.

Beantwoord

Configureren telefoon/internet fout melding

  • 2 February 2013
  • 3 reacties
  • 260 Bekeken

Badge
Hallo allemaal,

Voor mijn dochter  heb ik voor noodgevallen mijn oude BB Curve 9300 voorzien van een prepaid kaart. Nu wist ik niet dat ik de telefoon speciaal moest configureren via sms 1300 en de boodschap Ja, hier kwam ik gisteren achter toen ik schrok van het verbruik van mijn dochter in afgelopen maand ( ze heeft de telefoon net na kerst gekregen). Het is niet zo dat ze enorme bedragen verbruikt heeft maar omdat wij  dachten dat het automatisch via wifi ging, was ik er niet op verdacht dat de gemaakte internet mb's van haar belbundel af zouden gaan.
Ze gebruikt alleen whatsapp en alleen wanneer ze thuis ( of bij haar opa en oma) is en op de wifi zit . Althans dat dachten we omdat we de wifi instellingen hebben ingesteld op de telefoon, net zo als toen ik zelf de telefoon gebruikte. Toen pakte wifi automatisch over wanneer ik binnen bereik kwam en ging het niet meer van mijn bundel af. Voor zover ik kan zien in mijn Simyo is het dus allemaal van haar prepaidbundel afgegaan ( zonder internetbundel)

Ik heb de volgende melding gekregen van 1300, het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Costumer Support. Simyo ( deze had echter een lange wachttijd en later niet meer open)
Misschien kunnen jullie mij helpen?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat zonder dat ik de functie internet op mijn mobiel uit te zetten, mijn dochter internet heeft op haar telefoon via wifi en wanneer nodig zonder wifi ?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Miss-Jojo

PS. Sorry als dit bericht verkeerd staat
icon

Beste antwoord door Wayne 5 February 2013, 11:55

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hey Miss-Jojo,

Indien je de functie internet op je mobiel niet uit wenst te schakelen is het voor ons niet mogelijk om te garanderen dat je via wifi gebruik maakt van het internet. Je zou 3g via het toestel uit kunnen schakelen indien je gebruik van wifi wenst te maken.
Badge
Bedankt voor je antwoord Wayne.

Is er geen mogelijkheid om de BB te configureren zoals dat normaal via 1300 gaat?

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Miss-Jojo,

Nee, Blackberry heeft een eigen server. Dat gaat niet via een configuratie sms. Als je alleen wilt internetten via wifi kun je, zoals Wayne aangeeft, de optie 'internet op je mobiel/mms' uitzetten.

Groetjes,

Alex

Reageer