon die een prepaid kaart heeft zonder internet en altijd op de wifi zit zoals jullie het brengen kan je dus een telefoon niet bedienen zonder internet op je simkaart?

Ik ga de klantenservice bellen maar ik ben wel al klaar met Simyo dus daar ga ik geen gebruik meer van maken.

O ja BTW voor Ray hier ben ik dus niet van gediend u suggereerd nu dat ik lieg? simkaart zat daadwerkelijk in de envelop en was niet in gebruik.

Waarom zou het niet kloppen? Op de MijnSimyo pagina staat internet in Nederland standaard aan. Als internet op je mobiel ook aan staat verbruik je dus internet. Er kan ook internet verbruikt worden zonder actief gebruik van de telefoon.

Zonder internetbundel is prepaid internet €0.15 per MB.



Hoe kan het zijn dat mijn beltegoed op is terwijl de simkaart nog niet in gebruik is sterker nog zit nog in de kaart in de envelop kunt u mij dit duidelijk uitleggen?

De simkaart heeft idd 5 min in een telefoon gezeten
Dit komt overigens een beetje tegenstrijdig over.
Reputatie 7
Badge +9
Een verbruik van 74000KB is inderdaad een fors verbruik. Het is zelfs meer dan 7,50 aan beltegoed, dus u heeft of zelfs een negatief saldo of bent gecompenseerd voor negatief beltegoed.

74000KB / 1024 = ~72,27MB
~72,27MB * 0,15 euro/MB = ~10,40 euro.
7,50 - 10,40 euro = -2,90 euro.

Ray constateert, net als ik, dat u zegt dat de simkaart niet is gebruikt, maar dat u wel de simkaart 5 minuten in uw telefoon heeft gehad. Verder legt hij uit dat u standaard kunt internetten met prepaid en dat daar een instelling voor bestaat.

Het uitzetten van de pincode hoeft geen data te kosten, want de pincode staat opgeslagen op de simkaart zelf. In mijn post gaf ik echter aan dat vele smartphones op de achtergrond op allerlei manieren door allerlei apps wel data kan gebruiken indien het toestel zo is ingesteld.
Reputatie 7
Ik suggereer niks.

Maar de 2 stukken tekst die ik in een quote had geplaatst komen gewoon tegenstrijdig over. Had ook kunnen zijn dat je dat in je eerste post even was vergeten te vermelden, kan gebeuren.

Fijne dag verder..
Reputatie 7
Badge +9
Beste allen,

Volgens verbuik heb ik in 4 min tijd 74000 KB verbruikt dus mijn hele beltegoed om een instelling van simkaart aan te passen DIT KAN NIET. Simkaart is voor de GPS horloge van mijn zoontje hiervoor moet ik de blokkade eraf halen om het goed te laten werken en heb de simkaart er weer uit gehaald dit heb ik gedaan in de telefoon van mijn andere zoon die een prepaid kaart heeft zonder internet en altijd op de wifi zit zoals jullie het brengen kan je dus een telefoon niet bedienen zonder internet op je simkaart?

Ik ga de klantenservice bellen maar ik ben wel al klaar met Simyo dus daar ga ik geen gebruik meer van maken.


Ook met een simkaart van een andere provider zou dit verbruik er zijn geweest. Overstappen naar een andere provider mag natuurlijk (vrijheid blijheid) maar zal het probleem niet oplossen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi JoNina,

Ik begrijp dat dit verbruik nogal ongelukkig geweest is en dat dit zeker niet de bedoeling was. Helaas is het echt zo dat je toestel op dat moment een internetverbinding heeft gestart.Dit kan namelijk niet zomaar op het netwerk worden geregistreerd zonder verbinding.

Je geeft aan dat de simkaart in een toestel heeft gezeten waar normaal een prepaid simkaart in zit die geen internet verbruikt. Het is goed mogelijk dat die simkaart normaal gesproken geen internet verbruikt omdat die optie uitstaat op die simkaart. De mobiele gegevens kunnen dan gewoon aanstaan omdat die simkaart geen toestemming geeft om te internetten. Als je hier vervolgens een simkaart (die van ons) in plaatst die wel toegang heeft tot het internet dan zal hier gewoon een verbinding gemaakt worden. Je had via Mijn Simyo deze optie eerst uit kunnen zetten, dit kon gewoon via een computer.

Aangezien internetten zonder internetbundel €0.15 per MB kost, gaat dit erg snel van je beltegoed af. 72 MB is helaas binnen een paar minuten al te verbruiken. Zoals Groentjuh ook al aangaf heb je zelfs meer gebruikt dan je beltegoed, dit bedrag hebben wij ondertussen al aangevuld. Het zou natuurlijk jammer zijn als je hierdoor geen gebruik meer wilt maken van onze diensten. Ik zie dat je gisteren ook nog hebt gesproken met een collega van de klantenservice, die heeft dit ook nog besproken met de financiële afdeling maar die hebben geconstateerd dat het verbruik terecht was en we helaas niets aan de kosten kunnen doen.

Ik snap dat dit niet de reactie is die je graag zou willen, maar ik hoop dat dit wel wat meer uitleg geeft en je ook inziet dat wij dit verbruik niet zomaar verzinnen en je simkaart deze verbinding echt gemaakt heeft.

Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Ray, Groentjuh en Scotsman bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Kevin

Reageer