.

Beantwoord

Vraag: SIMlock op nieuw toestel

  • 10 September 2012
  • 1 reactie
  • 1294 Bekeken

Hallo, ik ben nu al een jaar tevreden klant bij Simyo met mijn Sim-Only abbonoment.

Ik heb afgelopen weekend een nieuw toestel gekocht, die uitsluitend bedoeld was voor mobiele netwerken van KPN.
Nou is Simyo een onderdeel van KPN dus ik kocht de telefoon en probeerde mijn simkaart, maar deze werd door de telefoon niet binnengelaten.
Het betreft een toestel met een prepaid kaart van Hi, maar uit de brief daarbinnen (Deze telefoon is uitsluitend bedoeld voor het mobiele netwerk van KPN) concludeerde ik dat mijn simkaart wel zou moeten werken.
Maar dat is dus niet het geval

Wat is precies de reden dat mijn telefoon geweigerd wordt?
En wat kan ik doen zodat mijn oude Simkaart wel werkt?

Ik zit nu dus namelijk met een onbruikbare telefoon.
icon

Beste antwoord door Alex 11 September 2012, 13:53

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum DouweH,

Ik vermoed dat er toch een simlock op je toestel zit. Het lijkt er op dat je toestel in ieder geval niet beschikbaar is voor een Simyo simkaart. Wij maken wel gebruik van het KPN netwerk, maar een toestel moet wel simlock vrij zijn. De informatie die je hebt meegekregen bij de aankoop van het toestel is dus een beetje misleidend. Er zijn meerdere wegen om een simlock van een toestel te halen. De provider waarvan het toestel afkomstig is, moet de simlock er na 1 jaar kosteloos af halen als je hier om vraagt. Succes.

Toch raad ik je aan om de Simyo simkaart nog even in een ander simlock vrij toestel te proberen. Er is natuurlijk ook een kans dat de simkaart niet helemaal in orde is.

Groetjes,

Alex

Reageer