Skip to main content
Beantwoord

beltegoed terugstorten van prepaid tegoed.

• March 2, 2026
  • 3 reacties
  • 26 Bekeken

Ron H
Forum|alt.badge.img+6

Goedemiddag
ik heb nog een prepaid kaartje waar nog wat beltegoed op staat, deze wordt inmiddels niet meer gebruikt.

kan dit tegoed terug worden gestort op mijn rekening.

alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes Ron

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Ron H,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen.

Of het resterende beltegoed van je niet-gebruikte Prepaid-kaart kan worden teruggestort, hangt af van de situatie:

• Overstap naar een andere provider met nummerbehoud: het beltegoed kan dan op je bankrekening worden teruggestort.

• Overstap naar Simyo Sim Only: het beltegoed wordt automatisch meegenomen en als korting verrekend op je eerstvolgende factuur. Eventueel resterend tegoed wordt meegenomen naar de volgende facturen totdat het volledig is verrekend. Let op: dit beltegoed kan alleen verrekend worden met het Sim Only-abonnement waar je zelf naartoe overstapt vanaf je eigen prepaid aansluiting, niet met een ander Sim Only-nummer.

• Overzetten naar een andere Prepaid: je kunt het beltegoed overzetten naar een andere actieve Simyo Prepaid aansluiting, als je die hebt.

• Prepaid langer dan 6 maanden niet gebruikt en beëindigd: helaas kan het tegoed dan niet meer worden teruggestort.

Hopelijk geeft dit je duidelijkheid over de mogelijkheden. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

3 reacties

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • antwoord
  • March 2, 2026

Hoi ​@Ron H,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even wilt navragen.

Of het resterende beltegoed van je niet-gebruikte Prepaid-kaart kan worden teruggestort, hangt af van de situatie:

• Overstap naar een andere provider met nummerbehoud: het beltegoed kan dan op je bankrekening worden teruggestort.

• Overstap naar Simyo Sim Only: het beltegoed wordt automatisch meegenomen en als korting verrekend op je eerstvolgende factuur. Eventueel resterend tegoed wordt meegenomen naar de volgende facturen totdat het volledig is verrekend. Let op: dit beltegoed kan alleen verrekend worden met het Sim Only-abonnement waar je zelf naartoe overstapt vanaf je eigen prepaid aansluiting, niet met een ander Sim Only-nummer.

• Overzetten naar een andere Prepaid: je kunt het beltegoed overzetten naar een andere actieve Simyo Prepaid aansluiting, als je die hebt.

• Prepaid langer dan 6 maanden niet gebruikt en beëindigd: helaas kan het tegoed dan niet meer worden teruggestort.

Hopelijk geeft dit je duidelijkheid over de mogelijkheden. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Sedat

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • auteur
  • Know-it-all
  • March 2, 2026

Bedankt voor je snelle reactie
geen van de bovengenoemde situaties is voor mijn van toepassing.

gaat niet om een groot bedrag (Ongeveer twee keer mijn maand abonnement)maar wel een beetje jammer dit, al jaren lang klant bij jullie met diverse abonnementen pas   nog twee abonnementen verlengd met twee jaar.

groetjes Ron

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • March 3, 2026

geen van de bovengenoemde situaties is voor mijn van toepassing.

‘Overstappen’ naar een gratis prepaid elders? ;)