.

Beantwoord

Hoe kan ik komen aan een negatief tegoed van € 41,67?

  • 30 October 2016
  • 1 reactie
  • 152 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties
Onze zoon van 13 had vanmiddag nog bijna 500MB en een beltegoed van 6.70 Euro. Hij heeft vanmiddag wel even op het internet gezeten maar dat hij nu al zijn mb's kwijt is en daarnaast ook nog 41.67 euro in de min staat klopt volgens ons echt niet. Daarnaast vinden wij het heel bijzonder en niet kunnen dat je zover in de min kunt komen met een prepaid tegoed. Dit kan echt niet de bedoeling zijn bij prepaid. Graag uw reactie.
icon

Beste antwoord door Ilias 31 October 2016, 11:36

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 3
Badge +5
Hoi CvH,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat er sprake is geweest van veel internetverbruik. Dat is natuurlijk nooit fijn...

Allereerst betreffende het internetgebruik. Het kan zijn dat internetverbruik plaats heeft gevonden terwijl jij je er niet van bewust bent. Het kan zijn dat er dus diverse handelingen worden uitgevoerd op het toestel die ten koste gaan van de bundel. Hierbij kan je denken aan updates en synchronisaties. Dit verklaart over het algemeen waarschijnlijk het verbruik. Vele smartphones geven ook de inzicht in het dataverbruik via de instellingen. Wil je gedetailleerd weten waaraan je MB's zijn opgegaan, klik dan hier.

Wat betreft je beltegoed, dit is inmiddels voor een groot deel door ons vergoed. Je was voor € 41,67 in de min. Dit hebben wij voor je opgeschroefd naar € 0,-. Dit is een eenmalige coulance die wij verlenen, omdat wij het enorm vervelend vinden dat je zoveel verbruik hebt gehad.

Ik raad je aan om de app Onavo Count te downloaden. Dit is een app die direct kan meten wat er is verbruikt per app. Je kunt ook instellen dat je een internetbundel hebt en de hoeveelheid aangeven. Ook de periode waarin de internetbundel geldig is. Als de bundel op is, dan zal de app je hiervan op de hoogte houden. Zo kun je adequaat reageren op het verbruik.

Voor de Prepaid internetbundels stuurt Simyo momenteel helaas met vertraging een update van het verbruik. Wij zijn hard bezig om dit op te lossen. Ik snap dus dat dit lastig is, maar ik hoop dat ik je goede tips heb kunnen geven om jezelf te beschermen van hogere kosten. Wij hebben ook meerdere tips op een rijtje gezet om je voorzien van informatie om dataverbruik te verminderen. Deze blog kun je hier vinden.

Dat je een negatief saldo kan krijgen bij Simyo heeft te maken met het feit dat Simyo klanten niet wilt afkappen tijdens een internetsessie. Wij geven klanten dus nog een kans om hun internetsessie af te maken. Dit geldt ook voor telefoongesprekken. Hierdoor kan je een negatief saldo krijgen.

Heb je nog vragen?

Groetjes,
Ilias

Reageer