.

Beantwoord

hoe kan ik € -79 staan bij prepaid?

  • 22 December 2013
  • 14 reacties
  • 1110 Bekeken

Ik heb gisteren een prepaid kaartje voor mijn dochter gekocht.  Dit geldt voor bellen en sms en ik zie nu dat er € -79 euro staat?
We hebben geen MB's gekocht, hoe kan dit?

Groeten
Geert
icon

Beste antwoord door Charlene 23 December 2013, 18:32

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat is het probleem: omdat je geen internetbundel hebt gekocht betaal je het relatief hoge standaardtarief per MB. Op een nieuwe prepaid kaart staat internet namelijk standaard aan. Denk je regelmatig internet te gaan gebruiken (let op: een smartphone gebruikt vaker data via 3G dan je denkt, zelfs als je niets met je mobiel aan het doen bent zoals 's nachts bijvoorbeeld) dan raad ik aan om een passende internetbundel erbij te nemen. Wil je helemaal geen gebruik maken van internet via Simyo, en zo dus alle bijbehorende kosten voorkomen, zet dan zo snel mogelijk "Internet op je mobiel" uit op Mijn Simyo. Je kan dan nog wel internet via WiFi blijven gebruiken.
Reputatie 7
Badge +9
Daarop aanvullend: Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken. Je wordt dus niet direct afgesloten (bij een beltegoed van 0 euro) waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. We raden je altijd aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

Omdat dit een beetje verwarrend is bij de term prepaid wordt er echter coulant omgegaan met het negatieve beltegoed. Hoogstwaarschijnlijk wordt door een moderator op maandag je saldo eenmalig weer op 0 geweest.
Dat is het probleem: omdat je geen internetbundel hebt gekocht betaal je het relatief hoge standaardtarief per MB. Op een nieuwe prepaid kaart staat internet namelijk standaard aan. Denk je regelmatig internet te gaan gebruiken (let op: een smartphone gebruikt vaker data via 3G dan je denkt, zelfs als je niets met je mobiel aan het doen bent zoals 's nachts bijvoorbeeld) dan raad ik aan om een passende internetbundel erbij te nemen. Wil je helemaal geen gebruik maken van internet via Simyo, en zo dus alle bijbehorende kosten voorkomen, zet dan zo snel mogelijk "Internet op je mobiel" uit op Mijn Simyo. Je kan dan nog wel internet via WiFi blijven gebruiken.

Dank je voor de terugkoppeling, echter ik koop bewust bellen en sms, omdat ik te veel van die soort verassingen hoor. Dan hoef je niet op dit soort praktijken te letten en nog gebeurt het ons. Ik ben naar de website gegaan het is onmogelijk om er direct MB bij te bestellen het kan alleen achter. De verhalen kloppen dus van dit soort vreemde praktijken.
Reputatie 3
Badge +9
Je kunt direct een bundel voor prepaid afsluiten als je deze nog niet had. Deze gaat dan ook direct is. Bijkopen kan nooit zowel voor een prepaid als abonnement. Als je al internet had met je prepaid aansluiting dan zal je je eigen bundel in de gaten moeten houden. Want ja je kunt door internetten als je bundel op is, maar dat kan ook met een abonnement.
Prepaid is vooruit kopen en gebruiken naar gelang ( 6 maanden geldig zonder gebruik). Maar het is niet zo dat je aansluiting geblokkeerd wordt als je bundel op is. Dat kan een voordeel of een nadeel zijn, maar dat staat ook in de voorwaarden. Had je die gelezen?
Dank je wel voor de reactie, je slaat de spijker op de kop heb je de voorwaarden (kleine lettertjes) niet gelezen. Nee, ik heb vertrouwen in transparantie en openheid van bedrijven, dat duurt namelijk het langst.

Bij PREPAID ga je ervan uit dat je vooraf betaald wat je wilt verbruiken en niet als je bewust bellen/sms koopt dat je op moet letten of toevallig je 3G aanspringt, dat moet gewoon niet werken!

