.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn beltegoed te weten komen als beltegoedklant op mijn simpele telefoon?

  • 27 January 2016
  • 10 reacties
  • 1394 Bekeken

Badge
Is er een nummer om te bellen om dit op te vragen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 January 2016, 15:56

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hoi Beltegoedklant.

De vraag 'm.b.t. je topictitel, dat kan niet. Simyo is een online provider, en nee er is geen telefoonnummer om het op te vragen. Het kan alleen met mijn Simyo en de Simyo app.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/waar-kan-ik-mijn-beltegoed-zien-242?c=81
Badge
Hoi Friesian,
Wat heeft het feit dat Simyo "een online provider" is, ermee te maken dat je niet je beltegoed
kunt opvragen zoals bv. bij Vodafone https://www.vodafone.nl/support/prepaid/tegoed.shtml
Daar kun je gratis je status SMS-en En bij Telfort kun je je beltegoed opvragen door 1244 te bellen.
Zelfs bij KPN, waar jullie bij zitten kun je (Quote van KPN) Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms'je met al je tegoeden.
Hoi Beltegoedklant.

Vodafone staat er eigenlijk buiten, is een geheel andere provider.
Bij Simyo is het zo dat men er vanuit gaat dat je alles ONLINE -kunt - regelen, er zijn dan ook geen fysieke winkels, dus ook het opvragen van je beltegoed.
Simyo heeft een eigen structuur, visie en administratie.
Je hebt het beltegoed aangevraagd bij Simyo, niet bij KPN..Telfort of Vodafone.

I am just the messenger.:)
Badge
Beste Friesian,

Jammer...
Ik kan er voorlopig wel mee leven zo, maar het is niet uitgesloten dat ik op den duur
toch voor een andere provider ga kiezen vanwege het gemis van opvragen beltegoed.

In elk geval bedankt voor je tijd en de antwoorden!
Mvg, Rob.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Beltegoedklant,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat jij je vraag hier stelt! Helemaal goed om te zien dat Friesian jou hier al van een antwoord heeft voorzien.

Helaas is dit niet het antwoord geweest waar we jou blij mee hebben kunnen maken. Sorry 😞 Het antwoord wat hij heeft gegeven klopt. Het is mogelijk om je beltegoed in te zien via Mijn Simyo op een computer/laptop of de Mijn Simyo App. Andere mogelijkheden zijn er niet. Ik zou het natuurlijk erg jammer vinden als je besluit weg te gaan bij ons om deze reden.

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?

@Friesian, bedankt voor je duidelijke uitleg :)

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Angela,
---Helaas is dit niet het antwoord geweest waar we jou blij mee hebben kunnen maken. Sorry ---
Ondertussen ben ik tijdens het leven al gewend geraakt dat ik van veel dingen niet blij word.
Maar als blijkt dat het een onhandig euvel is dat ik onderweg mijn beltegoed niet kan inzien,
dan zal ik helaas naar alternatieven moeten gaan kijken.
Een smartphone aanschaffen hoort niet bij de oplossingen, omdat ik ze te groot vind en
onhandig te bedienen.
Bovendien ben ik zelf al "smart", heb een zeer goed geheugen, weet overal snel
de weg te vinden en heb zo'n smartphone dus geheel niet nodig.
En zolang dat zo is, wil ik er geen hebben al zou ik er geld bij krijgen.
De samenleving stelt zich zeer afhankelijk op tbv smartphones, alsof je
op den duur gewoon geen keuze meer hebt om er eentje te nemen.
Noem mij maar ouderwets, maar dat is dan toch mijn keuze nietwaar?
---Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?---
Ja 1 vraagje: kan Simyo niet gewoon dat simpele ouderwetse stukje
software installeren dat het mogelijk maakt om beltegoeden weer
te geven op de oude standaard manier?

Groetjes, Rob
Hoi Beltegoedklant (Rob),

Ik meld me nog ff omdat, ja het antwoord is gegeven, ik vind dat het verhaal niet compleet is.
Ik ga er vanuit dat je er altijd zorg voor draagt dat de telefoon niet onbewust belt naar een ander o.i.d.

Simyo werkt de gegevens 4 à 6 keer per dag bij, natuurlijk naar gelang jij gebruikt. Dus mijn Simyo (en de app) worden met vertraging bijgewerkt.
Je kunt idd alleen via een online methode de check uitvoeren.
Echter dit is niet verteld.......

Je kunt kiezen als optie voor automatisch opwaarderen, bijvoorbeeld wanneer je beltegoed minder dan 2 eur is. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.
Het complete verhaal kun je op deze pagina lezen.
Wanneer je internet uit laat op mijn simyo is dat een heel goed uitgangspunt.

Suuk 6
Ik hoop dat ik je hiermee een waardevolle info heb gegeven om te overdenken.

Ennuh er zijn ook mensen die oldtimers hebben, ook daar is niks mis mee, ook dat heeft zijn charmes.:)

Groetjes,
Friesian.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Beltegoedklant,

Ik begrijp je punt helemaal. Om allereerst in te gaan op je vraag. Het gaat hier niet om een klein stukje simpele software. Er zit een fikse centrale achter zo'n bepaalde dienst. Dit kost niet alleen veel geld maar ook veel tijd aan onderhoud en het up to date houden van de software. Dit maakt het niet zo simpel om dit voor een paar klanten opnieuw in te richten.

Natuurlijk moet jij kiezen voor een provider en telefoon die bij jou past. Als jij deze optie heel hard nodig hebt, begrijp ik het dat je op zoek gaat naar een andere provider. We zullen je wel gaan missen 😞 Dat je niet wilt beginnen aan een smartphone kan ik ook begrijpen! Je hebt hier jouw redenen voor.

@Friesian, bedankt voor je aanvulling!

Groetjes,
Angela
Badge
Simyo komt in elk geval wel sympathiek over, dat is ook heel belangrijk!
We zullen wel zien hoe het verder zal gaan lopen...
In elk geval heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes!:)
Rob.
Reputatie 7
Badge +10
De tijd zal het leren Rob 🙂 Graag gedaan natuurlijk! Als je onze hulp nog eens nodig hebt, dan staan we voor je klaar.

Groetjes,
Angela

Reageer