Skip to main content
Op 27 december 2014 kwam ik erachter dat je zonder internetbankieren je bankrekening bij Simyo niet kunt wijziging via MIjn Simyo. Dat is voor mij dringend noodzakelijk omdat ik ING spuugzat ben en op 22 december 2014 overstapte naar een nieuwe betaalrekening bij een andere bank. Je kunt via de website de bankrekening wel wijzigen maar uitsluitend door een betaling van 1 cent via Ideal en dat gebruik ik niet. Toen ik voor twee nummers koos bij Simyo was dat heel eenvoudig te doen via de website. Waarom houdt Simyo geen rekening met de ouderen onder ons die geen internetbankieren kunnen gebruiken. Dus opnieuw een bankrekening check met 1 cent van de nieuwe bankrekening zou ideaal zijn. Opwaarderen doe ik nu toch ook via een eenmalige machtiging!
Hoi Jos Paashaas,



Welkom op het forum.



Ik zie dat je gistermiddag telefonisch je vraag ook hebt voorgelegd.



In jouw uitzonderlijke geval kan het rekeningnummer handmatig worden aangepast. Hiervoor kan je de gevraagde documenten (kopie bankpas+ ID ) mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email].



Nadat je e-mail binnen is zal onze financiële afdeling je bankrekening wijzigen.



Had je de gevraagde documenten al opgestuurd?
Hoi Ali,



De vereiste gegevens zijn op 29 december 2014 verzonden naar de klantenservice van Simyo. Ik controleer af en toe wel bij mijn gegevens of de bankrekening is gewijzigd. Als dat  klaar is kan ik meteen vanaf mijn nieuwe bankrekening het beltegoed verhogen.

Ik blijf het overigens opmerkelijk vinden, dat je héél makkelijk aan een simkaart komt via het internet maar dat het zoveel moeite kost om zonder internetbankieren je rekening te wijzigen.  

Met vriendelijke groet,



Jos Schröder

***
Hoi Jos,



Simyo is een 100% online provider. Alles gaat dus via internet, ook het betalen.

Met een 1 cent betaling via iDeal is heel makkelijk te verifiëren of jij toegang hebt tot je rekening, en kunt opwaarderen, wat ook via iDeal gaat. Nu vragen we voor die verificatie naar die documenten, dat is inderdaad omslachtiger, ook voor ons. Vandaar dat het echt een uitzondering is dit keer.

Jij geeft aan dat jij opwaarderen met een eenmalige machtiging hebt geregeld, dat kan gelukkig ook :)



Ik zal je hier doorgeven wanneer het rekeningnummer gewijzigd is.



Groetjes,

Charlene

Reageer