.

Beantwoord

Er is geld van mijn bel te goed afgeschreven dat niet juist is??


Badge
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
Geachte klantenservice van Simyo,

Ik vraag me af hoe kan ik met mijn eigen telefoon nummer naar mijn eigen telefoon nummer bellen???

Ik heb gecontateerd dat er een een bedrag van mij bel te goed afgeschreven voor het bellen naar mijn eigen telefoon nummer op 2014-06-17?? Zie details hier onder:

2 x Gesprekken binnen Nederland € -0.31

    1 x Gesprekken naar simyo klanten € -0.20

        1 x Gesprek naar 0653306677 € -0.20
            Datum  Omschrijving  Duur  Bedrag
            2014-06-17 09:06:53  Gesprek naar 0653306677  00:01:00  €-0.20

 
    1 x Gesprekken naar vaste nummers € -0.11

        1 x Gesprek naar 0546564346 € -0.11
            Datum  Omschrijving  Duur  Bedrag
            2014-06-17 09:09:43  Gesprek naar 0546564346  00:00:02  €-0.11

Ik verzoek u mij uit te leggen!

Mvg,
klant van Simyo
icon

Beste antwoord door Kim 15 July 2014, 15:05

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
offtopic maar misschien wel interesant. Ik zie daar de oude prepaid tarieven. Kijk ook eens naar de huidige tarieven. Die huidige tarieven schijnen goedkoper te zijn. Via mijn Simyo zou je kunnen overstappen
Badge
offtopic maar misschien wel interesant. Ik zie daar de oude prepaid tarieven. Kijk ook eens naar de huidige tarieven. Die huidige tarieven schijnen goedkoper te zijn. Via mijn Simyo zou je kunnen overstappen


?? Waarom offtopic?? 

Ik moet toch kunnen vragen als niet het verbruiken niet klopt, of niet??

@groentjuh, jouw aantwoord is niet relevent met mijn topic!! Foutje, maar toch bedank.
Kan jij misschien ook verttellen wat de vrschillen is?? Ik ben beetje dom, ik kan de verschillen niet bij simyo bevinden.

Fij
Badge +6
Hoi Fij,

Het is mogelijk om naar je eigen nummer te bellen, waarom je dat gedaan hebt, dàt weet ik niet 🙂 Maar je ziet dit verbruik terug, omdat er dus op 17-6-2014 vanaf je simkaart naar je eigen nummer is gebeld.

Groentjuh geeft aan dat het bericht dat hij plaatst "offtopic" is, oftewel het is inderdaad niet een antwoord op het bericht dat jij hebt geplaatst, maar een tip waar je wellicht wat aan hebt :)

Met betrekking tot de tarieven: op deze pagina vind je de tarieven die jij betaalt en via Mijn Simyo >> Mijn instellingen & simkaart kan je overstappen naar de nieuwe tarieven, deze tarieven vind je hier.

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag! 🙂
Badge
Hoi Fij,

Het is mogelijk om naar je eigen nummer te bellen, waarom je dat gedaan hebt, dàt weet ik niet 🙂 Maar je ziet dit verbruik terug, omdat er dus op 17-6-2014 vanaf je simkaart naar je eigen nummer is gebeld.

Groentjuh geeft aan dat het bericht dat hij plaatst "offtopic" is, oftewel het is inderdaad niet een antwoord op het bericht dat jij hebt geplaatst, maar een tip waar je wellicht wat aan hebt :)

Met betrekking tot de tarieven: op deze pagina vind je de tarieven die jij betaalt en via Mijn Simyo >> Mijn instellingen & simkaart kan je overstappen naar de nieuwe tarieven, deze tarieven vind je hier.


Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag! :)


Hallo Kim,

Wat een raar gezeg van "waarom je dat gedaan hebt, dàt weet ik niet Maar je ziet dit verbruik terug"

Ik ben zeker dat ik niet zo dom ben dat ik pak mijn eigen mobiel telefoon en toets mijn eigen nummer om mijzelf  te bellen, toch Kim ? Daarom vind ik het niet klopt met die afschrijving!

Kim, jij kan het zeggen "kijk naar het verbruik overzicht" maar hoe kan ik het weten of jullie geen fout hebben gedaan?  Ik lees op het forum dat het administratie van simyo soms zo verwarring is en gebeurt vaak dat meer wordt afgeschreven dan het feit is. Mag ik vragen of Kim bij het afdeling administratie werkzaam is?

Fij
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Fij,

-Kim is alle uurtjes die ze werkzaam is bij ons op de afdeling webcare/social media bezig, maar ongetwijfeld was ze op elke afdeling binnen Simyo goed geweest in haar werk.
Je geeft aan dat je leest dat de administratie bij Simyo in verwarring is, maar ik kan je verzekeren dat elke in rekening gebrachte seconde en elke kB verantwoord is. Onze eigenaren (lees; KPN en aandeelhouders) zouden het niet accepteren als we fouten maken.

