Skip to main content
Hallo, 



Ik heb afgelopen vrijdag (26-09-14) 10 euro beltegoed opgewaardeerd op mijn prepaid account op simyo. 

Daarvan heb ik een maandbundel van 100MB (4 euro) gekocht. Deze is dan ook afgeschreven en hoor ik dus 6 euro beltegoed over te houden.

Nou kreeg ik gisteren (zaterdag 27-09-14) een smsje van simyo dat mijn beltegoed onder de 2 euro was.

Hier schrok ik van want ik had sinds het opwaarderen niet meer gebeld of gesmst. 

Ik keek op Mijn Simyo en zag daar tot mijn grote verbazing dat er helemaal geen beltegoed meer opstond!

Ik ben in mijn verbruikgeschiedenis gaan kijken en daar staat iets raars over Fees Bonus Aanvullig BTG, daar is mijn 6 euro dan aanopgegaan blijkbaar.

Hier weet ik helemaal niets van af en ik weet niet eens wat deze Fees Bonus inhoud.



Ook maakt mijn mobiel nu geen verbinding meer met het mobiele netwerk, met andere woorden ik kan mijn bundel van 100MB niet aan.

Wanneer ik geen Wifi heb, gaat mijn mobiel niet over op aanvullende pakketgegevens (mobiel netwerk) dus kan ik nog steeds niet appen zonder wifi.

Dit kon voorheen wel, want ik heb deze bundel namelijk al meerdere keren gekocht en er geen problemen mee gehad.



Ik weet niet of deze twee dingen iets met elkaar te maken hebben en hier zou ik dan graag opheldering over krijgen.



Alvast bedankt en ik zie uw antwoord graag tegemoed.



Groetjes, Joostt
Er bestaat zoiets als BTG gaming software, misschien dat iemand met jouw telefoon aan een casinospel o.i.d. heeft deelgenomen, misschien door middel van een app die nog steeds af en toe automatisch een betaling verricht aan het casino. Kijk eens of je een dergelijke app kan vinden op je toestel die wellicht hiervoor verantwoordelijk is.
Hoi Joostt, welkom op het Simyo forum :)



Om je vraag vindbaar te maken voor andere forumleden, heb ik je topic verplaatst naar het "prepaid" subforum.



Wat vreemd dat je zo plotseling geen beltegoed meer op je aansluiting had staan! Ik heb goed moeten zoeken naar de oorzaak hiervan en gelukkig kunnen vinden.



Afgelopen week/ anderhalve week zijn er enkele verbruiksgegevens niet goed binnen gekomen bij Simyo en dus ook niet verwerkt op jouw persoonlijke pagina. De verbruiksgegevens die niet zijn toegevoegd, zijn verbruikskosten die je hebt gemaakt nadat je internetbundel op was vorige maand.



Je hebt in die tijd best wel wat verbruikskosten gemaakt, waardoor je zelfs in de "min" bent komen te staan. We begrijpen dat dit niet de bedoeling is met een prepaid aansluiting, daarom hebben we je tegoed steeds weer aangevuld naar €0,00. Dat verklaard ook die "fees bonus" melding bij je verbruik. :)



Omdat je hier zelf niets aan heb kunnen doen om dit kunnen voorkomen, heb ik je beltegoed weer op €6,00 gezet en je simkaart weer geactiveerd! :)



Ik adviseer je om de App Onavo Count te installeren. Met die App kun je heel goed bijhouden welke App er wat verbruikt heeft en wanneer hij dat heeft gedaan. Zo kun je het zelf ook goed monitoren.



Ben je tevreden met de oplossing?



Bedankt voor je reactie Scotsman!
Hartelijk bedankt!
Hoi Joostt,



Wat fijn dat je blij bent met de oplossing. Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag terug op het Simyo forum 🙂

Reageer