.

Beantwoord

Berekening prepaid tarief

  • 5 March 2014
  • 7 reacties
  • 915 Bekeken

Badge
Goedemiddag, 
Ik ben aan het nagaan of ik prepaid moet blijven bellen, of dat ik toch een abonnement neem. Daarom eens goed gekeken naar mijn verbruik. Ik kan eigenlijk de berekening van de belkosten niet goed thuisbrengen. Simyo berekent 10 ct per minuut, berekend per seconde met een minimum van 1 minuut. Als ik 24 seconden heb gebeld, moet er toch 10 ct. zijn verbruikt? Maar op mijn verbruikoverzicht staat 14 ct. Hoe kan dit? 
Alvast bedankt! 
icon

Beste antwoord door Charlene 7 March 2014, 10:32

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +8
Hoi ruthlammers,

Welkom op het forum:)
Goed dat je daar naar informeert.
De tarieven die jij nu noemt, zijn de tarieven voor Prepaid klanten vanaf 13 augustus 2013. Jij bent al langer klant bij Simyo, en toen jij begon waren dit de tarieven. Jij betaalt dus een starttarief van €0,10 en €0,10 per minuut, afgerekend per seconde.
Een gesprek van 24 seconden wordt dan als volgt berekend: €0,10 starttarief + €0,04 (24 sec) = €0,14
Soms ben jij voordeliger uit, soms zijn de nieuwe tarieven voordeliger.

Zou jij eventueel ook willen overstappen naar de nieuwe tarieven?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo Charlene, 

Dank je wel voor je reactie. Het is me nu duidelijk. Ik wil graag overstappen naar de nieuwe tarieven. Hoe pak ik dat aan? 

Groet,
Ruth 


Goedemiddag, 
Ik ben aan het nagaan of ik prepaid moet blijven bellen, of dat ik toch een abonnement neem. Daarom eens goed gekeken naar mijn verbruik. Ik kan eigenlijk de berekening van de belkosten niet goed thuisbrengen. Simyo berekent 10 ct per minuut, berekend per seconde met een minimum van 1 minuut. Als ik 24 seconden heb gebeld, moet er toch 10 ct. zijn verbruikt? Maar op mijn verbruikoverzicht staat 14 ct. Hoe kan dit? 
Alvast bedankt! 
Badge +8
Hoi ruthlammers,

Je doet dan een nieuwe Prepaid bestelling. Daarbij vraag je nummerbehoud aan voor je eigen nummer.
In eerste instantie zul je dan een afwijzing krijgen van je nummerbehoud, omdat het ook een Simyo nummer is. Als je mij dan een seintje geeft in een privébericht op het forum, dan maak ik het voor je in orde dat je eigen nummer op je nieuwe simkaart komt te staan. Dan zul je met je nieuwe simkaart volgens de nieuwe tarieven bellen :)

Laat je het even weten of dat allemaal lukt?

Groetjes, Charlene
Badge
Hallo Charlene,

Geldt dit aanbod alleen voor ruthlammers of kan ik  er ook gebruik van maken (m.n. via een privébericht nummerbehoud realiseren)?

Groeten, Arnold
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Charlene,

Geldt dit aanbod alleen voor ruthlammers of kan ik  er ook gebruik van maken (m.n. via een privébericht nummerbehoud realiseren)?

Groeten, Arnold


Hoi asteets,

Wat leuk dat je je vraag op het Simyo forum stelt :)

Je kunt inmiddels via Mij Simyo overstappen naar de nieuwe prepaid tarieven.
Dit kun je doen op het tabblad 'Mijn simkaart & instellingen' > overige > stap over naar nieuwste prepaid prijzen

Laat je even weten of je het hebt gevonden?
Badge
Hallo Charlene,

Geldt dit aanbod alleen voor ruthlammers of kan ik  er ook gebruik van maken (m.n. via een privébericht nummerbehoud realiseren)?

Groeten, Arnold


Hoi asteets,

Wat leuk dat je je vraag op het Simyo forum stelt :)

Je kunt inmiddels via Mij Simyo overstappen naar de nieuwe prepaid tarieven.
Dit kun je doen op het tabblad 'Mijn simkaart & instellingen' > overige > stap over naar nieuwste prepaid prijzen

Laat je even weten of je het hebt gevonden?


Beste Ernst, 

Bedankt voor de reactie. Ik heb de mogelijkheid om over te stappen gevonden. Dit is inderdaad simpeler dan het aanvragen van een nieuwe simcard met nummerbehoud.

Groet, asteets
Reputatie 5
Badge +11
En het is je al gelukt ook! Heel mooi 😮

Reageer