.

Beantwoord

Groot negatief saldo prepaid door internet, wat nu?

  • 25 September 2014
  • 4 reacties
  • 770 Bekeken

Badge
Wij hebben onze dochter een prepaid kaart gegeven om de kosten in de hand te houden.
Nu heeft ze haar mobiel 1 dag in gebruik en worden wij geconfronteerd met een negatief saldo van meer dan 100.= euro
Ze heeft zelf ook geen idee hoe dit komt en wij vragen ons af hoe dit zo hoog op kan lopen?
Krijgen wij hier nu een rekening van en hoe gaan we hier inde toekomst mee om?
icon

Beste antwoord door Tiury 26 September 2014, 13:41

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
In afwachting van een reaktie van Simyo is het alvast handig om te vermelden om welke telefoon het hier gaat. Bij moderne smartphones is het namelijk mogelijk na te gaan welke apps voor het recente mobiele dataverbruik verantwoordelijk zijn/waren. Bij de iPhone bijvoorbeeld onder Instellingen > mobiel netwerk. Met die kennis kun je maatregelen nemen om dit dataverbruik in te perken.

De meest effektieve manier om mobiel dataverkeer te stoppen is het uitzetten van Internet op je mobiel in Mijn Simyo, maar dat is misschien een beetje te drastisch.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi M.Greenfield,

Wat vervelend om geconfronteerd te worden met zulke hoge kosten 😞 Uit de gegevens blijkt dat dit komt door het internet verbruik op het 3G netwerk. Er staat geen internetbundel actief, waardoor de kosten behoorlijk snel oplopen. Één MB zonder bundel is bij prepaid namelijk €1,-. Ze heeft in totaal 476,5 MB = €476,50 verbruikt, dus dat is aanzienlijk bedrag geworden.

Bij prepaid staat, zoals aangegeven in bijna elke e-mail, dat de internet optie automatisch aan staat. Gelukkig heb je deze uitgezet en kan ze niet meer per ongeluk op het 3G netwerk 🙂 Was dat op aanraden van Scotsman?


De meest effektieve manier om mobiel dataverkeer te stoppen is het uitzetten van Internet op je mobiel in Mijn Simyo, maar dat is misschien een beetje te drastisch.


Omdat wij begrijpen dat het vervelend is en je verwacht dat een prepaid simkaart bij €0,00 stopt met werken, is je tegoed momenteel aangevuld tot €0,00. Ze is momenteel voor uitgaande gesprekken geblokkeerd, totdat er weer genoeg beltegoed op staat.

Zoals Scotsman aangeeft, kun je achteraf vaak terugzien welke App er precies voor de data heeft gezorgd.

Bij Android doe je dat door te gaan naar je instellingen en dan naar "gegevensverbruik/dataverbruik". Hier kan je de afgelopen verbruiksperiode bekijken.

En bij iPhones:
Bij de iPhone bijvoorbeeld onder Instellingen > mobiel netwerk. Met die kennis kun je maatregelen nemen om dit dataverbruik in te perken.

Heb ik je hiermee voldoende mee geĂŻnformeerd? 🙂

Bedankt Scotsman!
Badge
Ik heb inderdaad op aanraden van scotsman het mobiel internet uitgeschakeld op mijnsimyo. (zou standaard zo geleverd moeten worden)
Wij als ouders zijn wel geschrokken van het opgelopen bedrag van 476,= euro, heel coolant om het tegoed weer terug te brengen naar 0 euro.
Inmiddels hebben we het beltegoed weer opgewaardeerd.
Ook de nieuwe micro-simkaart hebben we inmiddels ontvangen, alleen hebben we de nieuwe code nog niet.
In ieder geval alvast bedankt voor de goede service!
Badge +6
Hoi M.Greenfield,

Ik begrijp dat jullie hiervan geschrokken zijn, gelukkig hebben jullie nu de internetoptie uitgezet, waardoor jullie dochter alleen verbinding met internet kan maken via WiFi :)

Ik zie dat de vervangende simkaart vrijdag is geactiveerd waarna de pin- en pukcode ook zijn gemaild.
Werkt de Prepaid weer naar wens? 🙂

Reageer