Skip to main content
Ik heb een prepaid simkaart van Simyo, maar ik verblijf momenteel in Canada en heb hier geen bereik met de simkaart. Nu kreeg ik een mailtje dat ik al 6 maanden de simkaart niet gebruikt heb en het nummer dus wordt afgesloten als ik niet binnen 7 dagen een sms verstuur of bel. 

Ik zag dat je via "mijn simyo" ook een sms kan versturen. Kan ik dit dan gebruiken als zijnde 1 sms zodat mijn nummer niet wordt afgesloten? Ik wil wel graag het nummer en mijn beltegoed behouden namelijk, maar zonder bereik wordt het moeilijk bellen/smsen..



Alvast bedankt

Shelly
Hoi Shelly,



Welkom op het forum.



2 dingen..



Je stuurt via mijn simyo met jouw nummer een sms dus in principe telt dat. Gebruik niet het adresboek maar voer het nummer zelf in. Maar in Canada? Verwacht van wel, maar 100%....?



Staat op Mijn Simyo bellen in het buitenland aan?

En heb je geprobeerd handmatig netwerk selectie?



Netwerkfrequentie in Canada is 850 /1900.

Vraag is of je toestel geschikt is voor Canada, persoonlijk zou ik even binnenlopen bij een telefoonwinkel en vragen om de test.....

Je sim in een Canadees toestel indien mogelijk....

En vice versa....



Groet,

Friesian.



Duidelijk alles?
Hi Shelly :)



Ik heb dit topic met je vraag even verplaatst naar het subforum Prepaid. Zo kunnen andere forumgebruikers met eenzelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.



Het klopt wat Friesian aangeeft; als je een SMS stuurt via Mijn Simyo geldt dit ook als verbruik en is je beltegoed weer 6 maanden geldig.

Als het goed is werkt het adresboek weer, dus mocht je dat willen, dan kun je die gebruiken.



Kun je verder nog iets met Friesians tips?
Bedankt voor de reacties. Bellen in het buitenland stond inderdaad uit, maar ook na het aanzetten had ik geen bereik. Ik heb nu maar een sms online gestuurd en hoop dat dat voldoende is :)



Nogmaals bedankt!



Groet,

Shelly
Hoi Shelly,



Dat kan inderdaad ook 😉 Ik zie dat je gisteren een sms hebt gestuurd via Mijn Simyo. Helemaal goed! Je nummer blijft hierdoor gewoon actief.



Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden.
Twee jaar geleden zal het nog wel mogelijk geweest zijn om vanaf de site een sms te versturen, maar die mogelijkheid is er al lang niet meer. Ik kan opwaarderen (minimaal € 10), maar het beltegoed is nog hoog genoeg. Kan ik het nummer misschien ook in stand houden door een internetbundel van € 5 te kopen voor 1 maand? Die kan ik ook pas half december gebruiken (als ik hier in Portugal weer in bewoond gebied terugkeer) - dus niet. Maar dat kost me dan toch € 5 minder...
Hoi JanetVdB,



Welkom op het Simyo forum.



Dat heb je goed opgemerkt! Het is inderdaad niet meer mogelijk om een sms te sturen vanuit Mijn Simyo. Gelukkig zijn er wel voldoende alternatieven om je simkaart actief te houden. Het aanschaffen van een internetbundel is daar één van. Wanneer je inlogt op Mijn Simyo kun je op de overzichtspagina een internetbundel kiezen.



Alle informatie over het actief houden van je simkaart vind je op deze pagina. Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Sean

Reageer