.

Beantwoord

Hoe kan ik een sms versturen via mijn Simyo site?

  • 1 March 2016
  • 7 reacties
  • 1328 Bekeken

Heb mn simyo 5.5 maand niet grbruikt en wil nu n sms versturen om ervoor te zorgen dat ik mn nummer niet kwijt raak.
Maar ik kan nergens de mogelijkheid van het versturen van n sms via de site vinden. Zie op het forum wel dat het moet kunnen, maar kan nergens lezen hoe je dat doet.
icon

Beste antwoord door Angela 1 March 2016, 13:35

Bekijk originele reactie

7 reacties

De functie is er al heeeeeeeel errug lang niet meer. Kun je nagaan hoelang......heeeeeeeeel lang..:)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mienuk,

Welkom op het Simyo Forum.

Het kan heel goed kloppen dat je deze optie niet kunt vinden. Friesian heeft het hier bij het recht eind.

De mogelijkheid om een sms te versturen via Mijn Simyo is al minstens 6 maanden niet meer mogelijk. Gelukkig zijn er wel alternatieve mogelijkheden om je simkaart geldig te houden. Je kunt bellen of sms'en, opwaarderen of een internetbundel aanzetten via Mijn Simyo. Via al deze wegen blijft je nummer en simkaart geldig.

Het kan kloppen dat je op het forum nog oude topics vindt waarin wordt aangegeven dat een sms via de website sturen wel mogelijk is. Deze topics zijn al van een hele tijd terug. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@Friesian, bedankt voor je antwoord :)

Groetjes,
Angela
Goedeavond, ik woon in het buitenland. Ik heb een prepaid kaart, en zou graag mijn telefoonnummer behouden. Voorheen stuurde ik via de website een SMS, begrijp dat dat is vervallen. Ik probeer nu wen SMS Dan wel een call Te doen met mijn nlds nummer maar dat werkt niet? Wat is nu de oplossing? En wat gebeurd er, in het geval het niet lukt, met mijn beltegoed? Alvast dank
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Suzannek,

Het versturen van een sms via Mijn Simyo kan inderdaad niet meer, maar er zijn wel verschillende alternatieven. Als bellen of smsen geen optie is, kun je ook verbinding maken met mobiel internet, een internetbundel aanschaffen of opwaarderen.

De uiterlijke datum voor jou om dit te doen was 28-02-2016, het kan dus kloppen dat dit op 02-03-2016 niet lukte. Bij wijze van uitzondering heb ik de aansluiting weer voor een half jaar geactiveerd, maar ik wil wel benadrukken dat ik dit slecht één keer kan doen. Als hier nog onduidelijkheden over zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Sean
Hoi Sean

Wij wonen ook in het buitenland en kunnen dus ook niet smsen en bellen vanaf dit NL nummer. Nu he ik het saldo opgewardeerd en er n automatisch opwaardering opgezet. Is dit ook voldoende om mn nummer actief te houden??
alvast bedankt voor de reactie!!!
Nee controleer of je een internetbundel kunt activeren bijvoorbeeld een dagbladen. Dat is wel een van de opties die je hebt.

Laat je weten of dit helpt?

*edit
Dagbladen moet dagbundel zijn..woordcorrectie, bah.:@

Suuk 6
Friesian
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mienuk,

Een eenmalige opwaardering werkt helemaal als het aankomt op het behouden van je nummer 🙂 Automatisch opwaarderen is in dit geval misschien niet de beste optie. Zo komt er elke maand een bedrag bij wat je niet gaat gebruiken.

De optie die Friesian geeft ik voor jou misschien de beste en voordeligste optie. Het aanzetten van een dagbundel van €1 via Mijn Simyo werkt namelijk ook 🙂

@Friesian, ook opwaarderen houdt je nummer actief 🙂 Bedankt voor je aanvulling!

Groetjes,
Angela

Reageer