.

Beantwoord

Waarom wilt de thuiskopieheffing in prijs voor telefoons

  • 17 December 2013
  • 3 reacties
  • 3357 Bekeken

Badge
Ik wilde een nieuwe telefoon bestellen en zag dat ik €6,05 thuiskopieheffing moet betalen. Als ik dan in het lijstje kijk, zie ik dat je voor een telefoon met minder dan 16 GB geheugen €2,50 moet betalen. Waar komt dit verschil vandaan?
icon

Beste antwoord door Natascha 18 December 2013, 10:04

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Ik wilde een nieuwe telefoon bestellen en zag dat ik €6,05 thuiskopieheffing moet betalen. Als ik dan in het lijstje kijk, zie ik dat je voor een telefoon met minder dan 16 GB geheugen €2,50 moet betalen. Waar komt dit verschil vandaan?

Hoi Hylkje,

Welkom op het forum!
Ik heb het voor je uitgezocht waarom er een prijs verschil zit in de thuiskopieheffing. Een telefoon met muziekspeler/smartphone met minder dan 16 GB daar is de thuiskopieheffing goedkoper voor dan voor een telefoon met muziekspeler/smartphone die meer dan 16 GB geheugen heeft. Waarom de overheid wilt dat wij thuiskopieheffing betalen en wat dit kost zonder BTW kun je hier lezen.
Badge
Dank je wel, maar ik bedoelde de vraag iets anders. Dit staatje met de tarieven had ik ook al gevonden. Maar ik heb een telefoon bij jullie gekocht met 4gb rom en 512mb ram geheugen. En bij het bestellen dacht ik dat ik dan €2,50 excl. btw zou moeten betalen, maar zag dat het €6,05 was. Vandaar mijn vraag. Inmiddels begrijp ik dat het om de opslagcapaciteit gaat en dat is max. 32 gb.
Badge +8
Dank je wel, maar ik bedoelde de vraag iets anders. Dit staatje met de tarieven had ik ook al gevonden. Maar ik heb een telefoon bij jullie gekocht met 4gb rom en 512mb ram geheugen. En bij het bestellen dacht ik dat ik dan €2,50 excl. btw zou moeten betalen, maar zag dat het €6,05 was. Vandaar mijn vraag. Inmiddels begrijp ik dat het om de opslagcapaciteit gaat en dat is max. 32 gb.

Ja precies Hylkje,

Daar zit het hem in. Goed dat je het gevonden hebt.
Die thuiskopieheffing bepalen we helaas niet zelf. Ben je blij met je toestel?

Groetjes,
Charlene

Reageer