.

Beantwoord

Hoe kan ik een negatief saldo voorkomen?


Ik heb het prepaid nummer voor mijn dochter aangeschaft. Nu zag ik dat zij een negatief bedrag had staan vanwege internet gebruik. Dit is niet de bedoeling, op is op. Hoe kunnen we dit instellen zodat we geen verrassingen krijgen?

Gr Edwin Snabel
icon

Beste antwoord door Sean 18 July 2016, 15:09

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Edwinsnabel,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je dochter een negatief saldo heeft door internetverbruik. Je kunt bij Simyo altijd je gesprek of internetsessie afmaken. Dit betekent dat je niet automatisch wordt afgesloten wanneer het saldo € 0,- bedraagt.

Ik begrijp dat je geen zin hebt in verrassingen, maar dit is helaas niet anders in te stellen. Omdat internetverbruik ongemerkt kan plaatsvinden is het verstandig om gebruik te maken van een internetbundel. Deze zijn er al vanaf € 1,-. Je kunt op Mijn Simyo zien hoeveel MB's je nog hebt en we sturen je een sms wanneer je bundel is opgebruikt.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Badge +7
Verwijderd
Reputatie 7
Wellicht is het de bedoeling dat de dochter van de TS helemaal geen gebruik van mobiele data kan/mag gebruiken.

In dat geval is het raadzaam om op de Mijn Simyo pagina het gebruik van mobiele data uit te vinken.
Dat is wat ik zocht dank voor de reactie
Reputatie 7
Graag gedaan. Bedankt voor je terugkoppeling.
Kleine opmerking. Met bel-sms kan ook een negatief saldo ontstaan. Minder groot dan bij MB. Dus houdt een vinger aan de pols. 🙂
Best vreemd eigenlijk, dat noemen ze prepaid, en je krijgt achteraf de rekening.
Reputatie 7
Badge +7
Dit is al vaker besproken hier. Simyo heeft er voor gekozen om bestaande verbindingen niet te verbreken als je negatief komt te staan, Handig als je zelf een kort gesprek aan het voeren bent. Minder handig als je dochter een film op youtube aan het kijken is.
Je hebt dan bij Simyo de keuze tussen of dit risico lopen, of geen internet.
Ter info

1.
Simyo site....
https://www.simyo.nl/prepaid?_ga=1.50092902.1338144414.1465652676#meer-over-prepaid

Negatief beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


2.
Dit is de mail zoals door mij ontvangen.... als het goed is hebben jullie die dus ook ontvangen.

Beste xxxxxxxxx

Welkom bij Simyo!

Je Simyo Startpakket met nummer 06xxx wordt binnen 3 werkdagen thuisbezorgd. Binnen twee dagen ontvang je een e-mail met je pincode zodat je de Simyo simkaart kunt gebruiken. De simkaart bevat het door jou gekozen beltegoed zodat je direct kunt bellen.


Op Mijn Simyo kun je elk moment je beltegoed bekijken en opwaarderen. Inloggen op Mijn Simyo kan via http://mijn.simyo.nl:

(Tijdelijk) telefoonnummer: 06xxxxx
Wachtwoord: xxxx

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro?s). Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.


Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen. Kies daarom voor een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.


Wij wensen je veel bel- en smsplezier!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Edwinsnabel,

Goed om te lezen dat RicoK je verder heeft kunnen helpen!

Ik snap dat je het apart vind dat je met Prepaid in de min kan komen met het bellen. Simyo heeft er dus echt voor gekozen, omdat we de gesprekken van onze klanten niet willen afkappen. We hebben dit dus met het oog op klantvriendelijkheid gedaan. Dankjewel, Wimj12 voor je reactie.

@Friesian, haha! Enorm handig om die e-mail te plaatsen! Ik denk dat het handig is als men dit nog een kan teruglezen.

Toppers!

Groetjes,
Ilias

Reageer