.

Beantwoord

Enorm negatief saldo na 1e ingebruikname nieuw toestel met prepaid

  • 26 April 2014
  • 9 reacties
  • 382 Bekeken

Badge
Hallo Simyo

Vrijdag 25-04-2014 een nieuw toestel gekocht en aan gezet.
en binnen een uur een enorm negatief saldo met mijn prepaidkaart.

Datum                           Omschrijving                          Duur          Bedrag
2014-04-25 17:53:21 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00  €-59.97
2014-04-25 18:16:09 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00  €-59.97
2014-04-25 18:27:27 Internet gebruik (9555 kB)   00:00:00   €-9.55
2014-04-25 18:45:46 Internet gebruik (190 kB)      00:00:00  €-0.19

Dit is wel heel erg vreemd omdat ik gewoon een WIFI verbinding heb.
Nu las ik hier op het forum dat er een negatief bedrag kan ontstaan omdat het gesprek af gemaakt mag worden.
Maar zoals je kunt zien is er volgens uw verbruiks overzicht 4x  verbinding gemaakt dus 3x met een negatief saldo.
Dit mag dus nooit.
Ook kreeg ik pas om 20:55 een email en een sms waar in stond dat ik meer dan 5mb aan data had verbruikt
Mijn vraag is dus wat is er misgegaan, en hoe word of kan dit opgelost worden.

Bert
icon

Beste antwoord door Ernst 28 April 2014, 13:08

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge
Hoi,

Over dat je het laatste gespek mag af maken dat klopt, maar als je al een negatiefe saldo hebt door het laatste gesprek en je weet dat niet en je gaat weer bellen ga je nog verder in de min kwa beltegoed.
Dus alleen het laatste gesprek afmaken klopt niet want als je weer gaat bellen ga nog verder in de min.
Graag een reactie hier op simyo.

Mvg,
Samo
Badge
Dus ik denk dat simyo pas na enkele uren het pas gaat verwerken in hun systeem , dus tot die tijd bouw je een enorme negatieve saldo (beltegoed).
Hallo loodernaar

Een moderator van Simyo zal over de kosten contact met je opnemen.
Totdat gebeurt wil ik je al dit adviseren.
Zet bij Mijn Simyo, mijn instellingen en simkaart INTERNET  UIT.

Zet bij instellingen in je telefoon.
Bij (meer instellingen) draadloos en netwerken.
Mobiele netwerken, mobiele gegevens uit! 

Zover ik het kan beoordelen lijkt het er op dat er bij jou apps zijn bijgewerkt via mobiel data.
Deze staan eerst op fabrieksstand......
Dit is te voorkomen via de juiste instellingen.

Ik kom wanneer je dat wilt hier op terug, nadat een moderator gereageerd heeft.
(ff laten weten s.v.p.)

Groetjes,
Friesian

Laat wel weten of je dus internet uit hebt gezet, en mobiele netwerken.
Om erger te voorkomen
Badge
Hallo loodernaar

Een moderator van Simyo zal over de kosten contact met je opnemen.
Totdat gebeurt wil ik je al dit adviseren.
Zet bij Mijn Simyo, mijn instellingen en simkaart INTERNET  UIT.

Zet bij instellingen in je telefoon.
Bij (meer instellingen) draadloos en netwerken.
Mobiele netwerken, mobiele gegevens uit! 

Zover ik het kan beoordelen lijkt het er op dat er bij jou apps zijn bijgewerkt via mobiel data.
Deze staan eerst op fabrieksstand......
Dit is te voorkomen via de juiste instellingen.

Ik kom wanneer je dat wilt hier op terug, nadat een moderator gereageerd heeft.
(ff laten weten s.v.p.)

Groetjes,
Friesian

Laat wel weten of je dus internet uit hebt gezet, en mobiele netwerken.
Om erger te voorkomen


Dat is niet meer nodig SIMYO heeft zonder een bericht te sturen, mijn telefoon afgesloten.
Wel bedankt voor de tip.
groeten Bert
Reputatie 5
Badge +11
Hoi loodernaar, welkom op het Simyo forum.

Bij Simyo worden de verbruiksgegevens met een vertraging binnen. Omdat je verbinding open blijft totdat er geregistreerd is dat je geen beltegoed meer hebt kan je beltegoed onder de €0 te komen.
Je kunt daardoor je telefoongesprek afmaken, maar... Wanneer er in bijvoorbeeld een half uur tijd 125 MB verbruikt word, dan krijg je dus wat jij nu hebt meegemaakt.
Dát er 125 MB verbruikt is, duidt er op dat je niet verbonden was met een WiFi netwerk, maar je nieuwe mobiel waarschijnlijk wel hard aan het werk was zichzelf te installeren, of iets dergelijks. Als je namelijk met WiFi verbonden was, dan was je simkaart niet gebruikt om deze verbinding tot stand te brengen.

We zijn hier wel zo realistisch dat we snappen dat je dit niet expres hebt gedaan en hier natuurlijk niet op zit te wachten.
Daarom heb ik nu eenmalig je beltegoed weer op €0 gezet zodat je enkel maar hoeft op te waarderen om weer te kunnen bellen.

