.

Beantwoord

Heb ik een internetbundel gekocht?

  • 16 October 2017
  • 25 reacties
  • 85824 Bekeken

Badge
Ik heb een paar weken geleden volgens mij een datatbundel gekocht, t.w.v. 20 euro. Nou kreeg ik ongeveer een week geleden een smsje, met daarin de medeling dat ik internet gebruikte zonder internetbundel, en 15 cent per MB betaalde. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Jihane 17 October 2017, 12:08

Bekijk originele reactie

25 reacties

Wat zie je op jouw Mijn Simyo?
Staat daar een bel/sms bundel EN een MB bundel?
Badge
Ik zie helemaal niets staan wat betreft MB bundels op Mijn Simyo. Kan dat komen doordat mijn beltegoed helemaal 0,00 euro is? Kan ik geen data gebruiken als mijn beltegoed 0 is?
Badge
Ik zie alleen dat mijn beltegoed 0 is, en een aanbieding dat ik een internetbundel kan kopen om voordeliger te internetten, en ook nog een aanbieding om voordelig met andere Simyo-klanten te kunnen bellen.
Wanneer je een bundel hebt gekocht dan zie je dat terug op je app en op mijn Simyo bij verbruik.

Is de gekozen MB bundel verbruikt krijg je idd bij gebruik van data bericht dat je MB gebruikt tegen €0.15 per MB.

De €20.00 voor een MB bundel kan ik niet goed plaatsen bij noch prepaid noch sim only..

Je kunt geen data gebruiken bij €0,- beltegoed. Ook al zou je een bundel hebben je beltegoed moet hoger zijn dan €0,- om data te kunnen gebruiken.
Zou je een bundel MB hebben zou dat sowieso in het overzicht te zien zijn en hoeveel je nog hebt direct na inloggen op mijn simyo (app).
Badge
Ik begrijp er helemaal niets van. Ik heb een aantal weken geleden voor 20 euro iets gekocht op simyo.nl, maar ik heb geen idee meer wat dat dan geweest zou moeten zijn. Ik dacht echt een databundel gekocht te hebben.... Heb jij misschien enig idee wat ik dan voor 20 euro gekocht kan hebben? Het was absoluut geen beltegoed....
Moeilijk te zeggen maar kijk eens op mijn simyo bij verbruik. Zie je daar iets terug met een bedrag van €20,00?
Badge
Bedankt voor je goede tips. @Ik zie hier staan:
* 1 internetbundel 500 MB ter waarde van 7,50 euro
* 1 internetbundel 1000 MB ter waarde van 10 euro
* 1 beltegoed opwaarderen ter waarde van 20 euro (en dit was ter financiering van de 2 internetbundels)
Ik heb echt geen idee waarom ik 2 internetbundels heb gekocht, dat was gewoon een domme vergissing....

Maar ik denk dat ik geen data kan gebruiken omdat mijn beltegoed 0,0 euro is. Klopt dat volgens jou?
Badge
Kun je me misschien vertellen hoe ik kan zien hoeveel MB's ik nog over heb?
Je moet beltegoed hebben om te kunnen internetten. Internetten kan met of zonder gekochte bundel. Met bundel is goedkoper. Maar omdat je dus ook zonder bundel kunt internetten is "gewoon" beltegoed dus wel nodig ja.

Op je mijn SImyo zou je moeten zien hoeveel MB's je nog hebt.
Badge
Ik zie op mijn Simyo alleen dat ik 0 euro beltegoed heb, + een link om op te waarderen, Verder nog een aanbieding dat MB's goedkoper zijn met een internetbundel + een bestellink, en dan ook nog een aanbieding om voordelig te bellen met andere simyo-klanten, + een bestellink. En dan ook nog iets over vriendendeals.
Ik lees dit als volgt.
Je hebt geen beltegoed dus om te kunnen bellen, SMS en data te gebruiken is de 1e stap opwaarderen.

Je weet nu waar de 20 euro aan zijn besteedt.
Badge
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik zou toch graag willen weten hoeveel MB's ik nog heb, voordat ik opwaardeer, omdat ik overweeg over te stappen naar een andere provider.
Wanneer je geen MB ziet staan heb je er geen. Een moderator zal zich bij je melden en ik verwacht dat die zal bevestigen dat je geen embeetjes meer hebt. Je hoort dus nog van hem/haar.

