.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik geen bereik heb?

  • 6 July 2016
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Sinds 4 juli is mijn prepaid sim ingegaan bij Simyo.
In de loop van die dag ging kreeg mijn telefoon geen ontvangst meer, dus geen internet en niet kunnen bellen.
Momenteel heb ik toch echt mijn telefoon gewoon nodig, en kan ik er nog steeds niks mee.

Ik heb hem meerdere malen herstart, waarbij ik de sim er uit en opnieuw in doe.
Manueel zoeken en selecteren van netwerken helpt niet.
icon

Beste antwoord door Jihane 6 July 2016, 17:25

Bekijk originele reactie

5 reacties

Beste Lee999.

Welkom op het forum.

Een moderator zal een reset plegen op je aansluiting en vragen je telefoon uit n aan te zetten (na een 15 minuten).
W8 dus op de reactie van hem/haar.

Suuk 6.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lee999,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen bereik meer lijkt te hebben! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb je simkaart meteen een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk heb je dan weer gewoon bereik!

Vraagt je toestel wel om een pincode zodra je 'm aanzet? En krijg je dan te zien dat je verbinding hebt met het netwerk, of zie je dat je alleen noodoproepen kunt plegen?

Ik raad je, als de reset niet helpt, aan om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom. Op die manier kun je er dan achter komen waar het probleem precies ligt. Zodra we dat weten, kan ik gerichter op zoek naar een oplossing.

Ik ben benieuwd!

@ Friesian: Dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Reset gedaan, geen effect.
Als hij opstart vraagt hij om de pin, daarna heeft bij verbinding.
Internet is er echter niet.

Ik heb nu geen ander toestel tot mijn beschikking helaas.
Staat de apn goed ingesteld, controleer toestelhulp.

https://www.simyo.nl/klantenservice/gebruiken-instellen-34/internetinstellingen-53/telefoons-395
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Lee999,

Wat jammer dat de reset geen effect heeft gehad.

Friesian geeft nog een goede tip. Mocht de APN goed staan en je internet werkt nog steeds niet, dan wil ik je toch vragen om een kruistest uit te voeren. Is het misschien mogelijk om even met een bekende van telefoon/ simkaart te ruilen?

Als blijkt dat de simkaart defect is, dan zal ik uiteraard een nieuwe toesturen.

Groetjes,
Sean

Reageer