Tijdens feestje heb ik nog even een check gedaan wat er onder PREPAID wordt verstaan. Echter iedereen gaf aan vooraf betalen! Ik ben van mening dat een professionele club als Simyo dit niet nodig heeft om op deze manier zaken te doen.
Badge +8
Ik heb gisteren een prepaid kaartje voor mijn dochter gekocht.  Dit geldt voor bellen en sms en ik zie nu dat er € -79 euro staat?
We hebben geen MB's gekocht, hoe kan dit?

Groeten
Geert


Dat is het probleem: omdat je geen internetbundel hebt gekocht betaal je het relatief hoge standaardtarief per MB. Op een nieuwe prepaid kaart staat internet namelijk standaard aan. Denk je regelmatig internet te gaan gebruiken (let op: een smartphone gebruikt vaker data via 3G dan je denkt, zelfs als je niets met je mobiel aan het doen bent zoals 's nachts bijvoorbeeld) dan raad ik aan om een passende internetbundel erbij te nemen. Wil je helemaal geen gebruik maken van internet via Simyo, en zo dus alle bijbehorende kosten voorkomen, zet dan zo snel mogelijk "Internet op je mobiel" uit op Mijn Simyo. Je kan dan nog wel internet via WiFi blijven gebruiken.
Daarop aanvullend: Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken. Je wordt dus niet direct afgesloten (bij een beltegoed van 0 euro) waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. We raden je altijd aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

Omdat dit een beetje verwarrend is bij de term prepaid wordt er echter coulant omgegaan met het negatieve beltegoed. Hoogstwaarschijnlijk wordt door een moderator op maandag je saldo eenmalig weer op 0 geweest.


Hoi geertberkvens,

Je hebt inderdaad te maken gehad met de twee oorzaken die Scotsman en Groentjuh vermelden.

De optie om Internet te gebruiken staat op alle Simyo aansluitingen standaard aan. Dit word je gemeld op verschillende momenten tijdens het bestellen, niet in kleine lettertjes, ook in de welkomstmail. Daar word je ook verteld hoe dit uit te zetten, zodat je geen kosten maakt zonder Internetbundel. Het spijt ons dat je dit over het hoofd hebt gezien, we proberen dit constant te verbeteren.
De tweede oorzaak is dus het feit dat bij Simyo je aansluiting niet dicht wordt gezet bij €0. Ook daarover proberen we te informeren. Nu al tijdens het bestellen. Sommige mensen vinden dit absoluut niet wenselijk. Anderen vinden het prettig flexibel. Maar als je er dus niet van op de hoogte was, gaan we daar coulant mee om, en vergoeden we dit eenmalig.
Let wel op dat de mogelijkheid om door te bellen, sms'en of internetten blijft bestaan. Je kunt je tegoed en verbruik dus beter goed in de gaten houden bij Simyo. Hiervoor bieden we verschillende mogelijkheden met de app en de website Mijn Simyo.
Wanneer de optie Internet op je Mobiel uit staat op Mijn Simyo, hoef je je geen zorgen te maken over onverwacht internetverbruik. Dit kan dan zeker niet plaatsvinden.

Ik hoop dat mijn uitleg de eerste schrik wegneemt. En dat je hiermee kunt bepalen of Simyo prepaid iets voor je is.

Groetjes, Charlene
Ik heb gisteren een prepaid kaartje voor mijn dochter gekocht.  Dit geldt voor bellen en sms en ik zie nu dat er € -79 euro staat?
We hebben geen MB's gekocht, hoe kan dit?

Groeten
Geert


Dat is het probleem: omdat je geen internetbundel hebt gekocht betaal je het relatief hoge standaardtarief per MB. Op een nieuwe prepaid kaart staat internet namelijk standaard aan. Denk je regelmatig internet te gaan gebruiken (let op: een smartphone gebruikt vaker data via 3G dan je denkt, zelfs als je niets met je mobiel aan het doen bent zoals 's nachts bijvoorbeeld) dan raad ik aan om een passende internetbundel erbij te nemen. Wil je helemaal geen gebruik maken van internet via Simyo, en zo dus alle bijbehorende kosten voorkomen, zet dan zo snel mogelijk "Internet op je mobiel" uit op Mijn Simyo. Je kan dan nog wel internet via WiFi blijven gebruiken.
Daarop aanvullend: Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken. Je wordt dus niet direct afgesloten (bij een beltegoed van 0 euro) waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. We raden je altijd aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

Omdat dit een beetje verwarrend is bij de term prepaid wordt er echter coulant omgegaan met het negatieve beltegoed. Hoogstwaarschijnlijk wordt door een moderator op maandag je saldo eenmalig weer op 0 geweest.