Je hebt zelf al de optie 'Internet op je mobiel' uitgezet, dus dit gaat gelukkig ook niet weer gebeuren :o

Friesian, Samsung77; dank voor het meedenken!

loodernaar, heb ik je zo goed geholpen?
Badge
Hoi loodernaar, welkom op het Simyo forum.

Bij Simyo worden de verbruiksgegevens met een vertraging binnen. Omdat je verbinding open blijft totdat er geregistreerd is dat je geen beltegoed meer hebt kan je beltegoed onder de €0 te komen.
Je kunt daardoor je telefoongesprek afmaken, maar... Wanneer er in bijvoorbeeld een half uur tijd 125 MB verbruikt word, dan krijg je dus wat jij nu hebt meegemaakt.
Dát er 125 MB verbruikt is, duidt er op dat je niet verbonden was met een WiFi netwerk, maar je nieuwe mobiel waarschijnlijk wel hard aan het werk was zichzelf te installeren, of iets dergelijks. Als je namelijk met WiFi verbonden was, dan was je simkaart niet gebruikt om deze verbinding tot stand te brengen.

We zijn hier wel zo realistisch dat we snappen dat je dit niet expres hebt gedaan en hier natuurlijk niet op zit te wachten.
Daarom heb ik nu eenmalig je beltegoed weer op €0 gezet zodat je enkel maar hoeft op te waarderen om weer te kunnen bellen.

Je hebt zelf al de optie 'Internet op je mobiel' uitgezet, dus dit gaat gelukkig ook niet weer gebeuren :o

Friesian, Samsung77; dank voor het meedenken!

loodernaar, heb ik je zo goed geholpen?


Hallo Ernst

Ja ik ben hier zeker mee geholpen, en blijf Simyo dus gewoon gebruiken.
Wel is het jammer van dat zo hoge negatieve bedrag omdat ik nu de optie mobiel internetten uit laat staan en dus als ik even iets wil zoeken (bv buienradar) nu niet mogelijk is.
Als hier verandering in kom door bv een persoonlijke instelling wil ik dat graag weten.

Groeten Bert  (loodernaar)
Reputatie 2
Badge +6
Hallo Ernst

Ja ik ben hier zeker mee geholpen, en blijf Simyo dus gewoon gebruiken.
Wel is het jammer van dat zo hoge negatieve bedrag omdat ik nu de optie mobiel internetten uit laat staan en dus als ik even iets wil zoeken (bv buienradar) nu niet mogelijk is.
Als hier verandering in kom door bv een persoonlijke instelling wil ik dat graag weten.

Groeten Bert  (loodernaar)


Hoi loodernaar,

Fijn dat mijn collega Ernst je goed heeft kunnen helpen 🙂 Je kunt natuurlijk wel internet gebruiken, maar dan moet je wel eerst een databundel aanschaffen op Mijn Simyo. Hiermee kun je voordelig internetten. Let dan wel goed op je verbruik, want als je bundel op is ga je weer het buiten bundel tarief betalen. Als je een databundel aan zet dan moet je ook de optie 'internet op je mobiel' weer aan zetten op Mijn Simyo. Anders kun je geen verbinding krijgen met het mobiele netwerk :)

Je kunt natuurlijk ook gewoon internet uit laten staan en met wifi op internet. Wel zo voordelig ;)

Wat denk je? Laat je internet uit of ga je voor een databundel?
Badge
Hallo Ernst

Ja ik ben hier zeker mee geholpen, en blijf Simyo dus gewoon gebruiken.
Wel is het jammer van dat zo hoge negatieve bedrag omdat ik nu de optie mobiel internetten uit laat staan en dus als ik even iets wil zoeken (bv buienradar) nu niet mogelijk is.
Als hier verandering in kom door bv een persoonlijke instelling wil ik dat graag weten.

Groeten Bert  (loodernaar)


Hoi loodernaar,

Fijn dat mijn collega Ernst je goed heeft kunnen helpen 🙂 Je kunt natuurlijk wel internet gebruiken, maar dan moet je wel eerst een databundel aanschaffen op Mijn Simyo. Hiermee kun je voordelig internetten. Let dan wel goed op je verbruik, want als je bundel op is ga je weer het buiten bundel tarief betalen. Als je een databundel aan zet dan moet je ook de optie 'internet op je mobiel' weer aan zetten op Mijn Simyo. Anders kun je geen verbinding krijgen met het mobiele netwerk :)

Je kunt natuurlijk ook gewoon internet uit laten staan en met wifi op internet. Wel zo voordelig ;)

Wat denk je? Laat je internet uit of ga je voor een databundel?


Ik laat internet uit omdat een bundel maar een maand mee gaat.
Als er een prepaid bundel was die lang houdbaar was met een op is op beleid dan was dat iets voor mij.
Ben heel erg geschrokken van de hoge kosten in een hele korte tijd.

groeten Bert
Reputatie 5
Badge +11
Hi loodernaar,

Langer dan een maand gaan onze bundels niet mee, inderdaad. Ach, Je hebt ook op zoveel plekken WiFi, toch? Kun je ook internetten en dan helemaal gratis.

Reageer