.

Beantwoord

Waarom vraagt mijn toestel om een 'wachtw.oper.' ?

  • 18 January 2018
  • 7 reacties
  • 203 Bekeken

Na plaatsing van de simkaart heb ik de pincode ingevoerd. Maar dan komt in het schermpje wachtw.oper. en wat is dit ?
Waarom kan ik mijn telefoon niet gelijk gebruiken ?
icon

Beste antwoord door Ray 18 January 2018, 12:37

Bekijk originele reactie

7 reacties

Lijkt wel een simlock. Waar heb je jouw telefoon vandaan?
Ik heb de telefoon, Sony Ericsson J100i, al een x-aantal jaren en een AH mobiel prepaid en geen wachtwoord. Snap er dus niks van.
Dan zou ik toch even contact opnemen A.H. mobiel.

Het is immers logisch dat je eerder geen operator wachtwoord hoefde in te vullen omdat de simkaart van toen ook aan die operator toebehoorde (A.H. mobiel).

Laat je ons weten hoe het afgelopen is?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi M.C.M.,

Welkom op het Simyo Forum! Wat onhandig dat je Simyo-simkaart nog niet gebruikt kan worden in je telefoon.

De melding die je krijgt is er een vanuit je telefoon. In dit geval ben ik bang dat wat Ray zegt inderdaad klopt, hij is voorzien van een simlock. Veel providers hebben in het verleden hun Prepaid-simkaarten verstrekt in combinatie met een telefoon waar een simlock op staat. Zodra je daar een simkaart van een andere provider in steekt, krijg je de melding om een unlockcode in te voeren.

Geen zorgen, deze unlockcode kun je na een jaar gratis opvragen bij de oorspronkelijke provider. In dit geval is het aan te raden om contact op te nemen met AH Mobiel. Zodra je deze blokkade van je telefoon is verwijderd, kun je zonder zorgen je Simyo-simkaart gaan gebruiken. :)

Houd je ons op de hoogte?

@ Ray, bedankt voor je uitleg!

Groetjes,
Els
Ik ben naar een telefoonwinkel geweest die ook tot de conclusie kwam dat de bij AH gekochte Sony Ericsson niet simlockvrij is. Daarna heb ik 2x met AH gebeld voor een unlockcode en die heeft men niet. Slot van het liedje is dat ik een andere mobiele telefoon heb gekocht.
Bizar dat A.H. mobiel geen unlock code verstrekt omdat zij deze niet zouden hebben. Volgens mij is dat tegen de afspraken met de ACM.

Simlock gratis laten verwijderen

De toezichthouder ACM (voorheen Opta) heeft met de mobiele aanbieders afgesproken dat de simlock één jaar is toegestaan. Na dat jaar kun je bij je eigen provider de simlock gratis laten verwijderen. Daardoor kun je het toestel gebruiken met simkaarten van andere providers. Wil je de simlock eerder laten verwijderen, dan mag de provider hiervoor een vergoeding vragen.


Lees dit ook eens door. Ik zou AH nog wel even een brief schrijven en mededelen omdat zij de code niet wilde of konden verstrekken je een telefoon moest aanschaffen. Kopie bon toevoegen. Vraag om een tegemoetkoming.
Reputatie 7
Badge +10
Hi MCM,

Ai, dat is gek! Zoals Ray zegt, horen ze dat wel aan te bieden. Bizar!

Groetjes,
Jihane

Reageer