.

Beantwoord

Afsluitkosten van Prepaid naar SIM only

  • 3 January 2013
  • 11 reacties
  • 1111 Bekeken

Badge
Ik snap niet waarom er afluitkosten worden gerekend als je als prepaid klant wil blijven bij Simyo en over wil stappen naar sim only.
Als ik overstap naar Tele2 worden er geen kosten berekend, dus dat is goedkoper, echter dan is Simyo wel een klant kwijt.

Op het forum staat dat er je een nieuwe simkaart krijgt en dat er allerlei handmatige handelingen aan te pas komen, dit om de kosten goed te praten. Maar de praktijk leert dat dat helemaal niet klopt.

Ben op 31/12 via internet overgestapt en op 1/1 heb ik mijn abonnement al. Niks nieuwe SIM kaart en niks handmatige handelingen. Want wanneer ik over ga, staat heel Nederland oud en nieuw te vieren.

Ik voel me bekocht en overweeg met de anderen van het gezin, om 42 euro uit te sparen, toch maar naar Tele2 te gaan.

Waarom beloont Simyo de trouwe klant met een overstapstrafpremie van 14 euro?
icon

Beste antwoord door Natascha 7 January 2013, 12:26

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +6
Hoi Annette,

Simyo brengt aansluitkosten in rekening bij elke nieuwe klant aansluitkosten in rekening. Dit gebeurd ook bij de klanten die van prepaid overstappen van prepaid naar abonnement. Bij Simyo zijn de éénmalige aansluitkosten €14,99 en bij andere provider zal dit een ander bedrag zijn. Je krijgt geen nieuwe simkaart maar je aansluiting moet administratief opnieuw op het netwerk worden gezet en dit zijn dezelfde handelingen als die voor nieuwe klanten. Dat is de reden dat Simyo aansluitkosten in rekening brengt.
Badge +1
En dat is volgens mij ook een van redenen dat simyo lage tarieven kan hanteren, die kosten moeten toch betaald worden
Doen ze het niet via eenmalig die 14,99 dan worden de tarieven iets hoger en betaal je uiteindelijk toch die kosten
Reputatie 5
Badge +10
Daar heb je zeker een punt erickiel.

Groetjes,

Alex
Badge
En dat is volgens mij ook een van redenen dat simyo lage tarieven kan hanteren, die kosten moeten toch betaald worden
Doen ze het niet via eenmalig die 14,99 dan worden de tarieven iets hoger en betaal je uiteindelijk toch die kosten


Dit ben ik niet met je eens. Tele2 heeft geen aansluitkosten en ook lage tarieven.

En ik vind dat Simyo, in het kader van klantbehoud en beloning, dit niet voor bestaande klanten moet doen.
Simyo kan niet helder uitleggen waarom iemand die al klant is, nogmaals moet betalen om klant te mogen blijven.
En als ik dan zie dat de overstap in geen tijd geregeld is en waarschijnlijk grotendeels geautomatiseerd, rechtvaardigd dit de kosten niet.
Je neemt een nieuwe dienst af en daar betaal je voor. Iets met Nederlander zijn en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Badge
Je neemt een nieuwe dienst af en daar betaal je voor. Iets met Nederlander zijn en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Wat een onzin. Ben 5 jaar hardstikke tevreden Simyo prepaid klant die destijds gewoon netjes al aansluitkosten betaald heeft.
Ik snap gewoon niet dat ik nu die 15 euro moet betalen. En aangezien wij in het gezin nog twee simyo zieltjes heb. Moet ik al met al 45 euro betalen om klant van Simyo te blijven.

Ik weet niet hoe het met jouw slappe was zit. Maar ik vind dat geen dubbeltje...
Je neemt een nieuwe dienst af en daar betaal je voor. Iets met Nederlander zijn en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Wat een onzin. Ben 5 jaar hardstikke tevreden Simyo prepaid klant die destijds gewoon netjes al aansluitkosten betaald heeft.
Ik snap gewoon niet dat ik nu die 15 euro moet betalen. En aangezien wij in het gezin nog twee simyo zieltjes heb. Moet ik al met al 45 euro betalen om klant van Simyo te blijven.

Ik weet niet hoe het met jouw slappe was zit. Maar ik vind dat geen dubbeltje...


Het staat je vrij om prepaidklant te blijven hoor? Je MOET geen sim only abbonement af te sluiten, je mag het. Je verdraait namelijk een beetje het verhaal, omdat de nieuwe situatie jou geld kost, namelijk 15 euro per persoon, terwijl jij hier voor gaat kiezen. Eng he? Keuzes maken.

Hiervoor zat ik bij Hi waar ik een stuk meer betaalde doordat ik een gratis telefoon kreeg bij het afsluiten van het abbonement, maar je krijgt ook meer kwaliteit -> beter bereik. Dus desondanks dat Hi en Simyo beiden op hetzelfde netwerk zitten, heb ik beter bereik met Hi. Op zich kan ik hier mee leven, want in ruil betaal daar ik veel minder voor.

