Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe gaat met het overstappen van een abonnement naar Prepaid?

  • 24 september 2018
  • 4 reacties
  • 273 Bekeken

Hallo Simyo,

Ik ben terug geschakeld van sim-only naar prepaid, maar echt alles is in de soep gedraaid. Er zijn meerdere dingen die het niet doen of niet meer kloppen;

'Sim not provisioned.'
Ik kreeg een mooi mailtje dat mijn nummer was omgezet, dus ik frobbel het nieuwe SIM kaartje erin; doet et niet. Ik krijg hem wel ontgrendeld met de code, de simyo app ziet hem ook, maar hij werkt niet. Ik heb de telefoon al gereboot, maar dat hielp niet.

Vreemde Kosten
Er staan al een hoop kosten op mijn prepaid kaart. Het begint al met 5 euro voor het aanvragen van een simkaart. Dat zou gratis zijn als ik van simyo sim-only naar simyo-prepaid ging. Ik zou blijkbaar ook voor enkele euros prepaid internet gebruikt hebben, terwijl ik op dat moment nog gewoon op mijn sim-only abonnement zat. Er hoort 7,50 beltegoed op te staan, maar de helft is al verdwenen?

Forum Account
Mijn origineel account is Sokonomi, maar ik krijg hem niet meer ingelogd. Ik kom nog wel gewoon in mijnsimyo, maar het forum zeurt steeds dat mijn account al bestaat (ja dat snap ik..). Ik krijg enkel de optie om te registreren. Inloggen gaat niet. Hij zegt dat dat via mijnsimyo moet, maar daar kom ik, ingelogd en wel, vandaan. Daarom heb ik maar een fake account aangemaakt om dit te kunnen posten..

Jammer dat dit zo omslachtig moet, Simyo. Ik vind jullie een fijne dienst, maar dat gedonder om even een paar weekjes in het buitenland te kunnen internetten.. Kan dat niet makkelijker? 😒
icon

Beste antwoord door Jihane 25 september 2018, 17:36

Hi Sokonomi1,



Welkom op het Simyo Forum!



Allemaal goede punten! Wat jammer dat er het een en ander mis ging! Ik zal je punten individueel adresseren:



- 'Sim not provisioned.'

Dat is zonde! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat er internetverbruik heeft plaatsgevonden. Dat wijst erop dat de simkaart intussen wel goed actief is op het netwerk. Klopt dat ook?



- Vreemde Kosten

Scherp! Maar geen zorgen hoor, die € 5,- voor de simkaart zijn niet van je beltegoed af gegaan. Die simkaart krijg je namelijk gratis. Je hebt het pakket gekozen waarbij je € 5,- betaalde en € 7,50 beltegoed kreeg. Dat klopt ook, want je hebt € 3,69 verbruikt aan internetkosten. Het resterende beltegoed staat nog op je simkaart. Als je dat allemaal bij elkaar op zou tellen kom je uit op € 7,50. Als je wél had betaald voor de simkaart, zou je beltegoed nu al op zijn.



- Forum account

Klopt! Dat heeft te maken met hoe het forum gekoppeld is aan Mijn Simyo. Je hebt nu technisch gezien een nieuwe Mijn Simyo omgeving. Dit gebeurt ook altijd als het 06-nummer gewijzigd wordt voor onze klanten, dan moeten ze een nieuw forum account aanmaken. Vaak is dat niet echt een punt, maar als jij je oude forum account terug wil hebben dan ga ik dat voor je regelen. Als je dat wil, laat je dat dan weten? Dan ga ik er voor je achteraan.



Beantwoordt dit zo je vragen?



@ Groentjuh, dankjewel voor je antwoord!



Groetjes,

Jihane
Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Jammer dat dit zo omslachtig moet, Simyo. Ik vind jullie een fijne dienst, maar dat gedonder om even een paar weekjes in het buitenland te kunnen internetten.. Kan dat niet makkelijker? 😒
Ik zie de wens van prepaid gebruikers om in het buitenland te kunnen internetten op het forum redelijk vaak voorbij komen. Hopelijk doet Simyo daar iets mee. Prepaid -> Sim-only -> Prepaid is gewoon omslachtig.

Dat forum account 'klopt'. Het forum ziet jouw prepaid aansluiting is een 'nieuwe'/andere aansluiting, dus daarom moet je voor het forum opnieuw registeren.

Een moderator zal binnen 1 werkdag verder naar je problemen kijken. Als behulpzame klant kan ik niet veel doen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sokonomi1,

Welkom op het Simyo Forum!

Allemaal goede punten! Wat jammer dat er het een en ander mis ging! Ik zal je punten individueel adresseren:

- 'Sim not provisioned.'
Dat is zonde! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat er internetverbruik heeft plaatsgevonden. Dat wijst erop dat de simkaart intussen wel goed actief is op het netwerk. Klopt dat ook?

- Vreemde Kosten
Scherp! Maar geen zorgen hoor, die € 5,- voor de simkaart zijn niet van je beltegoed af gegaan. Die simkaart krijg je namelijk gratis. Je hebt het pakket gekozen waarbij je € 5,- betaalde en € 7,50 beltegoed kreeg. Dat klopt ook, want je hebt € 3,69 verbruikt aan internetkosten. Het resterende beltegoed staat nog op je simkaart. Als je dat allemaal bij elkaar op zou tellen kom je uit op € 7,50. Als je wél had betaald voor de simkaart, zou je beltegoed nu al op zijn.

- Forum account
Klopt! Dat heeft te maken met hoe het forum gekoppeld is aan Mijn Simyo. Je hebt nu technisch gezien een nieuwe Mijn Simyo omgeving. Dit gebeurt ook altijd als het 06-nummer gewijzigd wordt voor onze klanten, dan moeten ze een nieuw forum account aanmaken. Vaak is dat niet echt een punt, maar als jij je oude forum account terug wil hebben dan ga ik dat voor je regelen. Als je dat wil, laat je dat dan weten? Dan ga ik er voor je achteraan.

Beantwoordt dit zo je vragen?

@ Groentjuh, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Nee, de 'oude' simkaart doet het nog steeds niet. Waar die internet kosten vandaan gekomen zijn weet ik ook niet, want ik had op dat moment mijn sim-only maand abonnement nog.

Ik heb inmiddels een nieuwe simkaart ontvangen en geprobeerd te activeren, maar wat volgens het papiertje een paar minuten zou duren, duurt inmiddels alweer meer dan een dag.

Dat forum account vind ik jammer, maar niet zo belangrijk.

Ik wil eerst liever dat mijn nummer weer bereikbaar is..
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Sokonomi1,

Jammer om te lezen dat de overstap van Sim Only naar Prepaid niet soepel verloopt. Dat is niet de bedoeling, het is belangrijk dat je gewoon weer aan de slag kunt met je simkaart.

Ik heb mijn collega's van de technische afdeling gevraagd om te zorgen dat de meest recente simkaart die je ontvangen hebt, gaat werken. Zodra ik terugkoppeling van heb gekregen laat ik het je hier weten.

Als je in de tussentijd nog vragen hebt dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Thomas

Reageer