.

Beantwoord

Betaal ik meer dan het prepaid tarief?

  • 15 July 2015
  • 7 reacties
  • 311 Bekeken

Ik heb een simyo prepaid-simkaart tegen minuuttarief = €0.10 / minuut. Laatst een gesprek van korter dan 60 seconden (40 seconden of zo), maar wel 17 cent afgewaardeerd. Ik zie vast iets over het hoofd. Heeft enig idee waarom ik meer betaal?
icon

Beste antwoord door Ray 15 July 2015, 16:54

Bekijk originele reactie

7 reacties

Er zijn klanten die met hun pre-paid aansluiting onder het oude pre-paid tarief vallen. Ben jij er misschien zo één?
Weet niet hoe lang je deze aansluiting al hebt?

Maar uit je omschrijving maak ik op dat je onder deze categorie klanten valt.

Ik heb ook in andere topics vernomen dat Simyo deze categorie klanten hierover per mail heeft geattendeerd en dat met kon overgaan naar de nieuwe tarieven.

dan zou je maar € 0,10 betaald hebben bij 40 seconden bellen.

Hoop dat ik het zo goed omschreven heb 🙂
Beste Raytje,

Hartelijk dank voor je reactie.

Niet erg transparant van Simyo om er nog een compleet andere tariefstructuur op na te houden. Ik zal er eens werk van maken als ik meer tijd heb..
Ik bel zelf heel weinig maar leen m vaker uit aan mijn kinderen. Die maken natuurlijk wel belminuten. Begrijp ik het goed dat een opwaardering direct onder de nieuwe/normale prepaidtariefstructuur valt? Dan lost het probleem zich vanzelf wel op en dan snap ik dat hier niet meer mensen over vallen!?
Nee wil je gebruik maken van de huidige tarieven dan dien je een overstap te maken naar het huidige pre-paid.

Over de transparantie kan ik zeggen dat het heel simpel uit te leggen is. Simyo gaat over op een andere vorm van Pre-paid met tarieven daarvoor. Klanten krijgen een mail met deze info en het aanbod / instructie over te stappen. Klanten die dat niet doen blijven het huidige tarief houden omdat Simyo niet zelf een aansluiting mag aanpassen, ook niet als dit in het voordeel van de klant is. Dat is een wettelijke bepaling.

Nu is mijn vermoeden dat je de mail gemist hebt (mocht je dus onder de oude vorm vallen) en zodoende ben je nog pre-paid klant onder de oude structuur.

Je kunt trouwens overstappen via je Mijn Simyo omgeving..

Lees onderstaande tekst van Moderator Tiury uit een ander topic.


Hoi SIMYOZ, welkom terug op het forum .

Fijn dat je deze vraag hebt gesteld, want je betaalt nu inderdaad meer dan je zou hoeven. Dit komt omdat we in 2013 nieuwe tarieven met andere voorwaarden hebben gepresenteerd (zoals het vervallen van het starttarief). Hier heb je destijds een e-mail over gehad, met de instructie om dit te wijzigen via Mijn Simyo.

Gelukkig kan dit nu nog steeds wijzigen. Je doet dit op het tabblad Mijn instellingen & simkaart. Hier klik je op 'Stap over naar de nieuwste prepaid prijzen'.

Laat je me weten of dat is gelukt?

Groetjes, Tiury


Hoor graag of het lukt is mocht je overstappen en of m'n uitleg duidelijk was :)
Wil geen verwarring creëren 😃
Reputatie 3
Badge +7
Hoi snapnie,

Welkom op het forum.

Je maakt gebruik van een oude pre-paid aansluiting. De tarieven voor deze aansluiting zijn €0,15 per minuut en €0,08 per sms-bericht. Daarnaast wordt bij prepaid bellen een starttarief gehanteerd van € 0,10 per gesprek. Bij prepaid aansluitingen die zijn ingegaan na augustus 2013 wordt het starttarief niet meer berekend. Over deze wijziging is er een e-mail verstuurd.

Het is voor jou alsnog mogelijk om over te stappen naar de nieuwere tarieven, dit kan je doen via Mijn Simyo onder het kopje 'Instellingen' en ' Beltegoed & Tarieven' Hier zie je Overstappen naar de nieuwe Prepaid tarieven staan.
Heren,

beiden erg bedankt.
Graag gedaan 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Graag gedaan :)
Idem namens Ali 😳

Reageer