Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Fout gemaakt met opwaarderen. Hoe kan ik dit oplossen?

  • 19 maart 2020
  • 15 reacties
  • 323 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 52 reacties

Ik heb een fout gemaakt met het opwaarderen van mijn bel bundel, ik heb hem op een verkeert moment opgewaardeerd , ik heb nog 10 min en ik dacht ik waardeer hem op naar 300 , ik had en bundel van 7 euto , en gebruikte dit nooit , maar in deze tijd van de Corona nu ik binnen zit wilde ik meer , maar ik dacht ik waardeer op m aar ik bleef op 10 min staan , dus geen minuten er bij maar wel 2 euro meer betalen die ik niet kan gebruiken > kan hier wat aan gedaan worden , en mijn bel bundel weer naar 7 euro terug gezet worden , ik schrok er van wat ik had gedaan en heb er ook zo weinig verstand van , ik ben 77 , en zit nu vast in huis en had graag de hogere bel bundel gehad ?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 19 maart 2020, 22:51

Laat ik beginnen met:

  • Forum experts zijn behulpzame klanten.
  • Moderatoren zijn medewerkers van Simyo.

Ik ben een Forum experts en kan u niet helpen met dit probleem, maar ik kan wel informatie geven.

Het wijzigen van een bundels gaat pas de eerste van de maand in. Als u nu dus iets wijzigt, dan gaat dat 1 april in. Omdat u de bundels vooraf betaald, krijgt u inderdaad al gelijk het nieuw maandbedrag te zien. Dat klopt ook, want die kosten betaalt u dus vooraf! Daarnaast kan het zijn dat de bundel, die u nu heeft/had in de toekomst niet meer te krijgen is. U kunt alleen wijzigen naar bundels, die op dat moment worden aangeboden.

Wilt u, met de kennis dat u dus per 1 april die onbeperkt bellen bundel kan krijgen en de verdere informatie, deze bundel alsnog annuleren (als dat mogelijk is voor Simyo medewerkers/Moderatoren om te doen)?

Als u deze maand al extra minuten nodig hebt, dan kunt u voor 2 euro 50 minuten extra bijkopen via Mijn Simyo. Dit kunt u een onbeperkt aantal keer doen.

Eigenlijk hoop ik dat Simyo ouderen zoals u in deze tijden een beetje steun met bijvoorbeeld een 100 minuten cadeautje of zoiets, maar helaas heb ik nog niets over zoiets gehoord.

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Laat ik beginnen met:

  • Forum experts zijn behulpzame klanten.
  • Moderatoren zijn medewerkers van Simyo.

Ik ben een Forum experts en kan u niet helpen met dit probleem, maar ik kan wel informatie geven.

Het wijzigen van een bundels gaat pas de eerste van de maand in. Als u nu dus iets wijzigt, dan gaat dat 1 april in. Omdat u de bundels vooraf betaald, krijgt u inderdaad al gelijk het nieuw maandbedrag te zien. Dat klopt ook, want die kosten betaalt u dus vooraf! Daarnaast kan het zijn dat de bundel, die u nu heeft/had in de toekomst niet meer te krijgen is. U kunt alleen wijzigen naar bundels, die op dat moment worden aangeboden.

Wilt u, met de kennis dat u dus per 1 april die onbeperkt bellen bundel kan krijgen en de verdere informatie, deze bundel alsnog annuleren (als dat mogelijk is voor Simyo medewerkers/Moderatoren om te doen)?

Als u deze maand al extra minuten nodig hebt, dan kunt u voor 2 euro 50 minuten extra bijkopen via Mijn Simyo. Dit kunt u een onbeperkt aantal keer doen.

Eigenlijk hoop ik dat Simyo ouderen zoals u in deze tijden een beetje steun met bijvoorbeeld een 100 minuten cadeautje of zoiets, maar helaas heb ik nog niets over zoiets gehoord.

Badge

Ik heb een fout gemaakt met het opwaarderen van mijn bel bundel, ik heb hem op een verkeert moment opgewaardeerd , ik heb nog 10 min en ik dacht ik waardeer hem op naar 300 , ik had en bundel van 7 euto , en gebruikte dit nooit , maar in deze tijd van de Corona nu ik binnen zit wilde ik meer , maar ik dacht ik waardeer op m aar ik bleef op 10 min staan , dus geen minuten er bij maar wel 2 euro meer betalen die ik niet kan gebruiken > kan hier wat aan gedaan worden , en mijn bel bundel weer naar 7 euro terug gezet worden , ik schrok er van wat ik had gedaan en heb er ook zo weinig verstand van , ik ben 77 , en zit nu vast in huis en had graag de hogere bel bundel gehad ?

