.

Beantwoord

Een aantal vragen over Prepaid internet, hoe zit dit in elkaar?

  • 17 November 2015
  • 3 reacties
  • 182 Bekeken

Badge
Hallo iedereen
Even een paar vragen over de Prepaid Internetpakket.

vraag 1
Ik wil graag gebruik maken hiervan maar ik weet niet welke ik kiezen moet.
Ik maak alleen gebruik van WhatsApp.
En Meta Magister (een app voor school dingen).

Dus welke moet ik kiezen?

Vraag 2
Als ik hier gebruik van ga maken hoe moet ik het dan aanzetten?
Gewoon data aanzetten?

Ik heb van mijn vader geleerd dat ik altijd mijn data uit moet hebben omdat anders mijn prepaid op gaat.
(Is een keer gebeurd dat ik mijn data niet had uitgezet en dat ik 1 Euro prepaid van mijn 10 euro overhad.
Ik heb een Xperia U.


En dit is het dan wel.
icon

Beste antwoord door Naomi 18 November 2015, 10:29

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi LouisJ444, welkom op het forum van Simyo :)

Verstandig van je dat je van tevoren het één en ander vraagt. Bij Prepaid kun je kiezen uit een dagbundel en uit twee maandbundels. Er is een maandbundel van 100 MB en van 250 MB. Ik vind het lastig om voor je in te schatten welke maandbundel je nodig hebt. Meestal verbruik je via Whatsapp niet zoveel MB's. Als je via Whatsapp foto's stuurt en filmpjes bekijkt, dan loopt je dataverbruik wel gauw op.

Je kunt ervoor kiezen om eenmalig de maandbundel van 250 MB aan te vragen. Stel dat je na het einde van die maand merkt dat het toch teveel was, dan kun je altijd nog de kleiner internetbundel kiezen 😉 Als je internetbundel voor de einddatum op is, kan je nog geen nieuwe aanvragen. Ik raad je aan om hier even op te letten.

Daarbij is het belangrijk dat je internetinstellingen goed staan. Via toestelhulp kun je je internetinstellingen controleren. Ook hoort je internetoptie 'Internet op je mobiel' aan te staan op Mijn Simyo > tabblad Instellingen. Neem je ook dit blog door "Nooit meer over je mobiele datalimiet heen". Er staan hier veel goede tips in ;)

Heb je nog vragen?
Badge
Als ik dan een internet bundel koop gaat dat dan van mijn Beltegoed af of kan ik dan gewoon het van mijn rekening afschrijven?

En als ik dan zo'n Internet Bundel heb gaat die 4 cent per MB van mijn beltegoed af?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi LouisJ444,

Ook dit zijn goede vragen 🙂! Deze MB bundel gaat van je beltegoed af. Je moet dus zorgen dat je voldoende beltegoed hebt staan, voor je deze bundel bestelt.

Als je de bundel vervolgens hebt aangezet, zullen de MB's direct uit de bundel gaan. Dus niet los van je beltegoed. Hoeveel je nog over hebt, krijg je duidelijk te zien op Mijn Simyo.

Groetjes, Tiury

Reageer