.

Beantwoord

hoe kan ik mijn verbruik zien op mijn Iphone voor internet

  • 6 March 2014
  • 10 reacties
  • 7740 Bekeken

Ik heb gisteren een maand bundel van 100MB genomen om eens te kijken hoe dat werkt. zonder bundel is het oneigenlijk duur.
4ct/MB is nog steeds veel te veel, in Inda betaalde ik 0,3ct/MB voor een maand bundel van 1GB.

Ik hoop dat ik met een gratis SMS mijn actuele verbruik te weten kan komen? Maar ik nergens vinden of dat kan en hoe dan, ik zag alleen ergens op dit forum hgenoemd worden 'SMS 1244' maar dat zegt me niet voldoende.
icon

Beste antwoord door Scotsman 6 March 2014, 11:35

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat de Simyo app de beste manier is om je verbruik in de gaten te houden vanaf je iPhone.
Ik heb simyo prepaid, daar is geen App voor had ik gezien?
Reputatie 7
Badge +9
Ik wist niet dat je prepaid had, maar het klopt dat de app momenteel alleen voor sim-only abonnementen werkt.

Ik las zojuist dit:

Bij Simyo kun je 24 uur per dag de hoogte van je beltegoed controleren op Mijn Simyo.

Log in met je telefoonnummer en je wachtwoord en kijk onder het tabblad Overzicht.

Je kunt je beltegoed ook opvragen door te bellen naar het Opwaardeernummer 1244. Zorg dan dat je eerst de optie 'Opwaarderen via je mobiel' hebt aanzet onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.


Dus blijkbaar is er geen mogelijkheid om via SMS je verbruik te checken.

Edit 23-11-2016:


Zoals je kunt zien is het topic al wat ouder. Tegenwoordig kun je ook als Prepaid klant gebruik maken van de Mijn Simyo App.
Badge +1
Je kunt heel simpel op een iPhone zien hoeveel je verbruikt hebt. Als je iOS 7 gebruikt, ga je naar instellingen --> mobiel netwerk en dan veeg je naar onder en daar staat wat je totaal hebt verbruikt en welke app hoeveel heeft verbruikt. Dit kun je maandelijks resetten. Geeft je een aardig idee hoeveel je verbuikt hebt aan data. 
ik moet toegeven dat ik mijn Iphone alleen gekocht heb als tweedehandse TomTom software platform. het is en wat ouder model, ik heb geen idee welke IOS erop staat, nog waar ik dat kan zien ;-)
model MB490DN, 

Ik heb bij instellingen staan algemeen>netwerk>mobiele data aan dataroaming uit schakel3G in aan. internet tethering aan, want ik gebruik het althans dat wil ik, om internet op een RISC OS Raspberry Pi te verkrijgen.
Reputatie 5
Badge +11
ik moet toegeven dat ik mijn Iphone alleen gekocht heb als tweedehandse TomTom software platform. het is en wat ouder model, ik heb geen idee welke IOS erop staat, nog waar ik dat kan zien ;-)
model MB490DN, 

Ik heb bij instellingen staan algemeen>netwerk>mobiele data aan dataroaming uit schakel3G in aan. internet tethering aan, want ik gebruik het althans dat wil ik, om internet op een RISC OS Raspberry Pi te verkrijgen.


Hoi Rien Mertens,

volgens mij betekent MB490DN dat je een iPhone 3G hebt. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij kan iOS7 daar op functioneren.

Het gebruik als persoonlijke hotspot met je prepaid aansluiting wil ik afraden. Je ziet namelijk niet hoeveel data er verbruikt word door het apparaat dat je de verbinding geeft. Voor je het weet is je 100 MB op en betaal je ineens €1 per MB.

Om toch na te gaan hoeveel je nog over hebt van je prepaid databundel, kun je Mijn Simyo raadplegen. Een app of sms nummer hebben we daar voor niet.


Maartje88 en Scotsman, dank je voor het helpen!
Bedankt allen, ik zoek verder naar alternatieven. Uiteindelijk zou ik voor een redelijke prijs willen internetten ook in Belgie en alleen beperkte bandbreedte en data hoeveelheden, en slechts incidenteel. Dan lijkt me prepaid toch het handigst. Mogelijk kan ik een tool vinden om de data bij te houden op de computer.
Badge +6
Hoi Rien Mertens,

Allereerst graag gedaan! Wat tot slot wel nog belangrijk is om te weten, aangezien je aangeeft ook ervan gebruik te willen maken in België, is dat het met onze prepaid helaas niet mogelijk is om verbinding te maken met mobiel internet in het buitenland..
Ik overweeg dan ook om ook een belgisch kaartej aan te schaffen, of er moet een provider bestaan die in nederland en belgie voor een aantrekkelijke prijs aanbied. In India betaalde ik voor 1 maand 1GB 3 euro prepaid. bovendien werd steeds wanneer je de internet verbinding sloot, een smsje gesttur met je verbruik! Dat zou hier ook moeten kunnen vind ik.
Techniek is in India meestal duurder dan hier, dus waarom moet internet toegang hier duurder zijn met minder service?
Badge +8
Hoi Rien Mertens,

Simyo richt zich als provider voornamelijk op gebruik in Nederland. Wij zijn dus niet zo'n voorloper wat betreft het buitenland. Dat klinkt inderdaad als een hele scherpe aanbieding in India.
Ik hoop dat je een passende oplossing vindt voor wat je precies wilt.

Groetjes,
Charlene

Reageer