Dank U wel , ik heb dus een domme fout gemaakt door niet tot 1 April te wachten , ik dacht dus echt als ik verhoog , dat mijn bel minuten verhoogt zouden worden , ik had gewoon 2 euro moeten doen voor 50 min , en nu dus 2 euro weg en geen bel minuten , jammer dit , voortaan vraag ik mijn kinderen wel , ik snap hier weinig meer van ,,,,Dank U wel .

Badge

Ik heb een fout gemaakt met het opwaarderen van mijn bel bundel, ik heb hem op een verkeert moment opgewaardeerd , ik heb nog 10 min en ik dacht ik waardeer hem op naar 300 , ik had en bundel van 7 euto , en gebruikte dit nooit , maar in deze tijd van de Corona nu ik binnen zit wilde ik meer , maar ik dacht ik waardeer op m aar ik bleef op 10 min staan , dus geen minuten er bij maar wel 2 euro meer betalen die ik niet kan gebruiken > kan hier wat aan gedaan worden , en mijn bel bundel weer naar 7 euro terug gezet worden , ik schrok er van wat ik had gedaan en heb er ook zo weinig verstand van , ik ben 77 , en zit nu vast in huis en had graag de hogere bel bundel gehad ?

Dank U wel , ik heb dus een domme fout gemaakt door niet tot 1 April te wachten , ik dacht dus echt als ik verhoog , dat mijn bel minuten verhoogt zouden worden , ik had gewoon 2 euro moeten doen voor 50 min , en nu dus 2 euro weg en geen bel minuten , jammer dit , voortaan vraag ik mijn kinderen wel , ik snap hier weinig meer van ,,,,Dank U wel .

Ik lag in bed , en ik zei ik vraag mijn kinderen wel , maar dat gaat dus niet , ik heb longproblemen , en zit vast in huis door de corona en zie niemand , vandaar dat ik te kort heb aan mijn bel bundel , ik ben dus heel raar bezig , en hoop dat het virus snel verdwijnt voor ouderen is dit heel erg .maar ik heb geen idee hoe ik in contact kom met Simyo medewerkers/Moderatoren , wil  U dit voor mij door geven ?

Reputatie 7
Badge +9

 wil  U dit voor mij door geven ?

Een moderator leest vandaag ook dit topic en geeft u dan antwoord. Even geduld!

Badge

Ik heb een medewerker aan de telefoon gehad , en ik snap het nu , en ik heb 100 bel minuten gekregen waar ik super blij mee ben in deze nare thuis zit dagen , U ook als helper Groentje dank U wel , en ik snap het nu wat ik gedaan heb en het is goed zo , Simyo is top !!!!🙏💚💚💚💚

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een medewerker aan de telefoon gehad , en ik snap het nu , en ik heb 100 bel minuten gekregen waar ik super blij mee ben in deze nare thuis zit dagen , U ook als helper Groentje dank U wel , en ik snap het nu wat ik gedaan heb en het is goed zo , Simyo is top !!!!🙏💚💚💚💚

Goed om te horen dat je goed geholpen bent! Dat is nodig in deze tijden!

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Pluis,

 

Welkom terug op het Simyo Forum! 

 

Wat fijn om te horen dat het probleem zo goed is opgelost door een van mijn collega's! Ik heb zojuist als uitzondering ook de bundelwijziging voor je geannuleerd. Volgende maand betaal de dus gewoon weer wat je gewend bent en hou je hetzelfde aantal belminuten.  :blush:

 

Ik wil je veel sterkte wensen in deze vreemde tijden en als ik je nog ergens bij kan helpen dan hoor ik het graag!

 

Bedankt voor het meedenken Groentjuh!

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil je veel sterkte wensen in deze vreemde tijden en als ik je nog ergens bij kan helpen dan hoor ik het graag!

Als ik mijn privéberichten mag geloven, dan is @pluis nog wel aan het twijfelen of ze niet toch volgende maand alsnog onbeperkt bellen wil. (Misschien dat corona volgende maand ook nog wel voor problemen zorgt...) Kun je de opties en kosten daarvoor op een rijtje zetten?

Ik heb haar per privébericht geadviseerd om met haar mobiel/Simyo aansluiting naar 1200 te bellen om met de klantenservice te bekijken wat de opties zijn. Door al die verschillende Simyo 300 bundels kan ik er geen soep meer van maken! Hoeveel Simyo onbeperkt + haar huidige Simyo 2000 MB (klopt dat?) zou zijn kan ik haar niet vertellen.

Badge

Hoi Pluis,

 

Welkom terug op het Simyo Forum! 

 

Wat fijn om te horen dat het probleem zo goed is opgelost door een van mijn collega's! Ik heb zojuist als uitzondering ook de bundelwijziging voor je geannuleerd. Volgende maand betaal de dus gewoon weer wat je gewend bent en hou je hetzelfde aantal belminuten.  :blush:

 

Ik wil je veel sterkte wensen in deze vreemde tijden en als ik je nog ergens bij kan helpen dan hoor ik het graag!

