.

Beantwoord

Eén bepaald nummer blokkeren om negatief saldo te voorkomen?

  • 31 August 2012
  • 5 reacties
  • 845 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Is het mogelijk om één bepaald nummer te blokkeren, zowel voor inkomend als uitgaand verkeer?
dus dat iemand niet 06-1234567 kan bellen, en ook niet door 06-1234567 gebeld kan worden?

Gisteravond is er namelijk 134 keer naar één bepaald nummer gebeld vanaf m'n moeder's (83 jaar oud) mobiel.
Ik heb geen idee wie dat is, maar ik zou dat nummer graag blokkeren, omdat ze inmiddels al ruim 20 euro
negatief beltegoed heeft....en door de vertraging in het bijwerken kan dat nog oplopen.

Ik weet zeker dat m'n moeder dat niet zelf gedaan heeft, want ze heeft de afgelopen maanden maar 8x gebruik gemaakt van haar mobieltje.
icon

Beste antwoord door Wayne 31 August 2012, 15:57

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hey HMK,

Het is helaas niet mogelijk om op netwerkniveau contact met 1 nummer te blokkeren. Ik wil je adviseren om de handleiding van het toestel even te bekijken. Er zijn namelijk toestellen die de optie om bepaalde nummers te blokkeren wel ondersteunen!
Helaas wordt dat lastig. Haar mobieltje is namelijk gestolen. :(
Maar ik heb de hele Simkaart nu laten blokkeren, dus ze kunnen haar niet nóg meer op kosten jagen.

Wat wel weer belachelijk is, is dat de dieven dus ongelimiteerd hebben kunnen bellen, zodat ze een negatief saldo heeft gekregen, maar nu ik een vervangende simkaart wil bestellen krijg ik de melding "U heeft minder dan 5 euro beltegoed. Waardeer eerst op".

Dat vind ik absoluut niet logisch. Kan iemand me uitleggen waarom Simyo zoiets doet??
Reputatie 2
Badge +1
Hey HMK,

De reden dat je minimaal 5 euro tegoed dient te hebben om een vervangende simkaart aan te vragen voor een prepaid aansluiting is omdat de kosten van het tegoed worden afgeschreven. Indien het tegoed negatief is zou de simkaart dus op krediet aangeschaft worden. Dat is niet mogelijk bij Simyo en om deze reden doet Simyo het zo.
Maar op krediet bellen tot je 20 euro (of wie weet hoeveel als ik hem niet geblokkerd had!) in de min staat, dát kan wel.
Hele kromme redenatie.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi HMK,

Helaas worden verbruiksgegevens soms met een vertraging verwerkt. Hierdoor is het mogelijk om in de min te staan. Zodra ons systeem registreert dat je een negatief tegoed hebt kun je geen uitgaande verbindingen meer starten en ook geen simkaart bestellen. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is. We kunnen hier helaas op dit moment niets aan doen.

Groetjes,

Alex

Reageer