.

Beantwoord

Toestel is niet simlock vrij

  • 31 October 2013
  • 5 reacties
  • 9600 Bekeken

Nieuwe sim in toestel gedaan. Ontgrendelen via de pincode lukt, maar dan... "geef SIM ME-vergr.op" de opties zijn dan iets invullen, geen idee wat, of negeren. Als ik een nummer wil bellen verschijnt de tekst: e geselecteerde Sim is nu vergrendeld. Ontgrendel deze eerst. Betekend dit dat mijn toestel niet simlockvrij is? Als dat het geval is, weet iemand een code om hem vrij te maken?
icon

Beste antwoord door Natascha 2 November 2013, 11:35

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Heb je een nieuw abonnement en/of een nieuw toestel.
Waar heb je je toestel gekocht en zat er al een abonnement bij?
Ik had een tele2 pre-paid sim. Deze is opgehouden te bestaan. Nu heb ik een simyo sim only abbonnement. Toestel is hetzelfde gebleven, een Alcatel One touch 918.
Reputatie 3
Badge +9
De kans is groot dat deze inderdaad een simlock heeft. Het makkelijkste is om even naar een (vaak) turks winkeltje of kraampje te gaan en daar even informeren of dit klopt. Waarschijnlijk kost het je daar 10 euro.  Als het toestel ouder dan 1 jaar is de provider verplicht deze lock te verwijderen.
Kies je voor gratis verwijderen door Alcatel, dan zal je contact met hen moeten zoeken.
Ok Martijn, bedankt voor je reactie.
Badge +6
Nieuwe sim in toestel gedaan. Ontgrendelen via de pincode lukt, maar dan... "geef SIM ME-vergr.op" de opties zijn dan iets invullen, geen idee wat, of negeren. Als ik een nummer wil bellen verschijnt de tekst: e geselecteerde Sim is nu vergrendeld. Ontgrendel deze eerst. Betekend dit dat mijn toestel niet simlockvrij is? Als dat het geval is, weet iemand een code om hem vrij te maken?

Hoi Franky boy,

De melding die je toestel geeft is een simlockmelding. Wanneer je toestel ouder dan een jaar is dan kan je via de leverancier waar je het toestel hebt gekocht de unlock code opvragen om het toestel simlock vrij te maken.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.

Reageer