.

Beantwoord

Geldig houden van de PrePay


Beste Simyo,

Mijn moeder is bejaard en heeft niets met de moderne telecom, allemaal veel te complex voor ouderen (ikzelf ben ook niet de modernste en heb nog een ABC-toestel ipv een querty). Omdat haar ouderenwoning destijds stopte met rode alarmknoppen in huis (waar men op kon drukken als ze bijvoorbeeld gevallen was - en bizar dat men zoiets stopzet in een woning voor (hoog)bejaarden) heb ik voor haar een 'bejaardenmobiel' gekocht (zelfs geen cijfers; echt maar 4 knoppen, met de namen van de kinderen waar onze nummers achter zitten en een 112-knop er op) en daar een Simyo PrePay in laten doen. Met zo'n toestel kun je zelfs niet SMSen - hij is echt bedoeld voor haar veiligheid: voor onderweg met haar rollator mocht er iets gebeuren, of thuis als ze zou vallen ipv een 'patienten-alarmering'.

Nu kan ik me herinneren dat ze eens in de zoveel tijd een telefoontje zou moeten plegen met dat ding om haar PrePay 'geldig te houden', maar ik weet niet meer om de hoeveel tijd dat zou moeten zijn ... aangezien ik net uw email kreeg over deze site + forum dacht ik - ik ga dat gelijk hier vragen  :-)  maar ik zag dus net op haar 'MijnSimyo' dat het alweer een maand of 8 geleden is. 

Vast vriendelijk dank,
AgnesA3
icon

Beste antwoord door Scotsman 15 July 2014, 11:20

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat deze pagina je vraag beantwoordt:

http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-lang-is-mijn-beltegoed-geldig-27359943
Dank, Scotsman  :-) 

Wat ik alleen niet zo snap is dat daar een half jaar voor staat maar ik zie op haar MijnSimyo dat het 8-9 maanden geleden is geweest dat ze mij gebeld heeft, maar toch heb ik niet zo'n waarschuw-email gehad, en ook zie ik dat er nog tegoed op staat ..


Maar, ik zie daar ook staan:

Hey vesje,

Op de klantenservice pagina kun je het volgende vinden:
Je beltegoed is onbeperkt geldig zolang je simkaart actief is. Om de simkaart actief te houden voer je een keer per half jaar een uitgaand gesprek of je stuurt een sms'je.

Natuurlijk mag je ook een opwaardering doen.


Is hiermee je vraag beantwoord?

Groet,
Groentjuh


betekent ^dat dat wanneer ik inlog op de simyo site en bij MijnSimyo/SMSversturen zelf, via de site dus, aan mijzelf een smes stuur namens mijn moeder - ik dan feitelijk namens haar de simkaart actief houd? Dan hoef ik haar niet te waarschuwen mij te bellen en kan ik namens haar zo'n sms versturen - dat zou wel makkelijk zijn  :-)


Vast nogmaals dank!
AgnesA3
Reputatie 7
Badge +9
Je kunt inderdaad op haar Mijn Simyo inloggen en een sms'je verzenden, het maakt niet uit aan wie. Als je dat 1x per half jaar doet dan hou je haar prepaid aansluiting actief.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi AgnesA3, welkom op het Simyo forum :)

Fijn dat Scotsman je al zo snel en goed heeft kunnen helpen. Daar kan ik dan verder ook niets aan toevoegen :o

Je geeft aan dat het maandje of 8 à 9 geleden is dat er voor het laatst gebruik is gemaakt van het nummer van je moeder.
Is dat ook het nummer waarmee je actief bent op het forum? Daar zie ik, behalve de smsjes van gisteren, ook gesprekken in februari, maart en april. Dat betekent dat het 3 maanden geleden was en je nog 'veilig' zat.

Wanneer er 5 1/2 maand geen gebruik is gemaakt van een prepaid aansluiting sturen we altijd een mailtje met een melding daarover. En dat doen we een week later nog eens. Zolang het mailadres nog up to date is, gaan die 6 maanden dus niet zomaar voorbij 🙂
Wederom dank  :-)
Ik kon toen ik de notificatie kreeg nog niet deze reactie zien dus had gereplied op de notificatiemail .. ik plaats alsnog de reactie ook hier:

Beste Simyo WebCare Team,

Dank voor de fijne service op het forum. Ja ik log idd in met haar mobiele nummer en de gebruiksnaam is een combi van haar en mijn voornaam :-)

Wat ik raar vind is dat ik de reactie van Ernst niet zie onderaan dat topic, ik heb gerefreshed en al maar het laatste dat ik zie is Scotsman van 18u geleden .. maar ik heb het wel hier in de mail kunnen lezen.

Ik kan echter in MijnSimyo/Verbruik geen gesprekken zien in die andere maanden die u noemt; wel staan nu in de statistiek eronder de sms'jes van gisteren erbij dus dat is iig gelukt.

Of moet ik niet bij Verbruik kijken / waren dat inkomende gesprekken wellicht? Het enige staafdiagrammetje van minuten gebeld is voor november: 6 minuten ... en nu dan eronder 2 sms'jes van gister. Ik kan evt een PrintScreen plaatje maken om te sturen?

Ik zal haar iig vandaag even laten weten dat ik het nu voortaan ook kan bijhouden op uw site.
Vriendelijk dank,
A3
Reputatie 6
Badge +10
Hoi AgnesA3,

Wat vreemd dat je de e-mail eerder kreeg dan dat de reactie te zien was op het forum! Daar moeten we eens naar gaan kijken 🙂 Bedankt dat je dit hebt doorgegeven.

Het ging echt over uitgaande gesprekken. Je kunt deze specificatie terugvinden onder het tabblad "Verbruik". Dan kom je terecht op het tabblad met die staafgrafiekjes. Vervolgens klik je op "Mijn Verbruik". Daar kun je als het goed is de tijdsperiode aanpassen en krijg je meteen al het verbruik te zien 🙂 Gaat dat lukken denk je?
ik kan de optie van versturen van een sms op mijnsimyo niet meer vinden?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Margriet W,

Welkom op het Simyo forum.

De optie om een sms via Mijn Simyo te versturen bestaat helaas niet meer. Er zijn wel verschillende andere manieren om je aansluiting actief te houden, zo kun je een uitgaand gesprek voeren, een sms sturen, verbinding maken met mobiel internet en een internetbundel kopen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Sean
hoi Sean, dus als ik opwaardeer blijft de simkaart nog weer geldig? de simkaart zit nl. in een alarmsysteem, dus ik kan er niet handmatig mee bellen.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Margriet W.

De simkaart blijft geldig als je een internetbundel aanschaft. Alleen opwaarderen is niet voldoende.

Is het niet mogelijk de simkaart even in een telefoon te plaatsen?

Groetjes,
Sean

Reageer