Skip to main content
Voor mijn zoon (11) heb ik een prepaid Simyo kaart aangeschaft. Daarop staat 15 euro beltegoed en ik heb ook maar een internetbundel gekocht voor 4 euro.

Dit weekend bleek het nummer van mijn zoontje geblokkeerd, en staat er kennelijk een rekening van 153 euro open? Gisterenavond heeft mijn zoontje langdurig gebruik gemaakt van internet op zijn telefoon, en heeft daarmee dus, zo blijkt nu, zijn bundel volledig verbruikt. Niet erg, maar wat veel erger is, is dat Simyo vervolgens wel toelaat dat er met een prepaid telefoon buiten een bundel gebeld wordt of internet wordt gebruikt. Nu ik de rekening zie begrijp ik ook waarom: buiten de bundel kost internet 1 euro per mb, binnen een bundel 0,04 euro per mb. Dat is heel snel verdiend!

Vanochtend zag ik op mijn email dat Simyo mij gisteren wel een email heeft gestuurd met de waarschuwing dat de internetbundel verbruikt was, maar dat mailtje heb ik pas veel later gelezen.

Waarom wordt een prepaid niet geblokkeerd nadat de bundel is verbruikt, of waarom is er door Simyo niet een deel van het beltegoed, wat nog wel aanwezig is, overgezet naar een internetbundel.

Al met al een zeer vervelende zaak, waarbij ik toch echt het gevoel krijg dat men als telecom aanbieder zwaar misbruik maakt van de "kleine letters" in de voorwaarden. Het antwoord zal ongetwijfeld zijn: maar dit was u toch bekend?

Niet dus.



Prepaid betekent in mijn optiek (en ook volgens de letterlijke vertaling): vooraf betalen.  En niet achteraf!
Hoi arthur2003, welkom op het forum van Simyo!



Je topic heb ik even verplaatst naar het onderwerp Prepaid. Andere forumleden kunnen je topic zo sneller vinden :)



Heel begrijpelijk dat je bent geschrokken van het negatieve tegoed. Dit kan met een Prepaid simkaart gebeuren. Bij Simyo is het altijd mogelijk om je gesprek af te maken. Ook wordt je verbruik niet direct verwerkt, maar meerdere keren op een dag. In de voorwaarden kan je dit inderdaad teruglezen.



Het is vervelend wanneer je een groot negatief tegoed hebt. Wij zijn hierin gelukkig coulant. We hebben jullie situatie bekeken en in dit geval hebben wij het negatieve tegoed eenmalig bijgevuld tot 0. Op Mijn Simyo kun je dit terugvinden onder het tabblad Mijn gegevens. Om weer gebruik te maken van je simkaart hoor je je beltegoed nog wel even op te waarderen ;)



Als je Prepaid internetbundel op is, kan je nog steeds gebruikmaken van het internet. Bij jou is dit ook gebeurt. Simyo kan niet voor jou een internetbundel aanschaffen als je vorige internetbundel op is. Dit mogen wij niet doen voor klanten. Ik raad je aan om in de toekomst het tegoed van je internetbundel bij te houden. Je kan dit doen op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn gegevens. Op deze manier weet je altijd hoeveel Mb's je nog over hebt van je internetbundel. Is er wel internet verbruikt maar geen internetbundel, dan krijg je een sms-bericht. Je ontvangt een sms-bericht als je 5 Mb of meer hebt verbruikt.



Heb ik vraag zo volledig beantwoord?
Dank voor de reactie en de begripvolle oplossing die jullie gekozen. Een bijzonder prettige service!

Aan mij nu de taak om te zorgen dat het verbruik binnen de perken blijft.
Hoi Naomi, mijn verhaal hier is hetzelfde. Allen heb ik een negatieve rekening van 41,78 euro. Mijn dochter gebruikt altijd WiFi, overal. (School, thuis, vrienden)Dus ik begrijp er niet hoe dat kan. Als ze buiten thuis is, gebruikt ze allen op de weg naar school en terug soms om met de andere kinderen voor whatsaappen. De beltegoed voor bellen die ze ook niet eens heeft gebruikt is ook helemaal op. Dus ik wil heel graag weten hoe dat helemaal kan. Ik was al klaar om een tweede simkaart te bestelellen maar als zo is, word ik klaar om mijn simyo simkaart kapot maken en weggooien. Is wel jammer want ik was er tevreden over de service van simyo. Maar nu voel ik me gedupeerd. Heb ik vanmiddag in de forum geschreven maar tot nu helemaal geen reactie. Ballen ik van. Cristina
Nog erger. Vanavond heb ik weg rekijken. Nu ben ik meer dan 200 euro negatieve. Ik heb niet voor niks een prepaid. Wat is dat nu van onzin???? Ga ik opzoeken hoe dat allemaal mag. Ik ben helemaal niet mee ens. Ballen ik van.
Hoi Tinahta,



Je hebt je vraag ook in dit topic gesteld. Daar heb ik er een reactie op gegeven.
Dank voor de reactie en de begripvolle oplossing die jullie gekozen. Een bijzonder prettige service!

Aan mij nu de taak om te zorgen dat het verbruik binnen de perken blijft.




Hi arthur2003,



Namens -Naomi; graag gedaan 😮

Reageer