Ik -en Kim vast ook wel- snap heus wel dat je niet expres naar je eigen nummer aan het bellen bent. Dat zou echt wel een beetje apart zijn, namelijk.
Wat wél eens gebeurt is dat zoiets per ongeluk gebeurt. Dus zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
Het blijft zo dat de verbruiksgegevens van jouw simkaart rechtstreeks vanuit het netwerk geregistreerd worden en 1 op 1 overgenomen worden in wat jij ziet bij het verbruiksoverzicht op Mijn Simyo.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen voor je.
Badge
Hallo Ernst,

Ik heb wel met een andere mobiel naar het eigen nummer bellen (van een andere provider "telfort", ook van kpn). Als ik toets de zelfde tel.nr. als van de simkaart, wordt vermeld dat die nummer is in gesrek. Dat wilt zeggen: de line is bezig.  Daarom vind ik zo raar dat het kosten voor 2 minuten werd afgeschreven (1 min. kost 10 cent, of niet zo?) ! Dat gebeurt het niet bij me, dus ik ben zeker dat ik heb niet naar mijn eigen tel. nummber  voor 2 minuten gebeld. Stel je voor dat ik naar mijn eigen nummer heb gebeld en ik hoor die boodschap, dan ga ik het direct uitzetten en het duurt niet 2 min.

In die geval ,vind ik Simyo het niet redelijks is. Ik wil een bewijs van je ontvangen.

Groetje,
Fij
Reputatie 5
Badge +11
Hi Fij,

Ik heb bij een KPN netwerk specialist nagevraagd hoe dit 'gesprek' heeft kunnen plaatsvinden. Het lijkt erop dat je toen je nummer doorgeschakeld had. Je hebt dus waarschijnlijk niet zélf gebeld, maar degene die jou gebeld heeft, is bij een ander telefoonnummer terecht gekomen.

Op dit moment maak je nog gebruik van je prepaid zoals je die hebt gekocht in 2010. Dan betaal je 10 cent starttarief en 10 cent per minuut. Je kunt via Mijn Simyo overstappen naar het nieuwe tarief voor prepaid.
Badge
Hi Fij,

Ik heb bij een KPN netwerk specialist nagevraagd hoe dit 'gesprek' heeft kunnen plaatsvinden. Het lijkt erop dat je toen je nummer doorgeschakeld had. Je hebt dus waarschijnlijk niet zélf gebeld, maar degene die jou gebeld heeft, is bij een ander telefoonnummer terecht gekomen.

Op dit moment maak je nog gebruik van je prepaid zoals je die hebt gekocht in 2010. Dan betaal je 10 cent starttarief en 10 cent per minuut. Je kunt via Mijn Simyo overstappen naar het nieuwe tarief voor prepaid.


Hallo Ernst,

Bedank voor de reactie. Nu weet  ik waaromm €0,20 afgeschreven was, starttarief +belkosten.

Nu heb ik een vragen:
1. Als ik overstappen naar het nieuwe tarief, geldt het zelfde regels behalve de kosten. Hoe zit       het met de bel te goed, ik hoef niet op een bepaal tijd onwaarderen?
 2. Als ik mijn vriend bel en die niet opneemt, moet ik ook kosten van betaal?

groetje,
Fij
Reputatie 5
Badge +11
Je kunt op Mijn Simyo, op het tabblad Mijn instellingen & simkaart, onder het kopje Overig kiezen voor 'Stap over naar de nieuwste prepaid prijzen >'. Met je beltegoed werkt het dan nog steeds hetzelfde als het al was, alleen betaal je geen starttarief maar minimaal 1 minuut.

Als jij iemand belt en diegene neemt niet op en je wordt niet doorgeschakeld naar de voicemail, dan kost het geen geld.

Kan ik je verder nog ergens mee helpen, Fij?
Badge
Hallo Ernst,

Als ik stap over naar sim only abo. d.w.z. die simkaart is niet meer prepaid? Het kan zijn wat kosten kan afgeschreven worden mocht dat ik over de bel te goed gebruikt heb?? Dus bel te goed niet meer in mijn eigen hand?

Jij zegt als ik iemand heb gebeld en die neemt niet op en wordt niet naar voicemail doorgeschakeld, kost dan geen geld. Zal jij mij nu mij willen uitleggen waarom ik die kosten moest betalen (die kosten dat ik naar mijzelf heb gebeld en ik heb niet opgenomen) ? Ik ben zeker toen niet naar de voicemail door geschakeld maar toch moest betalen??

Jou reactie zie ik graag terug.

Mvg,
Fij
Badge
Hallo Ernst,

Ik heb zonet voor nieuw prepaid tarieven gewijzigd. Zal jij voor mij willen controleren of het goed is gegaan? Alvast bedank.

Jij zegt als ik iemand heb gebeld en die neemt niet op en wordt niet naar voicemail doorgeschakeld, kost dan geen geld. Zal jij mij nu mij willen uitleggen waarom ik die kosten moest betalen (die kosten dat ik naar mijzelf heb gebeld en ik heb niet opgenomen) ? Ik ben zeker toen niet naar de voicemail door geschakeld maar toch moest betalen??

Jou reactie zie ik graag terug.

Mvg,
Fij
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fij,

Uit je gegevens kan ik opmaken dat de overstap goed is gegaan! Je belt nu tegen het nieuwe tarief 🙂

Bij een doorschakeling bel je eerst naar een nummer (in dit geval je eigen telefoonnummer). Dit nummer belt dan in feite het nummer op waar de doorschakeling naartoe is aangezet. Deze verbinding geldt dus vanaf de eerste beltoon als een gesprek en daarom worden deze kosten in rekening gebracht.

Heb ik je het zo duidelijk uitgelegd?

Reageer