.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn prepaid actief houden in het buitenland?

  • 22 May 2016
  • 4 reacties
  • 182 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben in maleisie en heb gisteren een email ontvangen dat ik al 6 maanden niks heb gedaan, geen sms, geen belletje..
Nu is het zo dat ik wel 2 of 3 keer me moeder zou hebben gesmst zodat ik dat probleem niet zou krijgen, maar blijkbaar is dat dus niet het geval.
En ik ben dus in Maleisie en ik heb gewoon prepaid of sim only, en daar heb ik van begrepen dat je niet in het buitenland kan smsen internetten of bellen, dus ik zit nu beetje in de problemen, want ik gebruik het nummer gewoon, maar ik kan dat nu niet omdat ik in maleisie ben.
Ik gebruik het nummer wel voor whatsapp op mijn huidige telefoon, en smsen en bellen op noodtelefoon.
Ik ben hier tot 11 juni, en ik vroeg simyo of zij gewoon het konden verlengen, omdat ik nog wel klant ben en het nummer gebruik, maar zij adviseren me om toch te bellen of smsen..

Nu is dus mijn vraag wat het kost? Ik ben nog maar net 18 en heb geen werk, kan ook niet werken, en dus kan ik echt niet veel betalen.

Kheb nog 6 dagen, dus ik stress me kapot..

Iemand enig idee wat de kosten zijn? Of eventuele simyo medewerkers die me willen helpen om mn nummer te behouden?

Groeten Merel
icon

Beste antwoord door Ray 22 May 2016, 16:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi Merel,

Met prepaid kun je wel smsen en bellen in het buitenland, maar niet internetten. Om je nr. actief te houden nu je in Maleisië ben is het zaak dus een sms te versturen of een uitgaand belletje te plegen. Een dagbundel internet kopen kan ook, alleen kun je er niet mee internetten dus.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-243?c=391

Omdat je in het buitenland zit adviseer ik je om die dagbundel te kopen. je bel en sms gedrag komt misschien te laat binnen bij Simyo omdat je dus in het buitenland bent.

Kopen doe je via je Mijn Simyo
Reputatie 7
Badge +10
Hoi UnyJustSomeone,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat leuk dat je je bevindt in Maleisië. Ik hoop dat je daar een hele leuke tijd hebt en nog tegemoet gaat.

Ik heb dan ook meteen goed nieuws!! Ik zie dat je een internetbundel hebt aangeschaft en dit betekent dus dat je verbruik hebt gehad. Je nummer is hiermee vanaf vandaag dus weer 6 maanden actief! Je hoeft je dus verder geen zorgen te maken. Fijn dat je de tips van Raytje hebt kunnen opvolgen :)

Nog een hele fijne tijd in Maleisië! Als je het je uitkomt, post een foto in ons https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-58/foto-topic-21716<br /> !

@Raytje, heel erg bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Angela
Badge
Oh dat is erg fijn om te horen.. ik had eerlijk gezegt het niet gezien van Raytje, ik had gewoon gekeken op Mijn Simyo app en 2 dingen gekocht waar ik niks aan heb, in de hoop dat het hielp.. gelukkig heeft het geholpen..

Echt heel fijn.. khad al eigenlijk alvast een nieuwe bestelling klaargemaakt om een nieuwe sim kaart te kopen na de vakantie.. maar gelukkig niet meer nodig
Reputatie 6
Badge +10
Hoi UnyJustSomeone,

Fijn dat je zelf het initiatief hebt genomen en het daar al mee hebt opgelost 🙂. Lekker bezig! Dit scheelt je inderdaad weer een nieuwe bestelling en hou je het nummer.

Mocht er uiteraard nog iets zijn, zie ik je graag terug op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury

Reageer