Hoi geertberkvens,

Je hebt inderdaad te maken gehad met de twee oorzaken die Scotsman en Groentjuh vermelden.

De optie om Internet te gebruiken staat op alle Simyo aansluitingen standaard aan. Dit word je gemeld op verschillende momenten tijdens het bestellen, niet in kleine lettertjes, ook in de welkomstmail. Daar word je ook verteld hoe dit uit te zetten, zodat je geen kosten maakt zonder Internetbundel. Het spijt ons dat je dit over het hoofd hebt gezien, we proberen dit constant te verbeteren.
De tweede oorzaak is dus het feit dat bij Simyo je aansluiting niet dicht wordt gezet bij €0. Ook daarover proberen we te informeren. Nu al tijdens het bestellen. Sommige mensen vinden dit absoluut niet wenselijk. Anderen vinden het prettig flexibel. Maar als je er dus niet van op de hoogte was, gaan we daar coulant mee om, en vergoeden we dit eenmalig.
Let wel op dat de mogelijkheid om door te bellen, sms'en of internetten blijft bestaan. Je kunt je tegoed en verbruik dus beter goed in de gaten houden bij Simyo. Hiervoor bieden we verschillende mogelijkheden met de app en de website Mijn Simyo.
Wanneer de optie Internet op je Mobiel uit staat op Mijn Simyo, hoef je je geen zorgen te maken over onverwacht internetverbruik. Dit kan dan zeker niet plaatsvinden.

Ik hoop dat mijn uitleg de eerste schrik wegneemt. En dat je hiermee kunt bepalen of Simyo prepaid iets voor je is.

Groetjes, Charlene


Hoi Charlene,

Dank je voor de duidelijk terugkoppeling en het meedenken. Dit is mijn dochter haar eerste mobiele ervaring deze positieve wending blijft wel hangen.

Fijne dagen!

Groeten
Geert
hallo,
ik heb sinds kort ook simyo prepaid had 22 50 prepaid tegoed en nu -21,43 heb net gelezen dat je via de site internet mpest uitzetten. Dit hadden jullie wel mogen aangeven! Ik hoop toch dat ik bedrag niet hoef te betalen.
Reputatie 7
Badge +9
Mijn verwachting (ik ben geen medewerker; slechts een klant, die actief is op het forum) is dat je gewoon net als alle andere klanten met negatief beltegoed eenmalig op 0 beltegoed wordt gezet. Internet uitzetten is zeer aan te raden, als je geen databundel hebt, maar de data heb je (al dan niet onbewust) gebruikt. Ik denk dus dat je dit 22,50 kwijt bent.
Badge +6
hallo,
ik heb sinds kort ook simyo prepaid had 22 50 prepaid tegoed en nu -21,43 heb net gelezen dat je via de site internet mpest uitzetten. Dit hadden jullie wel mogen aangeven! Ik hoop toch dat ik bedrag niet hoef te betalen.


Hoi Bruijnen22,

Welkom op het forum van Simyo!

