.

Beantwoord

beltegoed in de min wegens dataverbruik buiten de bundel

  • 7 March 2014
  • 1 reactie
  • 318 Bekeken

Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo
vanochtend stond er dat mijn beltegoed iets in de 7 euro was en het was de laatste dag van mijn abbonement. vanavond kwam ik erachter dat ik opeens 8 euro in de min stond ik was best geschrokken ik zette mijn mobiel internet uit op de site en op mijn mobiel ook. daarna stond ik opeens 11 euro in de min terwijl ik gewoon op wifi zit en mobiel netwerk heb uitgezet. nu sta ik opeens 19 euro in de min!!! ik heb inmiddels mijn simkaart geblokkeerd, kan het zijn dat er iemand anders gebruikt maakt van mijn account. of is er wat anders aan de hand. 
Gr. Elwin
icon

Beste antwoord door Dries 10 March 2014, 10:20

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi elwin,

Goed dat je hier meer informatie over vraagt. Het lijkt er namelijk op dat je data verbruikt zonder dat je het door hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, graag geef ik je daar wat meer informatie over.

Je telefoon is eigenlijk net een kleine computer. Soms doet de telefoon een update van de software of bepaalde apps. Je kunt instellen dat je telefoon dat alleen over de wifi doet. Wat je ook kunt doen is 3G uitzetten als je op wifi zit, dan verbruik je geen mobiele data. Een datamonitor installeren kan ook helpen. Zo'n app houdt je verbruik in de gaten. Je kunt dan precies zien welke apps er veel data verbruiken.

Wat ik zie is dat je buiten je bundel internet hebt gebruikt. Je hebt op 09-03-2014 voor € 62,08 buiten de bundel dataverbruik gehad. Je hebt nu een negatief tegoed van € 53,33. Ik begrijp dat dit heel vervelend is. Vandaar dat ik dit negatieve bedrag eenmalig voor je ga vergoeden. Je hebt de optie 'internet op je mobiel' al uitgezet, dus kun je niet meer gebruik maken van het 3G netwerk. Als je ziet dat het beltegoed op €0,00 staat kun je weer opwaarderen.

Je kunt je simkaart niet zelf deblokkeren, maar dat mag ik pas doen wanneer jij er om vraagt. Als je je simkaart dus wil deblokkeren, neem dan nog even contact met ons op.

Heb ik alles zo goed uitgelegd of zijn er nog onduidelijkheden?

Reageer