Gebeld met Simyo en wordt mij verteld dat er een negatief bedrag kan ontstaan door internetverbinding. Ik wil geen internet en heb hier ook geen bericht van gezien op mijn telefoon. Ik wil enkel bellen en sms's, maar dat kan nu niet meer. Antwoord van Simyo is dat ze het negatieve bedrag hebben verlaagd naar -20,00 (was opgelopen tot ongeveer minus 60 euro). Volgens mij is hier sprake van misleiding: 1. ik kies voor prepaid (dat betekent vooruit betalen en dus GEEN kosten achteraf). Het kan zijn dat dit ergens in de kleinere lettertjes staat in het contract, maar dan mag dit toch niet meer verkocht worden als een prepaid sim.
En als dat wordt gedaan, dan zal er toch een duidelijke waarschuwing moeten worden gegeven dat er hele hoge kosten kunnen volgen. Ik kan dit nml helemaal niet betalen en Simyo heeft aangegeven dit geld te gaan verhalen, ik ben hier nu al heel ongelukkig van geworden en heb nog maar een paar dagen kennis gemaakt met simyo.
2. de internetverbinding op de sim heeft blijkbaar zomaar aangestaan en blijft dan ook gewoon aanstaan en doorlopen en kosten lopen op zonder dat Simyo dit stopt.
Als ik nu duidelijke iets fout had gedaan, maar dit kan echt iedereen overkomen en kan dus iedereen veel geld kosten. Gaarne spoedig reactie, want ik zal dit verder opnemen met Consumentenbond e.d. Bij voorbaat dank. Voor de duidelijkheid ik wil graag mijn volledige tegoed terug.
Beste antwoord door Charlene
Bekijk originele reactie