Skip to main content

.

Heb net een nieuwe prepaid van simyo en deze nog amper gebruikt (2 smsjes) en al mijn tegoed van 22,50 euro is ineens weg.

Gebeld met Simyo en wordt mij verteld dat er een negatief bedrag kan ontstaan door internetverbinding. Ik wil geen internet en heb hier ook geen bericht van gezien op mijn telefoon. Ik wil enkel bellen en sms's, maar dat kan nu niet meer. Antwoord van Simyo is dat ze het negatieve bedrag hebben verlaagd naar -20,00 (was opgelopen tot ongeveer minus 60 euro). Volgens mij is hier sprake van misleiding: 1. ik kies voor prepaid (dat betekent vooruit betalen en dus GEEN kosten achteraf). Het kan zijn dat dit ergens in de kleinere lettertjes staat in het contract, maar dan mag dit toch niet meer verkocht worden als een prepaid sim.

En als dat wordt gedaan, dan zal er toch een duidelijke waarschuwing moeten worden gegeven dat er hele hoge kosten kunnen volgen. Ik kan dit nml helemaal niet betalen en Simyo heeft aangegeven dit geld te gaan verhalen, ik ben hier nu al heel ongelukkig van geworden en heb nog maar een paar dagen kennis gemaakt met simyo.

2. de internetverbinding op de sim heeft blijkbaar zomaar aangestaan en blijft dan ook gewoon aanstaan en doorlopen en kosten lopen op zonder dat Simyo dit stopt.

Als ik nu duidelijke iets fout had gedaan, maar dit kan echt iedereen overkomen en kan dus iedereen veel geld kosten. Gaarne spoedig reactie, want ik zal dit verder opnemen met Consumentenbond e.d. Bij voorbaat dank. Voor de duidelijkheid ik wil graag mijn volledige tegoed terug.
Heb net een nieuwe prepaid van simyo en deze nog amper gebruikt (2 smsjes) en al mijn tegoed van 22,50 euro is ineens weg.

Gebeld met Simyo en wordt mij verteld dat er een negatief bedrag kan ontstaan door internetverbinding. Ik wil geen internet en heb hier ook geen bericht van gezien op mijn telefoon. Ik wil enkel bellen en sms's, maar dat kan nu niet meer. Antwoord van Simyo is dat ze het negatieve bedrag hebben verlaagd naar -20,00 (was opgelopen tot ongeveer minus 60 euro). Volgens mij is hier sprake van misleiding: 1. ik kies voor prepaid (dat betekent vooruit betalen en dus GEEN kosten achteraf). Het kan zijn dat dit ergens in de kleinere lettertjes staat in het contract, maar dan mag dit toch niet meer verkocht worden als een prepaid sim.

En als dat wordt gedaan, dan zal er toch een duidelijke waarschuwing moeten worden gegeven dat er hele hoge kosten kunnen volgen. Ik kan dit nml helemaal niet betalen en Simyo heeft aangegeven dit geld te gaan verhalen, ik ben hier nu al heel ongelukkig van geworden en heb nog maar een paar dagen kennis gemaakt met simyo.

2. de internetverbinding op de sim heeft blijkbaar zomaar aangestaan en blijft dan ook gewoon aanstaan en doorlopen en kosten lopen op zonder dat Simyo dit stopt.

Als ik nu duidelijke iets fout had gedaan, maar dit kan echt iedereen overkomen en kan dus iedereen veel geld kosten. Gaarne spoedig reactie, want ik zal dit verder opnemen met Consumentenbond e.d. Bij voorbaat dank. Voor de duidelijkheid ik wil graag mijn volledige tegoed terug.




Hoi Kim J,



welkom op het forum.



Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, als je je er niet bewust van bent dat je met Simyo prepaid een tegoed onder de 0 kunt krijgen. Dit komt omdat je altijd je laatste gesprek mag afmaken, en de lijn dus niet meteen dicht gaat bij €0. Internetgegevens worden in pakketten doorgegeven door het netwerk, met een vertraging. Daardoor kun je al meer internet hebben verbruikt als het doorgegeven wordt, dan je aan tegoed hebt.

