Skip to main content
Prepaid op een nieuwe telefoon gedaan. Meestal thuis geweest met wifi



Kreeg dag later een melding dat tegoed dreigde op te raken. Toen roaming uitgezet op de telefoon.



Hoefde op zich niet uit te maken, want ik heb een prepaid, dus verbinding stopt vanzelf als het saldo op is volgens de voorwaarden en toelichting op de simyo-site. Zie hiervoor de quote onderaan.

Lijkt er dus niet op!

Een paar euro negatief om een sessie af te maken, kan ik me voorstellen, maar meer dan 90 euro is niet reeel!



Wat is hier aan de hand? Is dit bedrog? Is dit een foutje?



Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt.



(Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euroÂ’s)
SimonVoogd,



hier is niets anders dan sprake van diefstal oplichting en beroving.



De manier waarop Simyo met hun klanten omgaat, is niet te vergelijken met andere providers.



Simyo is een boef, en zijn medewerkers zijn de instrumenten.



Pas op en kaart dit goed aan. Laat ze je niet afschepen met een een simpel antwoordje.

Simyo zal de schuld in jouw schoenen willen schuiven om zelf als goede leverancier over te komen.

Europees is het geregeld dat als je per dag meer dan 70 euro internet verbruikt, jouw netwerk verplicht is om jouw hiervan op de hoogte te brengen.



Als zij lastig gaan doen, moet je je daarop beroepen en hoef je uiteindelijk ook niet te betalen. Of je gooit je simkaart gewoon weg, koopt een nieuwe en vraagt om deportatie (nummerbehoud) van je huidige nummer. Is het probleem ook ogelost aangezien je een prepaid hebt.
Hoi SimonVoogd,



Welkom op het forum :)



Als nieuwe klanten een prepaid aansluiting bestellen, staat de optie voor internet altijd 'aan'. Dit wordt ook meerdere malen aangegeven bij het bestellen van de prepaid. Omdat bij Simyo er een vertraging zit in het verwerken van de verbruiksgegevens kun je inderdaad op een negatief bedrag uitkomen. Met bellen is dat meestal niet zo veel, maar als je heel veel data verbruikt kan dat flink oplopen.



Op Mijn Simyo kun je bij de tab Verbruik zien hoeveel data je precies hebt verbruikt. Wij begrijpen heel goed dat je niet expres zoveel data hebt verbruikt. We komen je daarvoor graag eenmalig tegemoet in de negatieve kosten. Je hebt in totaal € 103,45 aan data verbruikt. Je negatieve tegoed is € 91,-. Dit zal ik voor je op € 0,00 zetten. Als je inlogt zie je de verrekening. Als je daarna opwaardeert kun je weer bellen.



Ik zie dat je de optie 'internet op je mobiel' al hebt uitgezet, heel goed! Nu kan de simkaart geen contact meer maken met het mobiele netwerk. Als je wilt internetten kun je een databundel aanzetten. Vergeet dan niet de optie weer aan te zetten ;)



Je zegt dat je op wifi zit, dat geloof ik uiteraard. Het is wel zo dat als je wifi signaal minder sterk is je mobiele netwerk het gewoon overneemt. Dan verbruik je dus veel data zonder dat je het door hebt. Meer tips over ongewenst dataverbruik vind je op deze blog.



Heb ik je hiermee goed geholpen?



@Rachid_A Jammer dat je het zo ervaart. Mijn collega heeft je eerder deze week gesproken en ik zie dat het is opgelost. Kan je even laten weten of dit ook zo is?



Het klopt inderdaad dat Europees is geregeld dat als je per dag meer dan € 50,- internet verbruikt, jouw netwerk verplicht is om jouw hiervan op de hoogte te brengen. Dat geldt echter alleen voor dataverbruik in het buitenland. Dit is zowel bij jou als bij SimonVoogd niet het geval.

Reageer