 

Bedankt voor het meedenken Groentjuh!

 

Groetjes,

Tessanne

Wat geweldig lief van jullie , ik vond het al zo fijn de 100 min die ik gekregen heb , ik woon in NH en mijn Dochter in Brabant , en ze is met Corona in aanraking geweest , dus maak me best zorgen , en daardoor nu extra ben gaan bellen on dochter te onder steunen , ik heb idd 2000 MB , en had 100 belminuten en mijn vraag was dan ook als ik elke maand of onbeperkt bellen wat het mij zou gaan kosten (mijn budget is niet hoog) normaal doen mijn kinderen deze dingen voor mij regelen  , maar die zie ik niet . En ik moet zeggen ik heb al heel lang Simyo en ik vind jullie geweldig , dank uit het dieps van mijn hart 🙏💚💚💚🙏 Pluis 

Badge

Hoi Pluis,

 

Welkom terug op het Simyo Forum! 

 

Wat fijn om te horen dat het probleem zo goed is opgelost door een van mijn collega's! Ik heb zojuist als uitzondering ook de bundelwijziging voor je geannuleerd. Volgende maand betaal de dus gewoon weer wat je gewend bent en hou je hetzelfde aantal belminuten.  :blush:

 

Ik wil je veel sterkte wensen in deze vreemde tijden en als ik je nog ergens bij kan helpen dan hoor ik het graag!

 

Bedankt voor het meedenken Groentjuh!

 

Groetjes,

Tessanne

Wat geweldig lief van jullie , ik vond het al zo fijn de 100 min die ik gekregen heb , ik woon in NH en mijn Dochter in Brabant , en ze is met Corona in aanraking geweest , dus maak me best zorgen , en daardoor nu extra ben gaan bellen on dochter te onder steunen , ik heb idd 2000 MB , en had 100 belminuten en mijn vraag was dan ook als ik elke maand of onbeperkt bellen wat het mij zou gaan kosten (mijn budget is niet hoog) normaal doen mijn kinderen deze dingen voor mij regelen  , maar die zie ik niet . En ik moet zeggen ik heb al heel lang Simyo en ik vind jullie geweldig , dank uit het dieps van mijn hart 🙏💚💚💚🙏 Pluis 

Ik heb even overleg gedaan met de kinderen die hebben gekeken, en die zeiden , mam doe onbeperkt bellen , en de 2000 MB , die op 11 euro komt , dus dat zou ik graag doen , maar op welke datum moet ik dat doen ? of helpt iemand mij hier mee dat het in April begint ? ik geef U hier toe stemming voor , dan weet ik zeker dat het goed gaat Ik ben vergeetachtig , en dit zal rust geven ,dus als het echt op die 11 euro per maand komt  graag !!! kan U dit voor mij doen ? vriendelijk dank alvast ! Pluis 🙏💚

Reputatie 7

Als u het nu aanpast gaat het 1 april in.

 

 

@pluis U kunt uw bundels  aanpassen op mijn Simyo (app). Lees de informatie even goed door. De wijziging gaat in de volgende maand. 

U kunt ook extra belminuten bijkopen.  Wanneer U beschikt over WiFi kunt U bijvoorbeeld ook via Whatsapp of Skype (beeld)bellen

Morgen zal een moderator U verder weer te woord staan. Ik begrijp U als Brabander zijnde erg goed.

Groetjes,

Friesian.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Pluis (en de rest),

 

Inmiddels zie ik dat het helemaal gelukt is met het aanpassen van de bundel! De onbeperkt bellen bundel staat nu klaar voor 1 april en daarnaast blijft de internetbundel van 2000 MB gewoon actief. Deze bundels zijn inderdaad samen €11,-. 

 

Ik ben blij dat het met al de hulp van de verschillende partijen zo goed is opgelost! 

 

Bedankt Friesian, Groentjuh en Ray! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Hoi Pluis (en de rest),

 

Inmiddels zie ik dat het helemaal gelukt is met het aanpassen van de bundel! De onbeperkt bellen bundel staat nu klaar voor 1 april en daarnaast blijft de internetbundel van 2000 MB gewoon actief. Deze bundels zijn inderdaad samen €11,-. 

 

Ik ben blij dat het met al de hulp van de verschillende partijen zo goed is opgelost! 

 

Bedankt Friesian, Groentjuh en Ray! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Super bedankt allemaal met mee denken en helpen , ik ben een beetje te laat hier mee , maar ben ziek geworden , maar dit komt wel weer goed !

Reputatie 4
Badge +4

Hallo Pluis,

 

Heel graag gedaan!Oei, super veel beterschap gewenst! Wij  zijn er voor je als je nog vragen hebt. 

 

Groetjes,

Ouael

Reageer