Op alle Simyo aansluitingen staat de optie Internet op je Mobiel aan. Daardoor kun je internet gebruiken op het netwerk. Die optie dien je zelf uit te schakelen op Mijn Simyo als je geen internet wilt gebruiken. Dan kun je alleen nog maar op internet via bijv. Wifi en maak je dus geen onverwachte internetkosten meer. Ik zie dat de optie inmiddels is uitgeschakeld.

Wij informeren je daarover tijdens het bestellen, en bij ontvangst van de simkaart. Heel vervelend dat jij dit niet hebt opgemerkt en nu dus met deze situatie werd geconfronteerd. Om dit te voorkomen zijn we constant bezig om de informatie hierover te verbeteren.

Ik zie dat er via email ook contact met je is. Ik hoop dat je uiteindelijk van het nare gevoel over Simyo af komt.



Groetjes,

Charlene
Negatief saldo op prepaid...ik heb een prepaid voor mijn zoon. Wat blijkt is dat de bedragen in de min gewoon doorgaan. Ik had al eens aangevuld nadat het eea 20 EUR in de min stond. Daarna eenmalig een internet bundel voor 100 mb gebruikt op prepaid (4 EUR). Blijkt dat zijn verbruik op ongeveer 40-60 mb zit oer maand. Niet spannend, maar wat blijkt is dat de vertraagde afschrijving in dagen tot weken zit en niet eenkortdurende vertraging.

Na afloop van de bundel was er nog 20 EUR tegoed op zij prepaid. Ik was inmiddels aan het overstappen, en heb geen nieuwe bundel aangeschaft. Wel heb aangegeven de telefoon thuis te laten, zodat deze mijn WiFi gebruikt. Wat blijkt...na een week zie ik nog 15 EUR staan. Eerst contact opgenomen wat er gebeurd met dit bedrag, want ik ga over naar een andere provider, maar met nummerbehoud.

Er wordt aangegeven dat ik dat bedrag gewoon kwijt ben.heel vervelend en volgens mij niet correct.

Nog vervelender is dat 2-4 dagen later het tegoed op -31 EUR staat, terwijl de telefoon gewoon alleen in huis (met WiFi optie aan, ook in sleepstand). Toch maar besloten het bedrag aan te vullen....hetgeen alleen in hele euro's kan en dan ook nog minimaal 10 EUR. Ik kon het bedrag op net boven de 0 bijvullen (12 cent). Ik heb toen ook de simkaart uit de telefoon gehaald.

Ik dacht dat nu verder alles met nummerbehoud en overgang naar de ander provider goed zou gaan, maar wat blijkt...er staat 3 dagen later weer ineens dat ik nu -0.75 sta....volledig onduidelijk

Het is een prepaid...en niet voor niets....het is geen credit of debet kaart die gewoon dagen later nog bedragen kan gaan innen. Schande gewoon.

Zelfs de 75 cent kan ik nu niet aanvullen, want er wordt aangegeven dat het minimaal 10 EUR moet zijn.

Waardeloos. Ik heb dus al aangevuld en nog schijnen er dingen te zijn die worden afgeschreven...maar de simkaart zit niet meer in de telefoon.



Mensen, neem aub geen prepaid van symio...gewoon waardeloos. Ik moet nog zien hoe ik dit miet oplossen, want ik ben niet bereid 10 EUR te betalen voor 75 cent....waarbij die kosten er niet eens hadden moeten zijn.



Ook wel aardige informatie is. Een internet bundel voor 100 mb kost 4 EUR....gewoon gebruik kost 1 EUR per mb...dus buiten de bundel of zonder bundel gaan de kosten 25 x zo hard....100 mb kost dan nl 100 EUR...belachelijk gewoon.
Negatief saldo op prepaid...ik heb een prepaid voor mijn zoon. Wat blijkt is dat de bedragen in de min gewoon doorgaan. Ik had al eens aangevuld nadat het eea 20 EUR in de min stond. Daarna eenmalig een internet bundel voor 100 mb gebruikt op prepaid (4 EUR). Blijkt dat zijn verbruik op ongeveer 40-60 mb zit oer maand. Niet spannend, maar wat blijkt is dat de vertraagde afschrijving in dagen tot weken zit en niet eenkortdurende vertraging.

