Voor mijn dochter heb ik voor noodgevallen mijn oude BB Curve 9300 voorzien van een prepaid kaart. Nu wist ik niet dat ik de telefoon speciaal moest configureren via sms 1300 en de boodschap Ja, hier kwam ik gisteren achter toen ik schrok van het verbruik van mijn dochter in afgelopen maand ( ze heeft de telefoon net na kerst gekregen). Het is niet zo dat ze enorme bedragen verbruikt heeft maar omdat wij dachten dat het automatisch via wifi ging, was ik er niet op verdacht dat de gemaakte internet mb's van haar belbundel af zouden gaan.
Ze gebruikt alleen whatsapp en alleen wanneer ze thuis ( of bij haar opa en oma) is en op de wifi zit . Althans dat dachten we omdat we de wifi instellingen hebben ingesteld op de telefoon, net zo als toen ik zelf de telefoon gebruikte. Toen pakte wifi automatisch over wanneer ik binnen bereik kwam en ging het niet meer van mijn bundel af. Voor zover ik kan zien in mijn Simyo is het dus allemaal van haar prepaidbundel afgegaan ( zonder internetbundel)
Ik heb de volgende melding gekregen van 1300, het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Costumer Support. Simyo ( deze had echter een lange wachttijd en later niet meer open)
Misschien kunnen jullie mij helpen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat zonder dat ik de functie internet op mijn mobiel uit te zetten, mijn dochter internet heeft op haar telefoon via wifi en wanneer nodig zonder wifi ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Miss-Jojo
PS. Sorry als dit bericht verkeerd staat
Beste antwoord door Wayne
Bekijk originele reactie