.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn prepaid 0,- verbruikt maar dat mijn tegoed toch terug loopt?

  • 16 June 2020
  • 7 reacties
  • 444 Bekeken

Ik gebruik een prepaid kaart in m'n gps tracker. Op dagen dat er geen beweging is zie ik een aantal keren per dag dat het verbruik ca.25-30kB is en het bijbehorende bedrag EUR 0,-. Dat ziet er goed uit, maar na een paar van zulke dagen zie ik toch m'n tegoed op de sim terug lopen. Er is geen sms of tel. verkeer. Alleen een klein beetje dataverkeer met de waarde van EUR 0,-

Rara hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Tessanne 17 June 2020, 12:49

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Keze,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Goed dat je dit even komt navragen. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en zie hier bij verbruik dat je betaald voor verschillende hoeveelheden verbruikte MB's. Nu is het zo dat je bijvoorbeeld €0,03 hebt betaald voor de 0,23 verbruikte MB's. Vandaar dat jouw tegoed dus ook terug loopt. Sommige hoeveelheden verbruikte MB's zijn zo laag dat we daar niets voor in rekening brengen, daarom merk je daarin verschil. Een voorbeeld daarvan is dat je niets hebt betaald voor de verbruikte 0,03 MB's. 

 

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan hoor ik het graag! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Dag Tessann,

 

Dank voor de reactie. Toch is het me niet helemaal duidelijk. Ik heb de sim sinds 1 mei 2020. Het tegoed was EUR 17,50. Het verbruik t/m 21 jun is EUR 1,58. Mijn tegoed zou nu dus EUR 15,92 moeten zijn. Volgens de site is het tegoed EUR 15,56.

Het is me opgevallen dat het tegoed ook terug loopt op dagen dat het verbruik nihil is en dus kosten EUR 0,- zijn. 

Zie als voorbeeld 7-14 juni Het verbruik was EUR 0,-  Toch is het tegoed in die periode verminderd.

Mogelijk zit er een rekenfout in de software.

 

vr.gr.

Keze

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou het misschien kunnen dat de software van Simyo met meer decimalen achter de komma werkt op de achtergrond en dat je dus voor die 20KB wel 0,003 euro (afgerond 0,00 euro) betaald en daardoor na een paar keer alsnog een cent betaald? Oftewel tel je dataverbruik bij elkaar op, reken die om naar MBs en doe dat maal je prijs per MB. Hopelijk is dat wel 1,94 euro.

3 decimalen. Daar heb ik ook aan gedacht.

Als ik alle data afzonderlijk optel kom ik op 9,609kB.  9,609kB x EUR 0,15 = EUR 1,44

Gesprekken en sms bij elkaar is EUR 0,50

Totaal is dus EUR 1,94  

Onder de streep klopt het totaal dus helemaal.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Keze,

 

Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd bij de technische dienst. Zoals Tessanne al aangaf betaal je voor die kleine sessies niets, nu is het wel zo dat als het regelmatig vaak voorkomt dan worden deze hele kleine sessies bij elkaar opgeteld en word daar wel een bedrag voor een rekening gebracht. Dit gebeurd allemaal op de achtergrond en kun je daarom niet terugzien in Mijn Simyo.

 

Bedankt Groentjuh voor het meedenken!

 

Groetjes,

Daisy

Dank voor de uitleg.

case closed.

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan!

 

Mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen dan zien we je graag terug op het forum!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer