.

Beantwoord

Waarom geeft Nokia 6310i geen netwerk aan?

  • 24 May 2023
  • 6 reacties
  • 165 Bekeken

Heb een oude Nokia 6310i en de Simkaart wordt wel geaccepteerd , maar krijg geen netwerkverbinding. Wellicht heeft dit te maken met het 2 G netwerk waar deze nog op werkt? Wie weet wat te doen??


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door RicoK 24 May 2023, 12:05

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7

@Rikk Dat is een klassieker!

Omdat 3G er uit is, zou 2G het naast 4G nog wel moeten doen. Heb je de mogelijkheid je simkaart in een ander toestel te steken om te zien of deze het daarin wel doet? Dit heet een kruistest.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rikk,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Net als @RicoK (bedankt voor je reactie!) ben ik benieuwd wat er gebeurd als je de simkaart in een ander toestel test. Als de simkaart in een ander toestel wel naar behoren werkt kan het inderdaad goed zijn dat het aan de Nokia 6310i ligt.

Zojuist heb ik voor de zekerheid even een reset uitgevoerd op de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag wat het resultaat hierna is 😊.

Groetjes,
Amy

Hallo Amy, 

In ieder geval bedankt voor je hulp. Heb mijn telefoon uitgezet en daarna weer aan echter duurt het zeker 10 minuten voordat ik zie dat ik een goed ontvangst heb. Zou het kunnen liggen aan het feit dat het toestel nog op 2 G actief is?

Hallo RicoK,

Ook bedankt voor de reactie! Ik heb de kaart uitgeprobeerd in een andere telefoon en deze werkt. Echter ben ik bang dat het bereik van 2G minder effectief is dan bij 4G. Als ik volledig ontvangst heb en ik loop een andere kant op kan het bereik ineens minder worden. Ook als ik de telefoon net aan zet zie ik eerst volledige ontvangst en daarna (5 seconden) verdwijnt het volledig en +/- 10 a 15 minuten erna heb ik weer (redelijk) ontvangst.

MvG Robin

Reputatie 7

@Rikk Een 6310i is natuurlijk wel al weer een erg oude telefoon. Wellicht dat een en ander daarmee te maken kan hebben.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rikk,

Bedankt voor je reactie. Ik vermoed inderdaad ook dat het in dit geval aan het toestel ligt! Zoals @RicoK ook aangeeft is dit een ouder toestel. 2G is een hele trage verbinding waardoor je dit soort problemen kan ervaren.

Groetjes,
Amy

Reageer