.

Beantwoord

even 25 euro verbruikt, en 17 euro negatief op prepaid, hoe kan dat?

  • 23 November 2013
  • 3 reacties
  • 473 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Mijn zoon heeft voor het eerste een smartphone. Ik had daar het dataverbruik uitgezet en ik dacht op het abonnement ook (blijkbaar klopt dat niet)

maar: hij staat nu ruim 17 euro negatief op een prepaid !  Hoe kan dat ???  Ik snap op basis van FAQ dat er niet continue gemeten wordet, maar de mail dat hij 5mb verbruikt heeft is van gisteravond en toch heeft hij daarna onbewust nog 19MB verbruikt!

Prepaid zou toch stoppen op het moment dat het saldo op is ? Dat is juist de reden waarom hij geen abonnement heeft.
icon

Beste antwoord door Kim 25 November 2013, 22:40

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi tvh,

Allereerst welkom op het forum van Simyo! :)

Vervelend dat er negatief tegoed is ontstaan door mobiel internet. Omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt, kan dit helaas gebeuren. Nu is het alleen wel wat anders gegaan dan je zelf denkt: op het moment dat je de e-mail van 5MB had ontvangen, was er al meer dan 5MB verbruikt (maar in een korte periode, wat door de vertraging in het ontvangen van de verbruiksgegevens niet eerder kon worden aangegeven), dit verbruik heeft dus niet na het verzenden van de e-mail plaatsgevonden, want toen was ook de simkaart al geblokkeerd.
Ik zie dat je inmiddels hebt gezien dat je op Mijn Simyo de optie "Internet op je mobiel / MMS" kan uitzetten, dit voorkomt dat de simkaart überhaupt verbinding kán maken met mobiel internet.

Omdat het natuurlijk wel erg vervelend is dat er nu negatief tegoed is ontstaan, heb ik het tegoed eenmalig tot 0 aangevuld, vind je dit een goede oplossing? 🙂 Maar hou er dus alsjeblieft rekening mee dat, doordat verbruik met een vertraging bij wordt gewerkt, negatief tegoed kan ontstaan.
Hallo Kim,

Mijn dank dat je het negatieve saldo teruggezet hebt!

Een tip: het lijkt me een nu smartphones echt gemeengoed zijn, om in het scherm waar je een abonnement afsluit direct aan te kunnen geven of data mogelijk moet zijn. Dan is de kans dat iemand dit overkomt een stuk kleiner. Mijn zoon zal het nu niet meer kunnen overkomen, maar als ik dit forum lees dan zijn er legio mensen die er last van hebben dat het dataverbruik aanstaat (en 1 euro per MB is wel heel erg veel)

gr. Tom
Badge +6
Hallo Kim,

Mijn dank dat je het negatieve saldo teruggezet hebt!

Een tip: het lijkt me een nu smartphones echt gemeengoed zijn, om in het scherm waar je een abonnement afsluit direct aan te kunnen geven of data mogelijk moet zijn. Dan is de kans dat iemand dit overkomt een stuk kleiner. Mijn zoon zal het nu niet meer kunnen overkomen, maar als ik dit forum lees dan zijn er legio mensen die er last van hebben dat het dataverbruik aanstaat (en 1 euro per MB is wel heel erg veel)

gr. Tom


Hoi Tvh,

Graag gedaan namens Kim. Wanneer je een prepaid simkaart gaat bestellen staat vermeld dat internet met prepaid €0,10 kost per 100kb. Dat internet voor prepaid €0,10 per kb kost staat vermeld op de bestelpagina.

Reageer