.

Beantwoord

what's app op lumia 925

  • 17 February 2014
  • 5 reacties
  • 4230 Bekeken

Badge
Ik heb een nieuwe Nokia Lumia 925 gekocht en heb sindsdien problemen met What's app.

Als mijn toestel op standby staat ontvang ik geen What's app berichten, ook niet als ik op mijn telefoon bezig ben en what's app niet geopend is. Het toestel geeft ook niet aan dat er een berichtje (of merdere) ontvangen is. Pas als ik what's app opstart dan zie ik de ontvangen berichten op mijn toestel.
What's app werkt dus alleen maar als ik ook daadwerkelijk het programma open en er in bezig ben. Voorheen ontving ik dus gewoon altijd mijn What's app berichten (iPhone) en sinds ik een Windows Phone heb dus niet meer.

Internet, E-mail enz werken allemaal perfect dus ik weet niet of het aan mijn internetinstellingen kan liggen. Deze instellingen kan ik overigens niet ontvangen via SMS als ik een berichtje naar 1300 stuur. Wel kan ik kiezen uit een aantal profielen die voorgeprogrammeerd staan zoals KPN/Hi Internet en Rabo Mobiel. Beide profielen werken overigens bij mij. Op dit moment maak ik gebruik van het profiel KPN/Hi Internet.

In What's app kan ik niet veel instellen (in Windows versie), maar wie kan me vertellen wat ik fout doe?

Alvast bedankt!


Rob
icon

Beste antwoord door Novarobbi 18 February 2014, 16:05

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik weet geen oplossing maar op de iPhone heb je onder Instellingen een Notifications Center en daar kan je heel makkelijk voor iedere app instellen hoe hij je laat weten wanneer er een bericht is binnengekomen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een Windows Phone niet iets dergelijks heeft. Ik denk trouwens niet dat het iets met internetinstellingen te maken heeft.
Badge
Klopt, op de iPhone kun je dat instellen via notificaties. Bij Windows Phone kun je dit instellen via instellingen, achtergrondtaken, whats app toestaan en dat heb ik gedaan maar nog komen de berichten niet door zonder op whats app te kijken.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Novarobbi, en welkom op het Simyo forum :)

Wat je beschrijft lijkt me echt te gaan over push berichten. Ik ken de Nederlandse terminologie van Windows Phone niet, maar in Settings > Lock Screen, kun je instellen van welke apps je meldingen ziet in beeld. Daar kun je óók de prioriteit instellen. Dit kan ook een oorzaak zijn.

Je internet lijkt me al goed ingesteld te staan, aangezien je er volop gebruik van maakt. Het smsje naar en van 1300 geldt enkel nog voor de oudere toestellen, voornamelijk met WAP internet.


Scotsman: dank voor het meedenken!
Badge
Hoi Ernst,

Je hebt helemaal gelijk! Ik was er gisteren ook zelf al achter gekomen na een weekje aanrommelen......... :-)

Je kunt het inderdaad vinden onder instellingen > Vergrendelingsscherm > Meldingen. Hier moet je bij statusinformatie Whats app toevoegen zodat je notificaties op je scherm krijgt als whats app niet actief is (ook als hij actief is natuurlijk) . Verder had ik alle bovenstaande opties al aangezet.

Het is even wennen de overstap van een iPhone naar een Windows Phone omdat alles anders heet en je nog even moet zoeken naar de juiste instellingen, maar eenmaal werkend is het echt een TOP besturingssysteem! (ondanks ik een Apple fan ben).:p

Bedankt voor jullie reacties!
Badge +6
Hoi Novarobbi,

Fijn dat je inmiddels weer berichten en notificaties krijgt van WhatsApp wanneer je telefoon in standby staat en bedankt voor het delen van de precieze oplossing! 🙂

Reageer