Na afloop van de bundel was er nog 20 EUR tegoed op zij prepaid. Ik was inmiddels aan het overstappen, en heb geen nieuwe bundel aangeschaft. Wel heb aangegeven de telefoon thuis te laten, zodat deze mijn WiFi gebruikt. Wat blijkt...na een week zie ik nog 15 EUR staan. Eerst contact opgenomen wat er gebeurd met dit bedrag, want ik ga over naar een andere provider, maar met nummerbehoud.

Er wordt aangegeven dat ik dat bedrag gewoon kwijt ben.heel vervelend en volgens mij niet correct.

Nog vervelender is dat 2-4 dagen later het tegoed op -31 EUR staat, terwijl de telefoon gewoon alleen in huis (met WiFi optie aan, ook in sleepstand). Toch maar besloten het bedrag aan te vullen....hetgeen alleen in hele euro's kan en dan ook nog minimaal 10 EUR. Ik kon het bedrag op net boven de 0 bijvullen (12 cent). Ik heb toen ook de simkaart uit de telefoon gehaald.

Ik dacht dat nu verder alles met nummerbehoud en overgang naar de ander provider goed zou gaan, maar wat blijkt...er staat 3 dagen later weer ineens dat ik nu -0.75 sta....volledig onduidelijk

Het is een prepaid...en niet voor niets....het is geen credit of debet kaart die gewoon dagen later nog bedragen kan gaan innen. Schande gewoon.

Zelfs de 75 cent kan ik nu niet aanvullen, want er wordt aangegeven dat het minimaal 10 EUR moet zijn.

Waardeloos. Ik heb dus al aangevuld en nog schijnen er dingen te zijn die worden afgeschreven...maar de simkaart zit niet meer in de telefoon.



Mensen, neem aub geen prepaid van symio...gewoon waardeloos. Ik moet nog zien hoe ik dit miet oplossen, want ik ben niet bereid 10 EUR te betalen voor 75 cent....waarbij die kosten er niet eens hadden moeten zijn.



Ook wel aardige informatie is. Een internet bundel voor 100 mb kost 4 EUR....gewoon gebruik kost 1 EUR per mb...dus buiten de bundel of zonder bundel gaan de kosten 25 x zo hard....100 mb kost dan nl 100 EUR...belachelijk gewoon.




Hoi Frans L., en welkom op het Simyo forum, al had ik het liever onder leukere omstandigheden gezien...



Bij Simyo worden de verbruiksgegevens niet 'realtime' verwerkt, maar worden de verbruiksgegevens een aantal malen per dag geüpload.

Hierdoor is het inderdaad mogelijk om een negatief beltegoed te hebben. Dat is iets waar we nu eenmaal niet omheen kunnen.



Dit heeft als voordeel dat tijdens een telefoongesprek de verbinding niet wordt verbroken, maar heeft als nadeel dat bij (veel of snel) internetgebruik, het beltegoed verder onder €0 kan geraken dan gewenst.



Ik heb de verbruiksgegevens jouw nummer nagekeken, en ik denk dat dit ook het nummer is dat je zoontje gebruikt.



Op een paar momenten in de laatste 3 maanden is de vertraging van verbruiksgegevens meer dan 12 uur geweest, maar op die momenten was er een internetbundel in werking. De vertraging is op geen moment meer dat een etmaal geweest.



Ik zie ook redelijk veel internetverbruik wanneer er geen bundel actief is, of wanneer de MB's op zijn. Op 12 augustus wordt er in een half uur tijd 32 MB verbruikt en bij het pay-as-you-go tarief van €1 per 1 MB resulteert dat inderdaad in een daling van €32 van het beltegoed. Hierna heb je een maandbundel internet besteld.



Nadat die bundel is afgelopen, is het internetgebruik niet anders geworden, maar laat op 27 september een piek zien van 47 MB.

En inderdaad, nadat je voor de laatste keer hebt opgewaardeerd is er nog 1 keer een update geweest van verbruiksgegevens. Het verbruik van 871 KB van 27 september om 20.45u is op 28-09 om 04.12u verwerkt, en hiertussen heb je opgewaardeerd.



Verder begrijp ik je verbazing over het verschil tussen het tarief van een internet maandbundel en het pay-as-you-go tarief.

Deze bundels voor prepaid zijn in het verleden in het leven geroepen omdat hier veel vraag naar was. Het pay-as-you-go tarief van €1 per 1 MB bestaat al veel langer en is nu eenmaal het standaard tarief voor datagebruik met prepaid.

Reageer