Zoals Groentjuh al aangaf, heb ik inderdaad eenmalig het negatieve tegoed voor je op 0 gezet en ik zie dat je inmiddels de optie op Mijn Simyo al had gevonden om mobiel internet uit te zetten op je aansluiting, daardoor zal dit verbruik niet meer kunnen voorkomen 🙂.
Beste Simyo,
Mijn dochter van 13 maakt al een paar jaar zonder problemen en naar volle tevredenheid gebruik van haar Simyo prepaid. Vanwege deze ervaringen heb ik mijn andere dochter inmiddels ook van een Simyo prepaid voorzien.
Uiteraard had ik haar telefoon (android) zodanig ingesteld dat het onmogelijk was om mobiel internet te gebruiken en kon ze alleen via Wifi internetten. Begin dit jaar, op 3 januari, kregen wij tot onze grote verassing een mailtje dat ze 5 Mb internet verbruikt had en bijna tegelijkertijd een mailtje dat haar beltegoed negatief was. Ik heb toen meteen haar telefoon gecontroleerd en zag daar dat er automatisch een nieuwe android versie op geïnstalleerd was waardoor per default het internet weer aangezet was. Ik heb deze instelling meteen weer ongedaan gemaakt zodat mobiel-internet niet meer mogelijk was. Nu wil ik zojuist haar beltegoed opwaarderen en zie daar tot mijn grote schrik/verbazing dat ze in die zeer korte tijd toch een negatief saldo heeft opgelopen van €39,73 door 47Mb data verbuik ???? Ik dacht dat eenmaal door de 0 het niet mogelijk was om te bellen, internetten of sms-en! Blijkbaar blijft internet toch doorlopen want het negatieve saldo is volgens de verbruik cijfers  is in 2 sessies tot stand gekomen.  Hierbij had ik verwacht dat na de eerste sessie het niet meer mogelijk zou zijn om te internetten. Verder maak ik mij ook grote zorgen over de hoogte van dit bedrag want de gegevens zijn voor het laatst bijgewerkt op 3 januari 20:01 uur terwijl de waarschuwingsmail van 5 Mb op dezelfde dag om 22:10 ontvangen is. (dus verbruik was opdat moment al hoger). Ik weet niet wanneer Simyo de gegevens bijwerkt maar ben dus bang dat het bedrag nog op gaat lopen.
Al zoekende op dit forum zie ik dat er veel meer “lot-genoten” zijn die een dergelijke ervaring hebben. O.b.v. die ervaringen heb ik inmiddels de tot nu toe voor mij onbekende optie “internet op je mobiel” meteen uitgezet. (en uiteraard ook meteen voor het andere prepaid nummer ;-)
Maar goed… het leed is al geleden en ik zit nu met een negatief beltegoed van bijna 40 euro (wat hopelijk niet meer zal toenemen) waar ze anders ruim een half jaar over doet om op te bellen.
Aangezien ik net als vele anderen geen trek heb om voor deze totaal onverwachte kosten op te draaien ben ik verder op het forum gaan lezen. Ik zag daar dat Simyo uit coulance regelmatig de eerste keer de probleem door de vinger ziet en het negatieve beltegoed reset. Mijn verzoek is nu om ook voor deze coulance regeling in aanmerking te komen?
Ik hoop echt dat dit mogelijk is want op dit moment voel ik mij behoorlijk bij de neus genomen omdat ik echt in de veronderstelling was dat het beltegoed niet of nauwelijks onder 0 zou kunnen komen. 
De positieve ervaringen met Simyo zijn op dit moment, net als het beltegoed van mijn dochter, behoorlijk negatief geworden.
Badge +6
Hoi JeGi, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je bent geconfronteerd met dit negatieve tegoed.

Ik hoop dat ik je negatief geworden ervaring met Simyo weer kan omdraaien naar een positieve ervaring, omdat je natuurlijk ook in aanmerking komt voor de coulance 🙂.

Ik heb zojuist eenmalig voor je het negatieve tegoed op 0 gezet, ik verwacht niet dat dit nog zal oplopen, komt er nou nog wel iets bij, laat dit dan even weten, dan passen we dat natuurlijk nog even aan! 🙂
Hoi JeGi, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je bent geconfronteerd met dit negatieve tegoed.

Ik hoop dat ik je negatief geworden ervaring met Simyo weer kan omdraaien naar een positieve ervaring, omdat je natuurlijk ook in aanmerking komt voor de coulance 🙂.

Ik heb zojuist eenmalig voor je het negatieve tegoed op 0 gezet, ik verwacht niet dat dit nog zal oplopen, komt er nou nog wel iets bij, laat dit dan even weten, dan passen we dat natuurlijk nog even aan! :)


Hoi Kim,

Ik heb het natuurlijk meteen gecontroleerd en zie dat het beltegoed nu idd weer op de 0 staat (pfff). Ik ga het even in de gaten houden of dit zo blijft en zal je laten weten als het toch nog weer gaat zakken. 

Heel erg bedankt voor de snelle service :)  Top!
Badge +6
Hoi JeGi,

Er zit een vertraging in onze gegevens, maar niet zó'n grote vertraging, dus het tegoed zal niet meer gaan zakken 🙂.

Graag gedaan! 🙂

Reageer