.

Beantwoord

Hoe beveilig ik mezelf tegen misbruik van het automatisch opwaarderen bij diefstal?

  • 15 September 2016
  • 10 reacties
  • 185 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik zou automatisch opwaarderen wel erg handig vinden. Maar als mijn mobieltje gestolen is en ik heb dat nog niet gemerkt,
en de dief gaat ermee naar verweg bellen, wordt er dan doodleuk steeds maar weer automatisch opgewaardeerd, binnen korte tijd achter elkaar? Of zit daar een limiet op, bijvoorbeeld dat er niet meer dan 1 keer per dag kan worden opgewaardeerd?
icon

Beste antwoord door Ilias 15 September 2016, 16:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo rita2,

De eventuele dief moet dan ook nog de juiste pincode of wachtwoord hebben om je telefoon te gebruiken! Als je die nog niet ingesteld hebt zou ik dat zeker eerst doen.

Ik denk niet dat er een limiet is aan het aantal keren opwaarderen.
Badge
Ik heb wel een pincode op mijn telefoon, maar ik wil toch liever ook de veiligheid dat er niet doorlopend geld van mijn rekening gehaald kan worden...
Badge
Maar bedankt voor jouw reactie, franswon!
Het beste wat je kunt doen is het volgende. Log in op je Mijn Simyo, ga naar instellingen en dan simkaart. Daar is een mogelijkheid om de simkaart de blokkeren. Nu kan de onrechtmatige gebruiker jouw simkaart niet meer gebruiken en kan er dus ook niet steeds worden opgewaardeerd. Voor het gemak de link hieronder..

https://mijn.simyo.nl/simkaart-blokkeren/201601291251520928
Reputatie 7
Badge +9
Het gaat haar er juist om wat er gebeurt als ze diefstal nog niet gemerkt heeft, staat duidelijk in het bericht. Uiteraard moet ze dit wel doen als ze de diefstal ontdekt.
Oeps, overheen gelezen. Kan gebeuren 🙂 Zie het dan maar als tip inderdaad als het wel is opgemerkt.

Nou werd er ook gesproken over verreweg bellen. Zodra de instellingen bellen in en naar het Buitenland uit staat zullen die kosten dan hopelijk wel meevallen. Ik mag tevens aannemen als er aangifte is gedaan van de diefstal dat Simyo hier wel iets mee zal doen.
Badge
Ik kan niet altijd bellen in buitenland uitzetten, want daar ben ik zelf best vaak, maar ik zal eens kijken wat ik allemaal uit kan zetten, bedankt voor je tips, Raytje 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hoi rita2,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat een enorm goede vraag! Goed dat je deze stelt op het Forum. Veiligheid is natuurlijk enorm belangrijk.

Ik zie dat Franswon en Raytje al hele goede tips hebben gegeven. Nu is het mijn beurt!

  • Met de pincode voorkom je iemand je simkaart kan gebruiken! Hiermee kun je dus voorkomen dat iemand gebruik maakt van je beltegoed en dus ook de optie automatisch opwaarderen.
  • Als het toestel al aan is en de simkaart dus al ontgrendeld is met de pincode, dan is een toestelcode je tweede redder in nood! Zonder toegang te kunnen krijgen tot het toestel kan er ook geen gebruik gemaakt worden van de simkaart.
  • Neem een reservetoestel mee om ons te contacteren zodra je een vermoeden hebt dat je toestel is gestolen of kwijt is geraakt. Wij zullen het dan meteen blokkeren.
  • Wat je kunt doen is het automatisch opwaarderen instellen op het opwaarderen op een specifieke datum en niet wanneer het onder de € 2,- komt. Dan kan er dus niet gretig gebruik gemaakt van worden, maar zal er pas opgewaardeerd worden op de door jou ingestelde datum. Dit natuurlijk pas wanneer er überhaupt ingebroken kan worden in je toestel en je simkaart. Die kans acht ik klein.

Ik hoop dat je hier heel veel aan hebt!

Franswon en Raytje, jullie zijn geweldig!

Groetjes,
Ilias
Hallo allemaal!

Als jouw toestel een 'patroon beveiliging' heeft is dat ook handig. Zodra je sim kaart ontgrendeld is, vraagt hij om met de vinger een patroon te tekenen. Op je scherm zie je dan 9 rondjes en dan teken je de route die je had bedacht. Desnoods schrijf je dat thuis ff op een papiertje als je het niet meer weet. Maak het patroon niet te simpel. Dit is een tweede goede optie na ontgrendelen. Toestelcode kan ook natuurlijk, maar een patroon tekenen maakt het ook speelser.

Ik vind dat Simyo goed meedenkt! Dat zij zowel een opwaardeer datum aanbieden als een onder de 2 euro optie.
Telkens opwaarderen via de computer is niet altijd handig, maar simyo is echt qua pre paid de beste! Met andere diensten heb ik geen ervaring van hun.

Zelf ga ik kiezen voor een vaste datum. Omdat dit a: ruimte geeft om kaart te blokkeren en contact op te nemen met simyo. b: ik sowieso altijd kan kiezen tussendoor op te waarderen als beltegoed op is. c: toch verzekerd van een stukje continuering. Je zal bv maar in ziekenhuis liggen en niet kunnen opwaarderen. Whattsapp heb ik niet meer, te rommelig met wat je over hoort laatste tijd in nieuws.

Dus vin dik prepaid Simyo een hele goede keuze! Thanx Simyo
Reputatie 7
Badge +10
Hi Deandra,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat fijn dat je zo tevreden bent met de keuzes die je hebt! 🙂 Je kunt inderdaad een heleboel dingen doen om te voorkomen dat er sprake is van fraude als jij je toestel kwijt raakt. Het hoeft dus geen actieve zorg te zijn!

Dank voor je bericht!

Groetjes,
Jihane

Reageer