Skip to main content
Ik heb sinds kort een smartphone. Hiermee wil ik bellen en alleen internetten via de wifi. Alleen als ik wifi heb, thuis of elders maak ik gebruik van het internet. Ik dacht dat dit gratis was echter als ik diverse malen per dag mijn saldo check gaat deze gestaag naar beneden. Zelfs zonder gebruik te maken van de telefoon!!!.

Ik snap niet hoe dit kan. Ik heb `` roaming `` voor internetsignalen op mijn telefoon uit staan. Kan iemand mij hiermee verder helpen.



Bvd
Smartphones switchen onder bepaalde omstandigheden van WiFi naar mobiel internet, dat is normaal. Jij wilt dat duidelijk niet, dus mijn advies is om Internet op je mobiel uit te zetten in Mijn Simyo.
Ik heb sinds kort een smartphone. Hiermee wil ik bellen en alleen internetten via de wifi. Alleen als ik wifi heb, thuis of elders maak ik gebruik van het internet. Ik dacht dat dit gratis was echter als ik diverse malen per dag mijn saldo check gaat deze gestaag naar beneden. Zelfs zonder gebruik te maken van de telefoon!!!.

Ik snap niet hoe dit kan. Ik heb `` roaming `` voor internetsignalen op mijn telefoon uit staan. Kan iemand mij hiermee verder helpen.



Bvd




Hoi rdc910843003,



Bij Simyo staat op alle aansluitingen de mogelijkheid om internet te gebruiken standaard aan. Wil je dat niet gebruiken dan zet je, zoals Scotsman al aangeeft, de optie Internet op je mobiel uit op Mijn Simyo.

Daar informeren we onder andere over bij het bestellen, en in de brief bij de simkaart. Ik zie dat je dat nu gelukkig hebt gevonden :)

De optie 'Roaming' heeft eigenlijk niks met je internet te maken. Wil je internet ook uitzetten op je toestel (als het uitstaat op Mijn Simyo hoeft dat eigenlijk niet) dan zoek je beter naar Mobiele Data, Mobiele gegevens, of Pakketgegevens. Dat ligt een beetje aan je toestel hoe dat heet.

Maar goed, nu kan je eigenlijk niks meer gebeuren. Mocht je toch ooit eens van internet via het netwerk gebruik willen maken, dan schaf je daar het beste een bundeltje bij aan. Dan blijven de kosten laag.



Groetjes, Charlene
Bedankt voor beide antwoorden. Ervan uitgaande dat de problemen nu opgelost waren heb ik mijn bestaande beltegoed verhoogd met 10 euro tot een totaal van 13,14. Een paar uur later kijk ik toch nog maar eens op de site en tot mijn verbazing is mijn tegoed nu 12,41 euro terwijl ik mijn telefoon na opwaarderen niet meer gebruikt heb. Er is dus opnieuw beltegoed verloren gegaan en volgens mijn gevoel gaat dit al zo over een langere periode. Op deze manier wordt bellen via Simyo duur en niet voordelig zoals de `` beste provider `` iedereen vertelt. Ik vraag nogmaals om een oplossing en het zou mooi zijn als het tegoed in mijn voordeel zou worden aangepast.



Zonder een goed antwoord wordt het voor mij tijd om uit te kijken naar een andere aanbieder van telefonie welke wel de juiste kosten in rekening brengt..........
Hoi rdc910843003,



In je gegevens zie ik dat je op 4 februari, om 14:42u hebt opgewaardeerd.

Nu zijn vanwege de vertraging in het verwerken van de verbruiksgegevens waar we sowieso al mee te maken hebben daarna twee telefoongesprekken van eerder die dag verwerkt.

Een gesprek om 13:31u van 48 seconden is om 16:52u verwerkt en een gesprek van 14:14u van 3 minuten en 8 seconden is om 18:51u verwerkt.

Ik zou het jammer vinden als je hierdoor overstapt naar een andere provider, maar deze vertraging is echt iets waar we helaas niet onderuit kunnen 😞

Reageer