.

Beantwoord

Afgesloten Prepaid telefoonnummer, moet ik opnieuw een simkaart aanvragen?

  • 4 May 2015
  • 5 reacties
  • 1171 Bekeken

Hi,

Ik heb onlangs een mail ontvangen dat mijn prepaid telefoonnummer zou worden afgesloten als ik niet één sms zou versturen of een uitgaand gesprek zou voeren binnen 6 maanden na het laatste gebruik. De termijn liep tot vandaag. Ik heb net geprobeerd een sms te versturen en mijn beltegoed geprobeerd op te waarderen, maar op Mijn Simyo staat bij Simkaart Status: Geblokkeerd voor uitgaand verkeer. Ik ben daarom bang dat ik de termijn heb gemist.

In de email staat "Afsluiten van je telefoonnummer is definitief, activeren is daarna niet meer mogelijk en je beltegoed komt volgens de algemene voorwaarden te vervallen." Is het mogelijk om een volledig nieuwe simkaart aan te vragen met mijn oude nummer? En wat gebeurd er over het algemeen met vervallen nummers? Ik woon in het buitenland en gebruik dit nummer vooral voor tweestapsverificatie (iDeal, DigiD, enz.), vandaar dat ik dit graag wil weten.
icon

Beste antwoord door Naomi 6 May 2015, 16:07

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jan_K, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je graag nog gebruik wilt maken van je oude Prepaid nummer. In je gegevens zie ik staan dat je aansluiting nog niet is beëindigd. Wanneer dit precies gebeurd, dat durf ik niet te zeggen. Het is namelijk een automatisch proces. Het is dus belangrijk dat je snel bent in het gebruiken van je Prepaid simkaart :)

Je opwaardering van € 10 is niet bijgeschreven, omdat de opwaardering helaas niet goed is gegaan. Ik raad je aan nogmaals op te waarderen via je Mijn Simyo pagina. Misschien kun je een andere betaalmogelijkheid gebruiken dan je creditcard.

Als er toch is afgeschreven van je rekening, wil je dan een betaalbewijs(/ printscreen van de afschrijving) opsturen naar klantenservice@simyo.nl? Op het betaalbewijs hoort het volgende te staan: je eigen rekeningnummer, het rekeningnummer waar je naar hebt overgemaakt, de datum en het bedrag. Mijn collega’s van Finance kunnen je opwaardering dan alsnog toevoegen aan je beltegoed.

Wanneer je nummer is afgesloten, dan is dit inderdaad definitief. Het is niet mogelijk om dit terug te draaien of om je oude nummer te gebruiken op een andere simkaart. Je hebt dan de mogelijkheid om een nieuwe Prepaid aansluiting te bestellen met een nieuw nummer.

Ik hoor het graag van je.
Hi Naomi,

Bedankt voor je antwoord! Ik dacht dat m'n betaling niet was doorgekomen omdat opwaarderen niet meer mogelijk was, maar ik heb het nogmaals op een andere manier geprobeerd en het opwaarderen is gelukt. Ik heb een sms verstuurd en zal bijhouden of het wordt geregistreerd op Mijn Simyo, maar ik denk dat het zo is opgelost.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Jan_K,

Fijn om te lezen dat het is gelukt! Ik zie ook dat de betaling is bijgeschreven:D
De verstuurde sms zie ik echter niet terug. Kun je nogmaals proberen om een sms te sturen?
Hi Ruud,

Bedankt voor het checken. Ik heb nogmaals een sms gestuurd via m'n telefoon en een via Mijn Simyo (dat is meteen afgeschreven van m'n beltegoed). De ontvanger heeft bevestigd dat ze alle 3 zijn aangekomen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Jan_K,

Graag gedaan. Ik zie de smsjes nu ook terug:D
Je kunt de komende zes maanden weer vooruit!

Reageer