In de tussentijd kun je het alvast overdenken, simyo zal het wel jammer vinden mocht je gaan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi suzvandal,

Welkom op het Simyo Forum!

Ah, jeetje! Logisch dat het verwarrend is als je niets terugziet op Mijn Simyo van je MB's. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie wat er gebeurd is. Je hebt op 8 september twee internetbundels gekocht: eentje van 500 MB's (ter waarde van € 7,50) en eentje van 1000 MB (ter waarde van € 10,-). Die internetbundels verlopen ook altijd na 30 dagen, dus op 8 oktober zijn ze allebei verlopen. Dat was intussen alweer 9 dagen geleden.

Omdat ik het gewoon heel zonde en jammer vind dat je internetbundels hebt gekocht waar je niets aan hebt gehad, heb ik beide bundels voor je vergoed. Zodra de financiële afdeling het goedkeurt, dan krijg je dus in totaal € 17,50 beltegoed weer toegevoegd.

Daarna kun je weer een internetbundel aanschaffen. Als je dat dan gedaan hebt, kun je op Mijn Simyo bijhouden hoeveel MB's je nog hebt.

Gaat dit lukken zo?

@ Friesian en Ray, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane,
Heel hartelijk bedankt voor je reactie en voor je actie. Ik heb per ongeluk 2 bundels aangeschaft. Hoe kan het dat ik niets aan die bundels heb gehad? Heb je ze niet nodig als je wifi gebruikt met google op je telefoon? Wat kun je dan wel met databundels? Appen en googlen,als je geen wifi in de buurt hebt?
Sorry als dit volgens jou allemaal domme vragen zijn, maar ik vind mezelf best wel een (behoorlijk groot😐 ) beetje digibeet.
Groetjes, Suzanne
Badge
Beste Friesian en Ray, jullie ook heel erg hartelijk bedankt voor jullie reacties op al mijn vragen en onbegrip....
Groetjes, Suzanne.
Suzanne, mobiel data is bijvoorbeeld handig onderweg als je geen WiFi kunt gebruiken.
Mobiel data kost per MB €0.15. Omdat je telefoon heel veel verbindingen maakt... Apps, berichtjes versturen, ontvangen, navigatie. Dit zijn enkele voorbeelden.

Schaf je een internet bundel aan heb je een hoeveelheid MB die qua prijs per MB goedkoper zijn.
Kijk maar eens naar de uitleg van prepaid internetbundels op bijvoorbeeld Simyo prepaid.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/prepaid-internet-120?c=397

Bundel 500MB kost €7.50
0.15 per MB x500 =75 euro

Graag gedaan.
Badge
Bedankt voor je tip, Friesian!
Reputatie 6
Badge +5
Hi suzvandal,

Er bestaan geen domme vragen 😉 Volgens mij ben je helemaal niet zo'n grote digibeet hoor! Wat Friesian zegt klopt helemaal, internetbundels zijn erg handig als je internet wil gebruiken maar geen wifi in de buurt hebt. Denk je dat je binnenkort nog een internetbundel gaat aanschaffen en gebruiken?

Groetjes,
Niels
Badge
Bedankt voor je mooie en lieve geruststellingen, hoor, Niels. Daar ben ik echt blij mee, en dat meen ik echt, hoor.... 🙂

Groetjes, Suzanne.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Suzanne,

Heel graag gedaan namens Niels. Leuk om te horen dat je het kunt waarderen. 😄

Groetjes,
Asma
Badge
Nogmaals bedankt, Asma, ook voor Niels, uiteraard!

Groetjes, Suzanne.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Suzvandal,

Graag gedaan namens Asma en Niels 🙂 Ik ben blij dat het allemaal duidelijker is. En niet vergeten: zodra je een vraag hebt, schroom niet om die te stellen. We helpen je met plezier!

Fijn weekend!

Groetjes,
Jihane
Badge
Bedankt voor deze woorden!
Groetjes, Suzanne.
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer