.

Beantwoord

email van simyo : We hebben je beltegoed niet afgeschreven

  • 6 June 2014
  • 7 reacties
  • 621 Bekeken

Badge
Ik heb een email van simyo ontvangen waarin foutief wordt gesteld dat simoyo geen geld van mijn rekening heeft afgeschreven.
"...
In de maanden maart en april hebben wij je opwaardering niet afgeschreven van je bankrekening. Wij hebben de opwaardering voorgeschoten en toegevoegd aan je beltegoed. Daarom heb je waarschijnlijk niet gemerkt dat er niets werd afgeschreven van je rekening.
..."

Zowel in maart als in april zijn de opwaarderingen door de Buckaroo Stichting Derdengelden afgeschreven.

Graag dit in uw administratie te corigeren en excuses te maken voor zowel de onduidelijkheid voor Buckaroo en de fouten wat betreft de registratie van de betalingen.

Uw dienstverlening wordt er zo niet beter op.
De fouten in de tekst van de email zijn niet in uw voordeel.
En dan heb ik niet eens gehad over het feit dat ik niet bereikbaar ben geweest omdat simyo het niet aan kan om meer dan een opwaardering per dag te doen.
icon

Beste antwoord door Kim 8 June 2014, 16:45

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +6
Hoi Mafketel,

Ik heb dit even voor je nagekeken en ik zie dat de e-mail in jouw geval betrekking heeft op de opwaardering van 29-3, welke wel is bijgeschreven, maar niet is geïncasseerd door Buckaroo, dit is op 5-6 alsnog gebeurd.
Als dit niet klopt en er wel een incasso is gedaan op 29-3 door Buckaroo, dan hoor ik dit graag van je, want dan klopt er inderdaad iets niet 😕

Nu zie ik ook dat er andere opwaarderingen zijn geweest in maart en april die wel zijn gelukt, dus ik snap de verwarring die hierdoor is ontstaan, sorry daarvoor.

Tot slot, via automatisch opwaarderen wordt er inderdaad maar één keer per dag opgewaardeerd. Maar als ik me niet vergis, kan je daarnaast via iDEAL wel zelf ook opwaarderen, maar dat is iets wat ik even moet navragen komende week om het 100% zeker te weten, dus daar kom ik nog bij je op terug 🙂
Badge
Er is geen verwarring van mijn kant, er zijn wel een hoop onduidelijkheden van simyo.

De "verwarring" was niet nodig geweest en het verdoen van mijn tijd om dit na te zoeken ook niet.

Als de email duidelijk en compleet was geweest en een net overzicht met welke betaling aan welke factuur hangt en welke er dus zou missen. Of/en er een factuurnummer en naam van de begunstigde bij de afschrijving zou staan.

Nu verwacht simyo dat je het ondanks dat zij een fout maken het allemaal maar gelooft of zelf uit gaat zoeken.

Er is al een hoop geklaagd over de onduidelijkheden van de manier van afschrijven van simyo.

Ik denk dat het duidelijk is dat een factuurnummer en een begunstigde op een automatische afschrijving een MINIMALE vereiste is om het voor beide partijen en eventuele derden duidelijk te houden.
Het lijkt er nu inderdaad op dat er een afschrijving niet gedaan is door buckaro, maar welke is gissen van mijn kant daar er geen info bij de afschrijving is om dit te controleren.

Dit bovenstaande antwoord op dit forum is ook maar half omdat hier gewoon een net overzicht van simyo bij hoort met wat er wel en niet is gebeurt, dit uiteraard niet op het openbare forum maar via een pm of email.

Wat betreft het zelf opwaarderen via ideal, niet handig als je op reis bent en wat mij betreft niet in lijn met mijn verwachtingen van automatisch opwaarderen.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Mafketel,

Ik begrijp dat er vanuit jouw kant veel onduidelijk is en dat je Simyo blijkbaar niet helemaal vertrouwt in het automatisch afschrijven. Je hebt er helemaal gelijk in dat dit gewoon goed zou moeten gaan. Er is helaas weer iets mis gegaan met ons betalingsbedrijf. Dat gaat natuurlijk buiten onze klanten om, maar ik snap dat daar verwarring door kan ontstaan. Ook de ontbrekende omschrijving die we laatst hadden helpt hier natuurlijk niet bij. Dit probleem is echter nu wel opgelost. Als je nog steeds een naamloze afschrijving hebt, laat dat dan weten, want dan ga ik er voor je achteraan!

Wat ik je wel graag wil meegeven is dat Simyo niet zomaar gaat incasseren. Dat wordt uiteraard heel goed gecontroleerd door onze financiële afdeling. Als we dat namelijk niet doen, zouden we tal van regels overtreden en dat doet Simyo niet. Dus eigenlijk is het antwoord op je vraag of je Simyo maar gewoon moet geloven 'ja'...

Nu begrijp ik dat je graag wilt controleren of het allemaal wel klopt. Daarvoor staan wij onze klanten uiteraard graag te woord en leggen we precies uit wat er gebeurd is. Wat jij voorstelt om klanten van te voren in een persoonlijk bericht precies te vertellen wat er niet is afgeschreven en wat er nu gaat gebeuren, zou inderdaad ideaal zijn. Die techniek hebben we alleen niet. Er is dus voor deze 'oplossing' gekozen.

Het is altijd mogelijk om via iDEAL op te waarderen. Als je een keer zo veel beltegoed verbruikt dat je er in 1 dag doorheen bent en er is die dag al automatisch opgewaardeerd, kun je altijd nog handmatig met iDEAL opwaarderen. Dit is gewoon een extra mogelijkheid om op te waarderen :)

Heb ik je vragen zo goed beantwoord?
Badge
Beste lezer, ik heb hetzelfde probleem:

Ik was tot voor kort een tevreden Simyo Prepaid gebruiker, met de optie automatisch opwaarderen, totdat u veel teveel ging afschrijven van mijn bankrekening. Juist omdat simyo.nl zo een goed inzicht in verbruik en betalingsverplichtingen geeft, zie ik daar dat het echt mis is. Aangenomen dat mijn verbruik en mijn betalingen (zoals weergegeven op simyo.nl) overeen moeten komen met de afschrijvingen door Simyo van mijn bankrekening, zie ik dat tussen 1 maart 2014 en vandaag (12 juni 2014) 33.24 euro teveel afgeschreven is.

Alleen al de laatste 4 dagen heeft u 10 euro per dag van mijn bank geïncasseerd. Er zou hoogstens 10 euro teveel afgeschreven mogen zijn, omdat u automatisch opwaardeert met 10 euro zodra het beltegoed onder de 2 euro zit. het teveel afgeschrevene bedraagt dus echter meer dan 10 euro. Wilt u s.v.p. daarom het teveel afgeschrevene bedrag (33.34 euro) terugstorten op mijn bankrekening?

Ik vertrouw erop dat u mij wederom goed van dienst kan zijn. Mocht u van mening zijn dat bovenstaande veronderstelling niet klopt, kunt u dan a.u.b. in een berekening aangeven wat uw veronderstelling is?

Alvast dank,

Met vriendelijke groet.


NB (1) N.a.v. de mail van Simyo van 4 juni 2014, dat een aantal afschrijvingen door Simyo niet gelukt zou zijn en alsnog plaats zou vinden is denk ik de oorzaak van dit probleem. Echter: ik had helemaal geen betalingsachterstand bij u.

NB (2) Op 8 mei 2014 heeft u een bedrag van 19.95 bijgeschreven bij mijn beltegoed omdat u dat bedrag ten onrechte had afgeschreven voor los internetgebruik begin mei, terwijl ik daar een vaste maandbundel voor heb. Ondanks deze bijschrijving incasseert u op dit moment toch nog steeds teveel: mijn totale verbruik tussen 1 maart en 12 juni 2014 is 86.71, inclusief de ten onrechte berekende 19.95. Als ik daar 19.95 van aftrek is mijn totale verbruik 66.76. U heeft echter tussen 1 maart en 12 juni 2014 een bedrag van 100 euro geïncasseerd. Zodoende kom ik tot de conclusie dat u 33.24 teveel heeft geïncasseerd).
Badge +6
Hoi Llanister,

Ik heb zojuist in dit topic op hetzelfde bericht gereageerd 🙂

Ik wil je vragen eenzelfde bericht maar op één plek te plaatsen om het overzicht op het forum te bewaren, we vinden alle berichten hoor 🙂
Badge
Hoi Llanister,

Ik heb zojuist in dit topic op hetzelfde bericht gereageerd :)

Ik wil je vragen eenzelfde bericht maar op één plek te plaatsen om het overzicht op het forum te bewaren, we vinden alle berichten hoor :)


OK jullie lezen inderdaad alles (keurig). Ik ben goed geholpen en heb geen vragen meer 😉
Reputatie 5
Badge +11
Namens -Kim; Geen dank 😮

Reageer