Kortom, when you pay peanuts, you'll get monkeys. Oftewel waar voor je geld, je krijgt waarvoor je betaalt.

En als laatst: loyaliteit aan een bedrijf is ongeveer het stomst wat je kan doen. Je zal altijd moeten waken over je eigen portemonnee. Bekend voorbeeld is Apple: Apple maakt mooie iMacs met middelmatige specificaties voor torenhoge prijzen. En massa's mensen die de iMacs kopen, omdat het een Apple is, terwijl je voor hetzelfde geld een stuk meer waar kan krijgen als je een normale pc koopt. Maar ach, ze hebben tenminste wel een iMac van Apple.
Badge
Je neemt een nieuwe dienst af en daar betaal je voor. Iets met Nederlander zijn en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Wat een onzin. Ben 5 jaar hardstikke tevreden Simyo prepaid klant die destijds gewoon netjes al aansluitkosten betaald heeft.
Ik snap gewoon niet dat ik nu die 15 euro moet betalen. En aangezien wij in het gezin nog twee simyo zieltjes heb. Moet ik al met al 45 euro betalen om klant van Simyo te blijven.

Ik weet niet hoe het met jouw slappe was zit. Maar ik vind dat geen dubbeltje...


Het staat je vrij om prepaidklant te blijven hoor? Je MOET geen sim only abbonement af te sluiten, je mag het. Je verdraait namelijk een beetje het verhaal, omdat de nieuwe situatie jou geld kost, namelijk 15 euro per persoon, terwijl jij hier voor gaat kiezen. Eng he? Keuzes maken.

Hiervoor zat ik bij Hi waar ik een stuk meer betaalde doordat ik een gratis telefoon kreeg bij het afsluiten van het abbonement, maar je krijgt ook meer kwaliteit -> beter bereik. Dus desondanks dat Hi en Simyo beiden op hetzelfde netwerk zitten, heb ik beter bereik met Hi. Op zich kan ik hier mee leven, want in ruil betaal daar ik veel minder voor.

Kortom, when you pay peanuts, you'll get monkeys. Oftewel waar voor je geld, je krijgt waarvoor je betaalt.

En als laatst: loyaliteit aan een bedrijf is ongeveer het stomst wat je kan doen. Je zal altijd moeten waken over je eigen portemonnee. Bekend voorbeeld is Apple: Apple maakt mooie iMacs met middelmatige specificaties voor torenhoge prijzen. En massa's mensen die de iMacs kopen, omdat het een Apple is, terwijl je voor hetzelfde geld een stuk meer waar kan krijgen als je een normale pc koopt. Maar ach, ze hebben tenminste wel een iMac van Apple.

Je zegt het zelf al "Oftewel waar voor je geld, je krijgt waarvoor je betaalt." 
Ik betaal nu voor iets en krijg er niks voor terug. Raar dat ik daar vraagtekens bij zet.

Je zegt het zelf al "Oftewel waar voor je geld, je krijgt waarvoor je betaalt."
Ik betaal nu voor iets en krijg er niks voor terug. Raar dat ik daar vraagtekens bij zet.


Je betaalt voor het aansluiten van een nieuwe dienst.

En betalen voor aansluitkosten van een prepaidkaart? Dat heb je nooit gedaan.

Ik ga hier verder niet meer op in, zonde van mijn tijd.
Badge

Je zegt het zelf al "Oftewel waar voor je geld, je krijgt waarvoor je betaalt."
Ik betaal nu voor iets en krijg er niks voor terug. Raar dat ik daar vraagtekens bij zet.


Je betaalt voor het aansluiten van een nieuwe dienst.

En betalen voor aansluitkosten van een prepaidkaart? Dat heb je nooit gedaan.

Ik ga hier verder niet meer op in, zonde van mijn tijd.

Klopt, groot gelijk.
Je hebt zelfs een profiel speciaal gemaakt om op mij te reageren.
Zeker een klantvriendelijke Simyo medewerker die zijn gelijk wil halen.

Je zegt het zelf al "Oftewel waar voor je geld, je krijgt waarvoor je betaalt."
Ik betaal nu voor iets en krijg er niks voor terug. Raar dat ik daar vraagtekens bij zet.


Je betaalt voor het aansluiten van een nieuwe dienst.

En betalen voor aansluitkosten van een prepaidkaart? Dat heb je nooit gedaan.

Ik ga hier verder niet meer op in, zonde van mijn tijd.

Klopt, groot gelijk.
Je hebt zelfs een profiel speciaal gemaakt om op mij te reageren.
Zeker een klantvriendelijke Simyo medewerker die zijn gelijk wil halen.


*proest proest*

Ik kan het niet laten om hier op te reageren:

Van gierige Hollander naar complotdenker. Je denkt zeker dat Elvis nog ergens op een onbewoond eiland leeft...

Reageer