We hebben geen MB's gekocht, hoe kan dit?
Groeten
Geert
Beste antwoord door Charlene
Bekijk originele reactieBeste antwoord door Charlene
Bekijk originele reactieDat is het probleem: omdat je geen internetbundel hebt gekocht betaal je het relatief hoge standaardtarief per MB. Op een nieuwe prepaid kaart staat internet namelijk standaard aan. Denk je regelmatig internet te gaan gebruiken (let op: een smartphone gebruikt vaker data via 3G dan je denkt, zelfs als je niets met je mobiel aan het doen bent zoals 's nachts bijvoorbeeld) dan raad ik aan om een passende internetbundel erbij te nemen. Wil je helemaal geen gebruik maken van internet via Simyo, en zo dus alle bijbehorende kosten voorkomen, zet dan zo snel mogelijk "Internet op je mobiel" uit op Mijn Simyo. Je kan dan nog wel internet via WiFi blijven gebruiken.
Ik heb gisteren een prepaid kaartje voor mijn dochter gekocht. Dit geldt voor bellen en sms en ik zie nu dat er -79 euro staat?
We hebben geen MB's gekocht, hoe kan dit?
Groeten
Geert
Dat is het probleem: omdat je geen internetbundel hebt gekocht betaal je het relatief hoge standaardtarief per MB. Op een nieuwe prepaid kaart staat internet namelijk standaard aan. Denk je regelmatig internet te gaan gebruiken (let op: een smartphone gebruikt vaker data via 3G dan je denkt, zelfs als je niets met je mobiel aan het doen bent zoals 's nachts bijvoorbeeld) dan raad ik aan om een passende internetbundel erbij te nemen. Wil je helemaal geen gebruik maken van internet via Simyo, en zo dus alle bijbehorende kosten voorkomen, zet dan zo snel mogelijk "Internet op je mobiel" uit op Mijn Simyo. Je kan dan nog wel internet via WiFi blijven gebruiken.
Daarop aanvullend: Bij Simyo kun je altijd je gesprek afmaken. Je wordt dus niet direct afgesloten (bij een beltegoed van 0 euro) waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. We raden je altijd aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.
Omdat dit een beetje verwarrend is bij de term prepaid wordt er echter coulant omgegaan met het negatieve beltegoed. Hoogstwaarschijnlijk wordt door een moderator op maandag je saldo eenmalig weer op 0 geweest.
Hoi geertberkvens,
Je hebt inderdaad te maken gehad met de twee oorzaken die Scotsman en Groentjuh vermelden.
De optie om Internet te gebruiken staat op alle Simyo aansluitingen standaard aan. Dit word je gemeld op verschillende momenten tijdens het bestellen, niet in kleine lettertjes, ook in de welkomstmail. Daar word je ook verteld hoe dit uit te zetten, zodat je geen kosten maakt zonder Internetbundel. Het spijt ons dat je dit over het hoofd hebt gezien, we proberen dit constant te verbeteren.
De tweede oorzaak is dus het feit dat bij Simyo je aansluiting niet dicht wordt gezet bij 0. Ook daarover proberen we te informeren. Nu al tijdens het bestellen. Sommige mensen vinden dit absoluut niet wenselijk. Anderen vinden het prettig flexibel. Maar als je er dus niet van op de hoogte was, gaan we daar coulant mee om, en vergoeden we dit eenmalig.
Let wel op dat de mogelijkheid om door te bellen, sms'en of internetten blijft bestaan. Je kunt je tegoed en verbruik dus beter goed in de gaten houden bij Simyo. Hiervoor bieden we verschillende mogelijkheden met de app en de website Mijn Simyo.
Wanneer de optie Internet op je Mobiel uit staat op Mijn Simyo, hoef je je geen zorgen te maken over onverwacht internetverbruik. Dit kan dan zeker niet plaatsvinden.
Ik hoop dat mijn uitleg de eerste schrik wegneemt. En dat je hiermee kunt bepalen of Simyo prepaid iets voor je is.
Groetjes, Charlene
Hoi JeGi, welkom op het forum van Simyo!
Wat vervelend dat je bent geconfronteerd met dit negatieve tegoed.
Ik hoop dat ik je negatief geworden ervaring met Simyo weer kan omdraaien naar een positieve ervaring, omdat je natuurlijk ook in aanmerking komt voor de coulance 🙂.
Ik heb zojuist eenmalig voor je het negatieve tegoed op 0 gezet, ik verwacht niet dat dit nog zal oplopen, komt er nou nog wel iets bij, laat dit dan even weten, dan passen we dat natuurlijk nog even aan! :)
Heb je al een account? Inloggen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.